Váš samotný vstup do seriálu na Britských ostrovech se neobešel bez problémů. Mohl byste přiblížit, o co se jednalo?
Minulá sezona nezačala vůbec šťastně. Měl jsem domluvený tým s aprilií a tovární podporou, což je motorka, která mi seděla. Bohužel vedení týmu se rozhodlo z neznámých důvodů všechno ukončit ještě předtím, než sezona vůbec začala. Díky promotérovi se mi ale ještě narychlo podařilo sehnat angažmá v týmu Padgett's Honda. Bylo to trochu nouzové řešení, ale byl jsem za něj rád, protože už byl únor a start sezony se rychle blížil.

Ta vám nakonec nevyšla úplně podle představ. Dá se to tak říct?
Sezonu jsem absolvoval na hondě a skutečně to nebylo nic převratného. Na druhou stranu v některých závodech to nebylo špatné. Ostudu jsem určitě neudělal. Největším problémem byly nové tratě a úplně nová motorka. Dlouho jsem si na ni zvykal a nemohl jsem se s tím popasovat. K tomu pro mě úplně nové okruhy, na které jsem si musel zvykat. Bylo to těžké, ale i tak se mi to líbilo a rozhodl jsem se pokračovat i letos v britských superbicích.

Prakticky celou kariéru jste jezdil mistrovství světa. Nebral jste přechod do národního šampionátu jako krok zpět?
Z formálního hlediska to určitě krok zpátky je. Mistrovství světa má svou popularitu a britské superbiky jsou národním šampionátem. Z hlediska závodníka jsem si ale naopak polepšil, protože v britském mistrovství je mnohem více závodníků a větší konkurence. Přední jezdci jsou schopni vyhrávat i v mistrovství světa. Pokud bych to měl přirovnat, tak britské superbiky jsou něco jako NHL v hokeji. Je to sice národní šampionát, ale co se týká jezdeckého obsazení, tak je to minimálně srovnatelné s mistrovstvím světa superbiků. Navíc v mistrovství světa jsme často měli problémy s tím, že nám někdo zůstal dlužit peníze, což bylo pro rodinu i firmu takřka likvidační. Bohužel i tento faktor hrát roli.

Podobné problémy na Britských ostrovech nehrozí?
V Anglii to vypadá, že všechno funguje solidněji. Pro mě je to i vítaná změna. Strašně dlouho jsem jel mistrovství světa superbiků a pokaždé se něco pokazilo. Buď neplatil tým nebo byly problémy s technikou. Británie je pro mě novou motivací.

Jsou okruhy v Anglii hodně odlišné od těch klasických evropských?
Je to velký rozdíl. Znal jsem jenom Donington, Silverstone a Assen, kde jsem jezdil mistrovství světa. Ty ostatní jsou ale typicky anglické a strašně specifické. Přestože jsem dlouho jezdil mistrovství světa, tak tam jsem si připadal jako úplný začátečník.

V čem jsou největší rozdíly?
Je tam mnohem větší převýšení a jsou užší. Okruhy evropského charakteru, to je rovinka, zatáčka nebo nějaká kombinace zatáček. Tady je všechno zatáčka, rovinky prakticky neexistují. Jsou to členité tratě, na kterých si člověk na chvilku neoddechne. V Cadwell Parku se dokonce v jednom místě i skáče, což jsem na silniční motorce ještě nezažil. Je to zajímavé.

Bývá na závodech velká divácká kulisa?
Lidí chodí hodně. Když se loni jelo v Silverstone mistrovství světa superbiků, tak tam za celý víkend přišlo nějakých patnáct tisíc diváků. Týden na to jsme jeli v Oulton Parku britské superbiky a tam bylo sedmdesát tisíc lidí. V Británii je to strašně oblíbené. Mediálně není tento  šampionát tak sledovaný, ale na závody chodí od třiceti do sedmdesáti tisíc diváků.

Z tohoto hlediska můžete být s přestupem spokojen?
Určitě. Atmosféra, zázemí, jezdecké obsazení, to není o nic horší než mistrovství světa. Ba naopak leccos je i lepší. Ve startovní listině je nás letos pětatřicet, což je neskutečné číslo.

