Máte za sebou v letošní roce už troje testování. Co vám napověděla o možném průběhu sezony?
Nejprve jsme byli ve španělském Guadixu, což je taková malá trať, která měří asi jenom tři kilometry. Byli jsme tam dva dny, hodně jsme toho najezdili, ale je to takový okruh, kde se toho nedá moc vyzkoušet. Je hrozně pomalý a většina zatáček se tam jezdí na jedničku nebo na dvojku. Na rozježdění po zimě to ale bylo dobré.
To bylo poprvé, kdy jste měl k dispozici motocykl, se kterým absolvujete letošní sezonu?
Ano. Bylo to úplně poprvé, kdy jsem seděl od konce minulé sezony na silniční motorce. Bylo to mé první ježdění s týmem, i když jsme se viděli už předtím.
Měly tyto první testy pro vás osobně i celý tým nějaký větší význam?
Testy to nebyly špatné, časy jsem jezdil slušné, ale moc nám toho neřekly. Byla to skutečně hodně pomalá trať, kde se jede maximálně na čtvrtý rychlostní stupeň. Na rozježdění to ale rozhodně nebylo špatné.
Tento okruh jste si pro letošní premiérové testy vybrali záměrně?
Byl to záměr. Pro rozježdění po zimě je to ideální okruh a testy rozhodně splnily svůj účel. Odjezdili jsme den a půl, protože jeden den byla ráno mlha a mohli jsme začít trénovat až odpoledne.
Pak přišly oficiální testy v portugalském Portimau, kde jste zazářil a měl nejlepší čas z celého startovního pole. Potěšilo vás to?
Testy byly třídenní a pouze první den bylo sucho, jinak pořád pršelo. Celkový výsledek tak byl dán prvním dnem, kdy jsem byl nejrychlejší. Na vodě už pak nikdo pochopitelně nezrychlil. Spokojenost určitě byla, protože na suchu to šlo velmi dobře, a dařilo se mi i potom na vodě, kdy jsem také patřil mezi nejlepší. Spokojenost byla, ale jsou to pořád jenom testy a navíc se jich nezúčastnily úplně všechny týmy. Hlavně jsme vyzkoušeli spoustu věcí a s novou motorkou jsme udělali zase velký kus práce.
Na mokré trati se vám vždycky dařilo. Platilo to i v Portimau?
Na vodě to bylo trochu zvláštní v tom, že časy se daly jen těžko porovnávat. Někdo jel už na skoro oschlé trati, jiný zase na vyloženě mokrém povrchu. Ale i na vodě patřily mé časy k nejrychlejším. S tím jsem mohl být spokojen.
Sice výsledky oficiálních testů nepřeceňujete, ale svou váhu před startem sezony mají. Souhlasíte?
Je fakt, že je to první větší srovnání. Další testy budou těsně před prvním závodem v Austrálii na Phillip Islandu. Tam už budou úplně všechny týmy.
Stačil jste v Portimau také sledovat, jak si vede konkurence?
Ukázalo se tam, kdo bude rychlý i v sezoně. Výborné budou tovární týmy, to je jasné. Testy zase ale až tak moc neprozradí a navíc je pokazilo počasí. Po dvou třech suchých dnech by také třeba bylo všechno jinak. Jede se ale hodně rychle. To je bez debat.
Váš tým absolvoval ještě jedny soukromé testy ve Španělsku v Aragonu. Také s nimi panovala spokojenost?
Náš tým si na dva dny pronajal tento okruh. Je to nová trať, kde se jela loni poprvé Grand Prix a mistrovství světa superbiků se zde letos pojede místo Valencie. Byla tam docela zima, jenom kolem osmi stupňů. První den byl úplně super a dostal jsem se na časy, které tam loni jezdily tovární týmy za ideálních podmínek při dvaceti stupních. S tím byla velká spokojenost. Vyzkoušeli jsme i spoustu dílů. Druhý den už se jezdilo méně, protože bylo jenom pět stupňů a k tomu foukal silný vítr.
Máte loňský tovární model Ducati. Je konkurenceschopný?
Je to určitě lepší motorka, než jakou jsem měl loni ze začátku sezony. Zásadní rozdíl je v tom, že máme k dispozici více otáček, a také v elektronice. Je to momentálně nejlepší stroj, který od Ducati můžeme mít. Jediný problém je, že Ducati zastavila vývoj nového motocyklu a dvouválce momentálně trochu ztrácí. Uvidíme, co se s tím týmu podaří udělat. Každopádně je vidět, že náš tým je perfektně materiálně zabezpečený. Před sezonou koupil devatenáct motorů pro oba jezdce a každý máme k dispozici dvě loňské tovární motorky se spoustou dílů. Máme i spoustu dalšího materiálu ke zkoušení.
