Jak jsme uvedli, vraceli se z "Antidotum-Airshow" v Lešnu. Mateřská "stáj" Flying Bulls miliardáře Dietricha Mateschitze vydala prohlášení o hlubokém šoku a smutku z této tragédie kolegy, který byl zkušeným a rozvážným pilotem. "Jinému by tento letoun také nesvěřili," uvádí skupina.

"Pohnutí celé redbullovské rodiny a mezinárodní akrobatické scény, ve které byl Rainer velmi oblíbený, je nezměrné. Pro nás Rainer Steinberger svým sympatickým a pozitivním vystupováním, svou pečlivostí a humorem zůstane navždy nezapomenutelným…"

Letka měla nehody i v minulosti

Deník Kleine Zeitung v obsáhlé zprávě s četnými citacemi a fotografiemi z Deníku připomíná, že to nebyla první smrtelná havárie této letky. Před osmi roky nepřežil její pilot u Baumkirchenu v Tyrolích pád ani ne čtyřmetrového letounu BD5-Microjets, který krátce předtím hlásil poruchu motoru a oznamoval nutnost nouzového přistání. Manévr se v nerovném terénu nepovedl.

Šťastněji skončila 27. května 2017 nehoda vrtulníku této flotily. Listy rotoru AH-1 Cobra zavadily při přistávání na letišti Reutte-Höfen o střechu benzinového čerpadla a rozletěly se až 160 metrů daleko. Nikdo nebyl zraněn, stroj byl repasován a je už týdny provozuschopný.

Co se mohlo stát?

V leteckém klubu v Mühldorfu, kde byl členem i Steinberger, se stále dohadují, jak k nehodě mohlo dojít. "Letoun spadl v lese, ale kolem jsou také pole a louky. Není jasné, proč spadl do lesa a nepokusil se nouzově přistát," říká jeden z jeho kolegů, který ale odmítá další spekulace.

Podrobnosti o Flying Bulls, "létajících býcích", přináší jejich https://www.flyingbulls.at. Definují se jako parta entusiastů letadel s vášní pro vzácné historické letouny a helikoptéry. "Vytvořili jsme flotilu nejkrásnějších a nejvzácnějších letadel historie," chlubí se. Disponují jedinečnou know-how v údržbě a restaurování historických letounů.

Připomínají, že jejich historie začala v osmdesátých letech. Sigi Angerer, pilot Tyrolean Airways, v tu dobu sice létal moderní jety, ale jeho láska patřila historickým letounům. V hledání jakékoliv dostupného historického vojenského letadla narazil na North American T-28B, který nechal dopravit do Innsbrucku a tam restaurovat. Rychle následovaly Grumman G44 Widgeon a legendární Chance Vought F4U-4 Corsair. Ten Angerera spojil s Dietrichem Mateschitzem, který v mimořádných letadlech rozpoznal ideální reklamní prostředek pro heslo jeho povzbuzujícího nápoje Red Bull - „Dává křídla“.

Myšlenka Flying Bulls se narodila. Se světovým úspěchem energetického nápoje rostla i letecká flotila. Protože místo na mateřském letišti v Innsbrucku brzy nestačilo, dozrál koncem devadesátých let koncept zřízení hangáru na letišti v Salcburku. Původně volné společenství pilotů a techniků přešlo v roce 1999 pod společnou střechu, pod firmu The Flying Bulls. "Její technicky a opticky pefektní letadla jsou od té doby rády viděnými účastníky airshow a atrakcí při každé letecké akci," říkají webové stránky "Býků".