VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hejtman Jihočeského kraje Jan Zahradník absolvoval závěrečnou etapu Závodu přátelství

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Závod Linec – Pasov – České Budějovice nabídl i letos fanouškům cyklistiky nevšední podívanou. Jedním z pozorných diváků, od startu až do cíle, byl i hejtman Jihočeského kraje Jan Zahradník.

14.9.2007
SDÍLEJ:

Český cyklista Petr Benčík neudržel v poslední etapě vedení v Závodě přátelství, jednatřicetiletý člen týmu PSK Whirlpool obsadil třetí příčku, jedním z prvních gratulantů byl hejtman Jihočeského kraje Jan Zahradník.Foto: Václav Vrbenský

Jednu z etap dokonce poznal na vlastní kůži. Ne v sedle bicyklu, ale v doprovodném vozidle. Cyklisté si během 154,5 kilometru získali hejtmanovo srdce. Boj každého jednotlice v závěrečném desetikilometrovém stoupání označil Jan Zahradník za hrdinský výkon. „V cyklistice není druhý v cíli prvním poraženým, kdo vystoupal.


Kde se narodila myšlenka, že absolvujete jednu z etap osobně?
Závod Linec – Pasov - České Budějovice tradičně podporujeme. Tradičně se účastním startu. Každý rok mě pánové z cyklistického svazu Dohnal, Kalaš a Cirkl zvou, nikdy jsem neměl čas, letos mi to vyšlo na celou etapu.


Prožil jste nejtěžší závěrečnou etapu jako součást pelotonu, byl to pro vás zážitek?
Zcela nevšední. Byli jsme součástí kolony, viděli jsme cyklistku zblízka. Poslední etapa z Kirchdorfu na Hinterstoder byla extrémně náročná. Závěrečných deset kilometrů na Hinterstoder, do mezistanice lanovky, se jelo za velmi nepříznivého počasí. Bylo devět stupňů, možná ještě méně, pršelo, od cyklistů to byl opravdu hrdinský výkon.


Na nudu v pelotonu si diváci opravdu stěžovat nemohli, od prvních kilometrů se závodilo…
Sto pět kilometrů jela v čele sedmičlenná skupina, pro nás v ní byl velmi zajímavý závodník Ondřej Klouček z Budvaru Tábor. Pro nás to byl zážitek.


Měli jste v průběhu etapy dostatek aktuálních informací?
Řídil pan Kalaš, seděli jsme v autě s panem primátorem Thomou a s panem Janoutem (renomovaný cyklistický rozhodčí ze Strakonic – rozhodoval Tour de France - pozn. red.) Pan Janout všechno popisoval velmi zajímavě, zasvěceně, téměř s úřední péčí a pílí komentoval závod. Byli jsme spojeni s dalšími vozy vysílačkou, aktuální informace jsme měli k dispozici.


Zanechala ve vás osobní zkušenost s vrcholovou cyklistikou hluboký dojem?
Obrovský. Viděl jsem, jaká je cyklistika, jaký je vrcholový sport. Je velká škoda, jak špatnou pověst cyklistika v poslední době získala na Tour de France. Je to sport pro mladé lidi, druhý v cíli není ten první poražený. Kdo na Hinterstoderu dojel etapu, byl hrdina. Třeba mladý Klouček pod kopcem nakonec odstoupil, jel ale celou etapu v úniku. Třeba Bambula z Budvaru Tábor dojel až nahoru, pro mě byly výkony jihočeských cyklistů úžasné.


Není tajemstvím, že patříte k vyznavačům nejrůznějších sportovních odvětví, patří mezi ně cyklistika?

Určitě. Je to opravdu sport, který zaslouží podporu. Je velmi zajímavý, doufám, že mladé lidi neodradí aféry.


Neprobudila ve vás cesta v pelotonu touhu k aktivnímu sportování? Neměl jste chuť usednout do sedla bicyklu?

Když jsem viděl počasí, profil trati a vzdálenost, tak neměl. Vím velmi dobře, že na delší trasu dosáhnout průměru dvacet kilometrů za hodinu je pro člověka, který není profesionální cyklista, docela problém. A cyklisté jeli v podstatě čtyřicítkou! Jasně jsem si vědom, že si chuť v tomto případě musím nechat zajít. V balíku je navíc jízda i velmi technicky náročná,je to závod jen pro trénované lidi.


Zmínil jste, že v roli řidiče vašeho vozu byl Čestmír Kalaš. Umí se pohybovat v pelotonu jako ryba ve vodě, jel s vámi opatrně?
Jel, jak řády kolony velí. Je to jízda malinko jiná, než když jedeme s mým řidičem do Prahy, do kopce se někdy jelo pomalu, bylo téměř cítit spojku, najednou bylo třeba se velmi rychle přesunout.