Přes to všechno není konečné patnácté místo výsledek, který je pro vás za očekáváním?
Upřímně musím říct, že jsem čekal víc. Všechno jsem si představoval mnohem jednodušší. Trošku jsem podcenil fakt, že pojedu na hondě, což pro mě byla po šesti letech na ducati strašně velká změna.  Nesedla mi tak, jak mi sedí ducati. I když některé závody nebyly špatné, tak pořád jsem s tím bojoval.

Zase se vám v minulém roce vyhýbaly pády.
V podstatě jsem celou sezonu opravdu ani nepadal, protože jsem nedošel na nějakou svou hranici. Když jsem upadl, tak to byla moje chyba, a ne, že bych jel moc rychle. Před letošní sezonou jsem si na  ducati připadal po deseti kolech jako po celém roce na hondě. Čímž ale rozhodně nechci říct, že honda, kterou jsme měli, byla špatná. Ale prostě mi nesedla tak, jak bych si představoval. A k tomu ještě ty tratě. Když jsem přijel do Cadwell Parku, kde se skáče a trať je co do šířky třetinová proti Brnu, tak jsem si myslel, že se otočím a pojedu domů. Nenapadlo mě, že bychom tam mohli závodit. Tam bych neposlal ani stopětadvacítky.

Přecházíte na motocykl ducati a měníte i tým. O který se jedná?
Millsport Racing a pojedu na Ducati 1199. Tento motocykl jel britské mistrovství loni. Sice moc nefungoval, ale udělali na něm hodně práce a na předsezonních testech jsem patřil mezi nejrychlejšími. Pořád je co vyladit, ale mám z toho dobrý pocit a práce s týmem se mi moc líbila.

Zvažoval jste po sezoně i jiné varianty? Nebyl ve hře třeba i návrat do mistrovství světa?
Existovala i taková možnost. Vyloženě jsem ale chtěl pokračovat v britských superbicích. Zkusil jsem je a rozhodně bych v nich chtěl něco dokázat. Pokud se mi tam bude dařit, tak cesta odtud je kamkoliv vždycky otevřená. Co se týká jenom samotného závodění, tak je to pro mě momentálně to nejlepší, co může být.

Co si představujete pod pojmem, že chcete něco dokázat?
Jezdit vepředu a samozřejmě bych strašně rád bojoval o stupně vítězů. Nemuselo by to být nereálně. Takovým cílem pro tuto sezonu je dostat se do showdownu. To je taková specialita britského mistrovství.

Mohl byste přiblížit, o co se jedná?
Po devíti odjetých závodních víkendech dostane prvních šest jezdců průběžného pořadí shodný počet pět set bodů. K tomu navíc tři body za každé první místo, dva body za druhé a jeden bod za třetí. V posledních třech víkendech sezony se pak rozhoduje o titulu. Mezi tou šestkou bych chtěl být.

Příprava na sezonu proběhla podle vašich představ?
Dá se to tak říct. Nějaké věci jsem trošku změnil i vzhledem k charakteru anglických okruhů. Když to řeknu laicky, tak bylo méně posilovny a více aktivního pohybu. Dobře jsem se cítil i na testech, kde mě nic nebolelo ani neomezovalo. Uvidíme, jak to bude na závodech.

Kdy vás čeká první závod?
Už o tomto víkendu na okruhu Brands Hatch Indy, což je krátká verze klasického Brands Hatch. Je to nějakých pět zatáček a jedno kolo se jede osmačtyřicet vteřin. Je to docela fofr a není to zrovna můj šálek kávy, i když se mi tam loni docela dařilo.

Vaše rodina zaštítila akademii mladých jezdců v Českých Budějovicích, která zahajuje svůj druhý rok činnosti. Právě vy budete hlavním trenérem?
Tak je to v plánu. Vrátili jsme se s rodinou zpátky do Budějovic a rád bych se do akademie aktivně zapojil. Možná tam nebudu pokaždé, ale rád bych se tomu věnoval. Je to jedna z mála věcí, kde se něco děje ohledně výchovy mladých jezdců. Přece jen mám určité zkušenosti, které se dají předat dál.