Trénovat by se mělo jen do středy, čtvrtek a pátek jen zlehka a v sobotu pořádně máknout. Závodníci drží takzvanou superkompenzační dietu, ale to bychom probrali až vás xterra pořádně chytí a budeme se připravovat delší dobu. Důležité je si věřit, nezmatkovat a soustředit se pouze na svůj výkon.

Projděme si co by bylo dobré zkontrolovat a připravit na závod

Plavání: Plavecké brýle, do kterých neteče a nemají cokoliv poškozené, bez nich sice doplavete, ale není nic příjemného plavat na slepo. Lepší je mít brýle nasazené na plaveckou čepičku po které jen tak nesklouznou. Plavky by neměly mít díru a ideální je kombinéza, ve které pak i jedete celý závod.

Depo I.: Po plavání následuje přechod na cyklo část. Nezmatkujte, v klidu si oblečte helmu, brýle, rukavice na kolo a obujte boty tak, aby vše pěkně sedělo a nic netlačilo. Nezapomeňte na cyklo lahev s iontovým nápojem. Na kolo se nasedá až v místě tomu určeném a s helmou pěkně zapnutou.

Cyklistická část: Po nasednutí na kolo se napijte, popřípadě si dejte energetický gel a postupně se dostaňte do tempa. Lepší je postupně zrychlovat, než začátek přepálit a pak se trápit. Ve sjezdech myslete na těžiště a ve výjezdech na všechny svaté. Nebojte se tlačit kolo v prudkých pasážích a hlavně často občerstvujte (ionty a rychlé cukry).

Depo II.: Po kole následuje přechod na běh, kdy nesundávejte přilbu dokud nebudete mít kolo pevně ve stojanu, rychlé přezutí a doplnění cukrů a vzhůru do okolních lesů.

Běh: Opět platí, nepřepálit začátek a snažit se o rovnoměrné tempo, doplňovat energii a tekutiny a v cíli pořádně zaspurtovat. Nebojte se kopců ani soupeřů, všichni toho mají plné zuby a těší se do cíle.

V cíli si pak vychutnejte pocit překonání sama sebe a po pár dnech odpočinku nezapomeňte, že trénink je zábava a poznání sama sebe.

Trénink – Týden IV. závodní týden.

Jak už jsem psal, do středy trénovat zbytek týdne odpočívat a v sobotu závodit

Pondělí: Lehké ranní proběhnutí a odpoledne kolo se zrychlováním, ale jen hodinka.

Úterý: Odpoledne plavání venku a lehký běh s několika sprinty.

Středa: Odpoledne kolo 30 minut rychleji a ihned po kole 2x1 km běhu pěkně zostra.

Čtvrtek: Odpoledne lehké vyplavání.

Pátek: Lehké vyjetí na kole a vyzvednutí startovního balíčku, příprava kola, startovních čísel a ostatních zbraní.

Sobota: K snídani rýže s banánem, hodinu před startem energetický gel a uložení věcí do depa. Také se důkladně protáhněte a zajděte na záchod. Poučte rodinu, jak a kde fandit a tvařte se jako vítěz Ironmana.

Těším se na vás v cíli, na vyhlášení výsledků i na after párty, kde můžeme vše znovu probrat.

A hlavně – nikdy nevzdávej. To říkal Dave Scott, legenda všech legend. Já říkám: Na každém sportu je důležité, jak vypadáš (počítá se i kolo a účes) a jak vedeš řeč. Co umíš, není až tak podstatné. Nejdůležitější je dobře vypadat!!!

Michal Piloušek