V kvalifikaci zajel skvělé druhé místo, ale v sobotním posledním ranním tréninku měl těžký pád a v samotném závodě na body nedosáhl. V celkové klasifikaci klesl z první desítky na 15. místo.

Smrž měl v první jízdě pád v sedmém kole v době, kdy bojoval o čtvrté místo s Japoncem Nakanem. Ve druhé pak přišel o výhodné postavení na roštu, protože po zahřívacím kole musel zajet do boxů, odkud také do závodu jako poslední vyrazil. Ve zbytku závodu na 22 kol se stihl probojovat alespoň na 17. pozici. „Zažil jsem hodně blbých závodních dní, ale tenhle byl snad nejhorší,“ posteskl si jezdec týmu Guandalini Racing.

Jeho černou sobotu odstartoval pád ve warm upu, po kterém strávil čas před závodem v mobilní klinice. „Dostal jsem smyk zadního kola a po letu vzduchem jsem dopadl na hlavu, hrudník a rameno. Museli mi opíchat rameno a dát dohromady ostatní pohmožděniny,“ vysvětluje.

Start do první jízdy přesto špatný neměl a držel se ve vedoucí skupince. „Po pár kolech jsem cítil, že je něco špatně s přední gumou nebo pérováním. Snažil jsem se s neklidnou motorkou neriskovat, ale bohužel přišel nevinný pád,“ lituje český reprezentant. „Příčinou byla zřejmě stará přední pneumatika,“ míní.

Kalich hořkosti si Smrž dopil ve druhé finálové jízdě. „Před ní jsme udělali nějaké změny, aby motorka byla klidnější a fungovala podle mých představ. Ale když na startu mechanici odešli a zkoušel jsem si jako pokaždé nastavení brzdové páčky a tlumiče řízení, zjistil jsem, že u tlumiče řízení je ulomený držák. Musel jsem zajet motorku vyměnit a odstartovat z boxu,“ kroutil hlavou Smrž.

Ambice pro závod po nesmírně vydařené kvalifikaci byly podstatně vyšší. „Je to opravdu škoda a jsem z té soboty hodně zklamaný, ale ukázal jsem potenciál, což je důležité. Teď se musím dát hlavně zdravotně dohromady na další závod začátkem dubna ve Valencii,“ říká.