Bylo to letos poprvé, kdy se Jihočech v obou závodech trefil do elitní desítky. Navíc se to povedlo právě ve Valencii, která rozhodně nepatří mezi jeho nejoblíbenější okruhy.

Smrž zabral v pravý čas. Dokázal napravit tři přecházející nuly na svém kontě a znovu naznačil, že jeho místo by mělo být pravidelně v elitní top ten.
Sám jezdec přivítal nedělní výsledek z Pyrenejského poloostrova s úlevou. „Konečně jsem dojel oba závody, což jsem potřeboval nejen kvůli sobě, ale i kvůli týmu,“ připustil, že se dostával po třech nedojetých jízdách pod určitý psychický tlak.

Pro závod ve Valencii nachystali Smržovi mechanici celou řadu změn. „V první řadě jsem měl jinou spojku. Od pátku jsme pracovali na přípravě pro samotný závod. Celý víkend jsme jezdili s plnou nádrží a například za oba páteční tréninky jsme použili jen dvě sady pneumatik,“ vrací se k uplynulému víkendu.

Přesto se ve volných i kvalifikačních trénincích pohyboval na předních pozicích, i když mu okruh ve Valencii opravdu moc nesedí.
Nevyšlo mu až závěrečné druhé kvalifikační superpole. „Měl jsem v něm rozjeté velmi dobré kolo, které by mi lehce stačilo na postup mezi finálovou osmičku. Bohužel jsem však v poslední sekci potkal Angličana Byrna a tím hodně ztratil. Takže jsem musel pro novou gumu a hned v prvním měřeném kole jsem pak ke vší smůle upadl. Avšak i ve warm upu jsem zajížděl rychlé a stabilní časy, což bylo pro závod dobré znamení,“ neklesal na mysli po pádu v kvalifikační jízdě.

Samotný start do první finálové jízdy Jihočechovi vyšel. „Ale hned po něm jsem se zasekl za dalším Britem Sykesem a dlouho se přes něj nemohl dostat,“ lituje. „Nepovedlo se nám ideálně nastavit kontrolu trakce a vzhledem k vysoké teplotě asfaltu i klouzající zadní gumě mi kontrola trakce na výjezdech ubírala skoro čtyřicet procent výkonu. Tím jsem hodně ztrácel na výjezdech,“ dodá. Cílem přesto projel na velice solidním desátém místě.
Do druhé jízdy změnili mechanici právě nastavení kontroly trakce. „Druhý start byl také celkem dobrý a hlavně se mi povedly první dvě zatáčky. Od začátku jsem se pohyboval ve skupině zhruba okolo desátého místo.“

To ale bylo všechno, protože pak byl závod zastaven kvůli pádu na cílové rovině. „Dokonce to odnesla i má cedule na ukazování časů,“ přidává Smrž zajímavost, ale zastavení slušně rozjetého závodu mu moc radosti neudělalo.
Restartovaný závod se jel na dvacet kol a časy z obou jízd se sčítaly. „Opět jsem měl dobrý start. Úvodní kolo a celý závod jsem jel ve skupině, která bojovala o šesté místo. V součtu časů jsem byl na desáté pozici, přičemž přede mnou i za mnou byl velký rozestup, takže nemělo cenu nic riskovat,“ bere rozhodně pozitivně desáté místo ze druhého přerušeného závodu.

Kladně hodnotí i celý závodní víkend ve Valencii. „Hlavně proto, že jsem dojel obě jízdy v první desítce. Také ale z důvodu, že se nám podařilo učinit velký krok dopředu, co se týká startů a úvodních kol.“

Nyní čeká Smrže volný víkend, poté další závod na jeho mimořádně oblíbené trati v nizozemském v Assenu, kde stál loni poprvé v kariéře na mistrovství světa na stupních vítězů. „Udělám všechno pro to, abych to letos zopakoval,“ ujistí.