Rychlost a znalost trati, to byly dvě hlavní devizy, proč si Maco tým českého jezdce vybral. Smrž si rychle zvykl na zcela odlišně nastavený motocykl Yamaha. Svou přizpůsobivost pak korunoval vítězstvím v kvalifikaci své skupiny. V té se zranil další jezdec týmu Rakušan Hinterreiter, takže do závodu nastupoval se Smržem pouze Američan Pridmore.

Start vyšel Smržovi výborně a jednu chvíli slovenský soukromý tým s českým jezdcem dokonce vedl dobře rozjetý závod MS. Menší nádrž, tím i nutnost dřívějšího tankování, a drobná nevyrovnanost jezdeckého páru, tak zapříčinily, že se dotáhl zkušený tým Yamaha Austria. Závada na světlech Yamahy slovenského týmu a nutná zastávka v boxu znamenala ztrátu kontaktu se špici. Těsně před koncem se objevily ještě problémy s přední brzdou, přesto bylo konečné třetí místo mimořádným úspěchem.

„Jsem strašně šťastný, že to takhle dopadlo. Seděl jsem po roce znovu na čtyřválci a navíc na úplně cizí motorce. Zranění Rakušana Hinterreitera narušilo naši strategii pro závod a museli jsme jet jen ve dvou. Přes úspěch jsou mé pocity smíšené, protože jsme mohli skončit ještě lépe,“ je Smrž přesvědčen.

Právě on byl totiž tahounem týmu a měl lví podíl na výborném umístění týmu. „Od začátku jsem udával tempo. Na první výměnu jsem do boxů přijel první s náskokem třeceti vteřin a znovu jsem pak Yamahu slovenského týmu přebíral na třetí příčce. K další výměně jsem přijel opět jako vedoucí jezdec,“ dokládá, že týmu skutečně chyběla větší vyrovnanost v jezdeckém obsazení.

Technické problémy

Druhou polovinu závodu provázely ze strany Maco týmu technické problémy. „To jsme si nezasloužili,“ povzdechne si Jihočech. „V konečném efektu nás stály nejen možnost bojovat o vítězství v tomto velmi prestižní závodě světového šampionátu, ale jak se později ukázalo, přišli jsme tak i o druhou příčku,“ lituje.

Jednalo se o těžko předvídatelné potíže. „Nejprve Američan Pridmore musel zastavit na výměnu světel, která přestala svítit. Posléze přestala brzdit brzda, a tak se znova vyměňovalo a opravovalo. Ztratili jsme více než pět minut, takže z toho bylo i trochu drama, jestli se nám vůbec podaří udržet alespoň to poslední pódiové umístění. Je to zvláštní, celý rok jsem v pódiové umístění doufal a nakonec se to podařilo takhle,“ usměje se Smrž.

Třináctý jezdec letošního mistrovství světa superbiků bude startovat i v příštím roce ve stejném seriálu a nadále také na Ducati v italském týmu Guandalini Racing. „Měl jsem i několik jiných nabídek, ale nemám důvod měnit tým, ve kterém všechno funguje,“ naznačil něco ze svých plánů na příští rok.