Jak uvedla Lenka Krausová, mluvčí jihočeské policie, k té došlo na křižovatce ulic Antonína Barcala a Větrná.

"Doprava je kompletně omezená", uvedla. Být by tomu tak mělo do 12. hodiny. 

Nehoda si vyžádala osm zraněných. Jak uvedla Vendula Matějů, mluvčí jihočeských hasičů, jednalo se o řidičku trolejbusu, kterou museli budějovičtí profesionální hasiči po příjezdu na místo z trolejbusu vystříhávat.  "Zranění utrpělo i šest cestujících a řidič osobního automobilu," uvedla. 

Petra Kafková, mluvčí Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje, popsala, že nejvážnější zranění utrpěla právě řidička trolejbusu, která po nárazu zůstala zaklíněná v kabině. Při střetu utrpěla těžká vícečetná poranění.

"Zdravotníci jí ještě v kabině poskytli nezbytnou péči a po vyproštění jí uvedli do umělého spánku a napojili na umělou plicní ventilaci," řekla Petra Kafková. Dodala, že její stav se podařilo zdravotníkům stabilizovat. Následně byla transportována na anesteziologickoresuscitační oddělení českobudějovické nemocnice. "Ostatní pacienti utrpěli lehká až středně těžká zranění, jednalo se o převážně o pohmožděniny, tržné rány a méně závažné zlomeniny," doplnila s tím, že po ošetření na místě bylo všech sedm osob transportováno na traumacentru českobudějovické nemocnice k dalšímu vyšetření.

Podle svědků nehody přijíždělo červené osobní auto značky Suzuki z vedlejší ulice Větrná směrem k hlavní ulici A. Barcala. Jana Anderlová, která byla na místě nehody, uvedla, že řidič osobáku před přechodem zpomalil, aby mohla přejít chodkyně. „Ta chodkyně prý viděla, jak řidič kouká do mobilu. Přešla, on se rozjel, ale z jeho pravé strany přijížděl po hlavní silnici trolejbus,“ popisovala Jana Anderlová.

Aby řidička trolejbusu zabránila srážce s autem, strhla prý řízení doprava na chodník, kde se trolejbus zastavil o sloup. Řidička trolejbusu byla podle svědků ve voze zaklíněná, ven jí museli pomoci hasiči. Údajně říkala, že necítí nohy, rukama hýbala. Řidič suzuki (ročník 1952) vystoupil z vozu sám, i on ale skončil v péči zdravotníků. Muž, jenž bydlí naproti křižovatce, kde se nehoda stala, uvedl, že lidé přijíždějí z vedlejší silnice k hlavní mnohdy bezohledně. „Kolize jsou tu časté,“ řekl. Jana Anderlová prý řidičku trolejbusu středního věku zná. „Je moc fajn, jezdí velmi ohleduplně k cestujícím, ne jako někteří jiní řidiči,“ poznamenala.

Na místě byl přítomný posttraumatický tým hasičského záchranného sboru a psycholog policie České republky. 

Podle ředitele budějovického dopravního podniku Slavoje Dolejše se zprvu šířily různé fámy o příčině nehody, mluvilo se i o prasklé pneumatice trolejbusu. „Nakonec se díky svědkům i záznamům z kamer potvrdilo, že je v tom nedání přednosti v jízdě ze strany řidiče osobního auta,“ sdělil Slavoj Dolejš.

Doplnil, že při nehodě bylo poškozeno trolejové vedení a zatím není jasné, kdy bude provoz MHD v místě zcela obnoven. „Dosud nás policie na místo nehody nepustila,“ zmínil v pondělí v půl jedenácté dopoledne Slavoj Dolejš. „Náhradní stožár trolejového vedení už jsme ale objednali a budeme-li moci hned v pondělí začít pracovat na obnovení trolejového vedení, v úterý už by snad provoz mohl být v normálu,“ naznačil šéf dopravního podniku.

Nehoda výrazně omezila provoz MHD na linkách číslo 3 a 5. Rychlému obnovení provozu v co největší míře napomáhají trolejbusy s bateriovým pohonem, které jsou schopné ujet určitý úsek nezávisle na trolejovém vedení. Dispečeři je do zasažené části města přesouvají z jiných linek. O aktuální situaci informuje dopravní podnik cestující prostřednictvím digitálních označníků na zastávkách, ale i na svých internetových stránkách a facebookovém profilu.

Slavoj Dolejš ocenil reakci řidičky trolejbusu, která se snažila srážce zabránit, čímž si ovšem přivodila mnohačetná zranění. „Kdyby byla sobecká, řidič osobáku by byl pravděpodobně mrtvý. Takto bojovala o jeho život.“