Nový tým Liberty jste poznal poprvé v akci. Jste spokojen s prací mechaniků i týmových inženýrů?
Spokojen jsem maximálně. Spolupracuji se třemi mechaniky, které jsem měl už loni. Z dřívějška znám i všechny ostatní. Vesměs jsou to mladí lidé a pracuje se mi s nimi výborně. Tým má celkově dobrou strukturu a důležité je i velmi dobré materiální zabezpečení.
Jste v českém týmu, ale jeho členové jsou kromě vás Italové. Jak spolu komunikujete?
Vždycky jsem komunikoval jenom v angličtině, byť italsky rozumím a trochu se domluvím. Teď jsem s nimi strávil v lednu tři týdny, tak jsem se italsky rozmluvil docela dost. Zatím ale ohledně třeba nastavení motorky komunikujeme přece jen více anglicky. Uvidíme, jako to bude v průběhu sezony.
Vaším jezdeckým partnerem v týmu bude Francouz Guintoli. Budete spolu jako členové jedné stáje spolupracovat?
Přímo na trati se spolupracovat nedá. Tam samozřejmě jede každý sám za sebe. Spolupracovat budeme hlavně v technických věcech. On bude mít k dispozici moje data z motorky, já zase jeho. Naši technici je mohou porovnávat. Na motorce můžeme zkoušet různé věci, abychom neztráceli čas. Nastavení obou motorek se přitom vždycky bude lišit.
Týmová jednička stanovená není?
Ne. To už v dnešní době nebývá nikde. Oba budeme mít stejné podmínky.
Kdy odlétáte do Austrálie na závěrečné testy a první závod sezony?
V pondělí odlétáme a za týden v pondělí a v úterý tam budou testy. Na konci toho týdne se pak jede první závod.
O cílech pro sezonu jste dlouho vůbec nechtěl mluvit. Už se přece jen začínají konkretizovat?
Z nějakých cílů už jsem dost vyléčený. Chtěl bych se ale vrátit do první desítky celkového pořadí. Motorku mám dobrou, ale přece jen to není plně tovární model 2011. Menší výkonová nevýhoda tam je. Každopádně bych chtěl co nejčastěji bojovat o umístění v první pětce a myslím, že to není nereálné. Více ale napoví až první závod.
annonce
Pracovník/ice zákaznického centra, 15 625 Kč
AUTOMECHANIK/ČKA, 35 000 Kč
VÝVOJÁŘ/KA WEBOVÝCH APLIKACÍ FRONTEND, 40 000 Kč
ŘIDIČ TAHAČŮ - MKD, 25 560 Kč
PROJEKTANT/KA POZEMNÍCH A DOPRAVNÍCH STAVEB, 46 000 Kč
OBSLUHA ČERPACÍ STANICE PHM, 28 500 Kč
ELEKTROMONTÉR/KA, 40 000 Kč
ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNÍK/ICE, 25 000 Kč
Podat inzerát
cars
Škoda Yeti první majitel, servisní knížka, koupeno v D
Škoda Octavia servisní knížka, koupeno v D
Škoda Octavia servisní knížka, koupeno v A
Škoda Octavia servisní knížka, koupeno v A, v záruce
Škoda Octavia první majitel, koupeno v CZ
Mercedes-Benz 123 koupeno v A
Mercedes-Benz GLC servisní knížka, koupeno v D
Mercedes-Benz B 180 servisní knížka, koupeno v D
Prodat auto
tipcars
Kia Ceed 1,6CRDi 1. majitel, SERVISKA
Nissan Qashqai 1,6 dCi +2,96kW,4x4,7sed,2xAlu
Dacia Duster 1,6 SCe 84 kW Comfort 4x4 S&S
Ford Focus 1.6 EcoBoost, Serv.kniha
Škoda Octavia COMBI 2.0 TDi AMBITION
Fiat 500 1,2 i 'Lounge' ZÁNOVNÍ
Dacia Sandero 1.0 SCe, ČR,1.maj, Serv.kniha
Ford Galaxy 2,0 TDCi TITANIUM AWD
Prodat auto
realcity
České Budějovice, Netolická Prodej bytu 3+1
České Budějovice, Skuherského Prodej bytu 3+kk
České Budějovice, Větrná Prodej bytu 3+1
České Budějovice, Fráni Šrámka Pronájem bytu 2+kk
České Budějovice Prodej domu
České Budějovice, Lidická tř. Prodej bytu 3+1
České Budějovice, Čéčova 645 Prodej bytu 2+1
České Budějovice Prodej bytu 3+1
Vyhledat nemovitost