Svěřil jste se do rukou cyklistického odborníka, neměl jste v kvapíku ve vysokohorském prostředí při sjezdech obavy?

Z těchto věcí mám pro strach uděláno.


Zaujala vás osobní zkušenost natolik, že za rok, až se pojede jedenadvacátý ročník, „výlet“ budete opakovat?
Určitě budeme hledat prostředky, věřím, že je najdeme, abychom závod mohli podpořit, aby se symbolická spolupráce tří zemí profilovala. Budu-li mít čas, pak se určitě rád v příštím roce některé etapy zúčastním.

14.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 21 500 Kč Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů (kromě taxikářů a řidičů dopravy nemocných a raněných) ŘIDIČ DODÁVKY DO 3,5 T / KURÝR. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 21500 kč, mzda max. 28500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Požadujeme: ŘP sk.B, poctivost, trestní bezúhonnost, chuť pracovat, Náplň práce: kurýrní služba - rozvoz zásilek, řidič dodávky do 3,5t., Životopisy a bližší informace zasílat na e-mail: attmpro@gmail.com. Pracoviště: Attm pro s.r.o. - čb, Okružní, č.p. 2615, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Tomáš Malina, . Výroba - Výroba Elektromechanik elektrických zařízení 21 180 Kč Elektromechanici ELEKTROMECHANIK. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21180 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Od kandidáta očekáváme: vyučení v oboru elektro, min § 5 vyhlášky č. 50/1978 Sb., manuální zručnost, schopnost týmové spolupráce, spolehlivost, pečlivost, znalost systémů Siemens Simatic, Kollmorgen, Beckhoff výhodou, znalost AJ nebo NJ výhodou, Pracovní náplň: samostatné provádění elektromontáže rozvaděčů a strojů, včetně uvádění do provozu, provádění části nebo celé elektromontáže komplexních rozváděčů pro numericky řízené stroje, řešení nedostatků ve výkresové dokumentaci, účast na provádění oprav na výrobních strojích, samostatná práce s dokumentací, spolupráce s oddělením přípravy výroby, jednosměnný provoz, , Nabítíme: mzdu 21 180 Kč + 15% prémie + 13. a 14. mzda, dotované stravování- cena oběda 24 Kč, 5 týdnů dovolené. Pracoviště: Groz-beckert czech s.r.o., U Sirkárny, č.p. 739, 370 04 České Budějovice 4. Informace: Kateřina Mgr. Šítalová, +420 387 016 347. Gastronomie - Gastronomie Pomocní kuchaři 18 000 Kč Pomocní kuchaři POMOCNÝ KUCHAŘ/KA. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadavky: základní vzdělání, bezúhonnost, samostatnost, spolehlivost, Plat: 18 000,- Kč po zkušební době + příplatky za svátky a víkendy + možnost dalších odměn, Benefity: strava zdarma, dovolená 25 dní, příspěvek na penzijní připojištění, Kontakt: vedoucí stravovacího provozu Radek Čihák, DiS. – 775 246 101, kuchyne.vedouci@domov-dobravoda.cz, . manažer lidských zdrojů Mgr. Jakub Růžička – 775 724 267, referent@domov-dobravoda.cz. Pracoviště: Domov důchodců dobrá voda, Pod Lesem, č.p. 1362, 373 16 Dobrá Voda u Č.Budějovic. Informace: Jakub Růžička, +420 775 724 267. Výroba - Výroba Elektromechanik elektrických zařízení 20 000 Kč Elektrotechnici a technici energetici přístrojů, strojů a zařízení MONTÁŽNÍ ELEKTROTECHNIK. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Mzda bude upřesněna při osobním jednání dle praxe., Montáž, programování zabezpečovacích, požárních a sdělovacích systémů (PZTS, EPS, CCTV, SK, DT,...) elektroinstalací do 400V; řidičský průkaz sk. "B", praxe výhodou. , Nabízíme:stravenky, Předem telefonicky nebo e-mailem sjednat schůzku., Možnost také jako brigáda.. Pracoviště: Telespoj, s.r.o., Nádražní, č.p. 158, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Stanislav Suchomel, +420 605 141 339.

Tomáš Kratochvíl

Talentovaný atlet poletí do Argentiny.

SK Lhenice - Mariner Bavorovice 4:1.
37

Tatran může slavit první výhru

Bodnutí od vosy připravilo čtyřkolkáře Vladimíra Boušku o výhru v Hrušovanech

Písek – Druhé místo obsadil Vladimír Bouška v kategorii čtyřkolek na závodě v supermotu v Hrušovanech nad Jevišovkou.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT