VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jihočeští motokrosaři vyhodnotí úspěšnou letošní sezonu v sobotu v Chýnově

Chýnov – Povedenou sezonu má za sebou krajský přebor motokrosařů. Uzavře ji v sobotu slavnostní vyhlášení výsledků v kulturním domě v Chýnově (18). Za letošním ročníkem jsme se ohlédli s vedoucím jihočeského motokrosového střediska Evženem Zadražilem.

8.11.2017
SDÍLEJ:

Evžen ZadražilFoto: Deník/ Jan Škrle

Proběhl letošní krajský přebor v motokrosu podle vašich představ?
V podstatě ano. Snad kromě prvního dubnového závodu v Pacově, kde byla slabší jezdecká účast kvůli počasí, když zima nenadále ještě vystrčila své růžky. Den před závodem totiž napadl sníh, který sice do druhého dne roztál, ale povrch tratě byl pravda hodně blátivý. Odvolat závod den před samotnou akcí nicméně dost dobře nešlo, někteří jezdci byli již na cestě do Pacova. Navíc bylo ze strany pořadatele vše na sto procent nachystáno. Dalších šest závodů seriálu již proběhlo v podstatě bez nějakých problémů. Důležité pro mě také je, že se celá sezóna obešla bez vážnějších zranění. Ta lehčí k motokrosu holt už tak nějak patří.

Je sedm závodů pro přebor optimální počet?
Sedm závodů je optimální počet. I vzhledem k počtu pořadatelů a tratí, které máme tady na jihu k dispozici. Jezdit pak víckrát na jednom místě není vhodné řešení. A odpovídající je to i vzhledem k rozpočtu střediska na sezónu. Nafukovací navíc není ani kalendář volných termínů, závody jednotlivých krajské přebory totiž nesmí termínově kolidovat. Seriálů krajských přeborů se u nás jede celkem pět. Ten náš jihočeský má specifikum v tom, že je jako jediný v rámci jednoho kraje, ostatní přebory sdružují jezdce třeba ze tří nebo i čtyř samosprávných krajů. Jsem pyšný na to, že si můžeme dovolit svůj samostatný krajský přebor.

Který závod se povedl nejlépe a byl naopak některý, na který byste raději zapomněl?
Potěšila mě jezdecká účast na druhém závodě v Kaplici, kde se sešel rekordní počet jezdců za několik let dozadu. Ale bylo to dáno také tím, že na zmíněném prvním klání v Pacově byla účast slabá, a tak byl ten kaplický pro hodně jezdců v podstatě první. Ti pak ale museli dohánět bodové manko během zbytku sezóny. Velice spokojen jsem byl též s posledním podnikem v Klukách u Písku. Výborně hodnocen byl i závod v Netolicích nebo druhý srpnový v Pacově. Ostatní také měly svou kvalitu, takže až na ten zmíněný zablácený na úvod v Pacově není důvod na špatné vzpomínky.

Jezdecká účast proti minulým rokům stoupá, drží se na stejné úrovni, nebo klesá?
Byla v průměru velice podobná té loňské. V porovnání se situací před pěti, deseti lety se ale drží v nadprůměru. Takže určitě spokojenost. Potěšitelný je i slušný nárůst v juniorských kategoriích. Na mladé jezdce bych se chtěl nejvíc soustředit i do budoucna, ale v tomto sportu obzvláště platí, že bez finančního zázemí a nadšení tatínků děti motokros provozovat nemohou. Důvod tkví především ve velké nebezpečnosti a finanční náročnosti tohoto sportu.

Co kvalita startovního pole? Produkuje přebor jihočeské jezdce pro mistrovství republiky?
Ve startovním poli sice nechybí pravidelní účastníci seniorského i juniorského mistrovství republiky, ale pro větší atraktivitu závodů bych samozřejmě uvítal vyšší počet takovýchto pilotů. Ti by však museli jezdit i z jiných krajů. Jinak má naše jihočeské středisko určitě hned několik jezdců, kteří mají úspěchy i v republikových soutěžích. Když pominu hlavní hvězdu českého motokrosu Martina Michka, který je také Jihočech, tak mezi juniorskými jezdci jsou to hned čtyři piloti, kteří byli letos úspěšní v juniorském šampionátu: Rudolf Plch, Jaroslav Strnad, Luděk Černý a Dominik Kučeřík.

Rozdělení do tříd odpovídá představám jezdců, činovníků i diváků?
Toto je trochu složitější téma. Rámcově jsou kategorie dané sportovní autoritou – Autoklubem ČR. Jednotlivá krajská střediska ale mají určité pole působnosti, co se týká například časového harmonogramu, slučování tříd nebo vyhlašování různých podkategorií. Nikdy však nelze plně uspokojit každou ze zmiňovaných skupin. Vše musí být o určitých kompromisech, samozřejmě při zohlednění motokrosového trendu. Jezdci by pochopitelně nejraději měli kategorií co nejvíce, aby každý měl šanci něco vyhrát. Tuto variantu by klidně uvítali i pořadatelé, aby jim jezdilo co nejvíce jezdců, neboť právě ze startovného pořadatelé žijí a poháry pro vítěze jim hradí středisko. Při slabší jezdecké účasti jezdců doplácí středisko pořadateli též startovné do počtu sto dvaceti jezdců. Diváci by naopak samozřejmě ocenili, kdyby všichni jezdili pokud možno pohromadě, protože jak se říká „divák chce na závodech vidět šroubky a krev“. Ale proto je tu opět vedení střediska, aby toto korigovalo i v rámci pravidel a bezpečnosti.

Proč se už druhým rokem nejel přebor v Jiníně a je možné, že se jihočeský seriál na tuto trať v budoucnu vrátí?
Jinín je také trochu složitější kapitola. Do roku 2014 šéfoval tomuto víceúčelovému motoristickému areálu pan Jan Strach. Vůči jeho autoritativnímu vedení mělo tehdy poměrně dost lidí výhrady. Včetně mě. Postupem času ale musím uznat, že závody tam za jeho působení měly skutečně vysokou kvalitu. A to na všech úrovních od krajského přeboru po mistrovství světa. To lze však poznat až tehdy, když je s čím srovnávat.

Jeho nástupcem se stal Erich Pour. Na práci Jana Stracha navázat nedokázal?
Jinínskou trať dostal do své správy začátkem roku 2015 za tak trochu podivných okolností jako člen Výkonného výboru Svazu motokrosu. Přistěhoval se v podstatě ze dne na den ze severu Čech, zcela neznalý místních poměrů. Myslím, že to nebyl ze strany Autoklubu dobrý krok. Závod jihočeského přeboru v sezóně 2015 byl na místě zrušen, protože zdaleka nebyl připraven v odpovídající kvalitě. A další roky se tam už ani jihočeský přebor nejel, protože zkrátka nedošlo k další dohodě mezi střediskem a novým provozovatelem. Autoklub České republiky nedávno koncem října rozhodl, že současného správce z Jinína odvolá. Kdo však bude jeho nástupcem, zatím není známo. Pevně ale doufám, že se napřesrok tato trať opět objeví v kalendáři jihočeského krajského přeboru, neboť se jedná skutečně o jeden z nejlepších motokrosových areálů u nás.

Slavnostní vyhlášení výsledků letos není jako dříve součástí posledního závodu, ale uskuteční se samostatně v sobotu v Chýnově? Není to zbytečně finančně náročné?
Vyhlášení seriálu se uskuteční v sobotu v kulturním domě v Chýnově a jsou k tomu hned dva důvody. Jednak přání jezdců, že by chtěli vyhlášení seriálu v separátním termínu po sezóně, aby mělo důstojnější charakter a bylo na něj více času. Tomu nahrál i příslib ze strany Autoklubu ČR, že letos navýší střediskům budget v podobě doplatku na konci sezóny, který zhruba odpovídal nákladům potřebným na vyhlášení sezóny. Bohužel se mi však nepodařilo z Autoklubu vydolovat termín vyplacení těchto peněz. Protože jsem to ale jezdcům již před sezónou slíbil, chci svůj slib dodržet a použiji na to peníze, které jsem od Autoklubu dostal jako jednorázovou sezónní odměnu za svou práci pro středisko. Podotýkám, že celoroční práce v oblasti vedení jihočeského motokrosového střediska je pro mě volnočasovou aktivitou, jinak normálně pracuji. Rozpočet na vyhlášení doplním ještě financemi od sponzorů a pak budu už jen doufat, že Autoklub splní své závazky. Alespoň dodatečně. Velice podobně jsou na tom bohužel i vedoucí ostatních motokrosových středisek.

Chystáte pro příští ročník přeboru nějaké zásadnější změny?
Nejprve musí proběhnout jednání na Autoklubu, kde se budeme ještě na sklonku letošního roku domlouvat na rámcových pravidlech pro motokros na sezónu 2018. K největším celoplošným změnám určitě bude patřit systém žádostí o licence, který bude nově zcela elektronický. Co se týká specifik pro náš přebor, bude pak následně v lednu zasedat sportovní komise jihočeského motokrosového střediska. Ta bude v rámci svých pravomocí hlasovat o navrhovaných změnách. Ať už se strany jejích sedmi členů, tak i přímo jezdců nebo manažerů týmů. Zatím mohu naznačit, že se to určitě bude týkat rozšíření postupového klíče ze tříd hobby do hlavních tříd MX1 a MX2. Bude se také jednat o vypsání zvlášť hodnocení kategorie žen, kterých na závody jezdí celkem dost.

Budete vy osobně pokračovat v čele jihočeského motokrosového střediska?
Motokros je krásný, dynamický sport a je mou celoživotní vášní. Určitě bych tedy nadále rád přispíval svou prací ke zkvalitnění úrovně této atraktivní sportovní disciplíny, a to nejen na jihu Čech. Funkce vedoucího krajského střediska není volitelná, do této funkce jmenuje dotyčného Autoklub České republiky. Pokud by však neměl dodržet závazky, které slíbil, tak bych se byl nucen vedení střediska na vlastní žádost vzdát. Na motokros bych ale rozhodně nezanevřel. Věnoval bych se nadále svému týmu Motosport Chýnov a pořádání vybraných závodů.

Autor: Pavel Kortus

8.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Seřizovači 26 000 Kč Seřizovači a obsluha obráběcích strojů (kromě dřevoobráběcích) SEŘIZOVAČ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Minimální stupeň vzdělání: výuční list nebo maturitní vysvědčení ve strojním oboru, Mzda: od 26 000,- Kč dle kvlifikace a praxe, Požadujeme: vyučení a praxe ve strojním oboru, nabízíme:stabilní zaměstnání na trvalý pracovní poměr, profesní růst, odměňování podle odvedené práce,příplatky za směnnost, sociální jistoty, dotované stravování, Pracovní provoz PO-PÁ, Nástup ihned. Pracoviště: Mikrona holding s.r.o., Předčická, č.p. 613, 375 01 Týn nad Vltavou 1. Informace: Marie Řeháková, +420 385 774 139. Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 20 000 Kč Všeobecní administrativní pracovníci REFERENT PODATELNY A RECEPCE - Ekonomické oddělení. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadavky kvalifikace:minimálně středoškolské vzdělání, dobrá AJ - komunikace se zahraničními studenty, dobrá uživatelská znalost MS Office podmínkou, zkušenosti s ekonomickými SW výhodou, řidičský průkaz sk. B výhodou, komunikační a organizační dovednosti, samostatnost, pečlivost, schopnost systematické práce, schopnost práce v týmu, zodpovědnost, spolehlivost, loajalita, vysoké pracovní nasazení a aktivní přístup k plnění úkolů, pozice vhodná pro absolventy VŠ, Popis pracovní činnosti: Odpovědnost za chod podatelny a recepce VŠTE, správa kolejí, pokladní operace, zadávání faktur do ekonomického IS, a další kancelářské úkony. , Informace o pozici: Místo pracoviště: VŠTE v Českých Budějovicích, Ekonomické oddělení, Okružní 517/10, České Budějovice, Typ pracovního poměru: Práce na plný úvazek, Délka pracovního poměru: Na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení (se zkušební dobou 3 měsíce), Předpokládaný nástup: ihned nebo dohodou, Nabízíme: Odpovídající mzdové ohodnocení, nástupní mzda dle mzdového tarifu 19.000 Kč, po zapracování možné navýšení., Zaměstnanecké benefity: Závodní stravování, 6 týdnů dovolené, práce v mladém kolektivu , Požadované doklady: Strukturovaný životopis s fotografií, motivační dopis, Přihláška do VŘ (ke stažení na stránkách školy: www.vstecb.cz , nebo na kontakt. e-mailu), Ostatní doklady příp. na vyžádání při účasti na osobním pohovoru, Kontakt:, Zaměstnavatel: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Kontaktní osoba: Valéria Kaiserová, tel: 380 070 202, 387 842 102, Adresa: Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice, Česká republika, e-mail: kaiserova@mail.vstecb.cz. Pracoviště: Vysoká škola technická a ekonomická v českých budějovicích, Okružní, č.p. 517, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Valéria Kaiserová, +420 380 070 202,387 842 102. Výroba - Výroba Obsluha strojů 22 000 Kč Obsluha zařízení ve slévárenství (taviči, slévači) TAVIČ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Zkušení doba: 3 měsíce, Plat: 22 000,- až 24 000,- Kč nebo dle dohody, Hlavní pracovní náplň: obsluha vysokotlakového stroje a periférií, kontrola kvality odlitků, zápisy výrobních příkazů, Požadované vzdělání: vyučen ve strojírenském oboru, kvalifikaci lze prokázat i osvědčení o zkoušce z profesní kvalifikace dle Národní soustavy kvalifikací, Délka požadované praxe v oboru: min 1 rok, Požadujeme: ŘP sk. B, Další specifikace: loajálnost vůči firmě, technická odbornost, odolnost vůči stresu, spolehlivost,zručnost, flexibilita a samostatnost, shcopnost rozhodování, komunikativnost, Nabízíme: práci na moderních strojích a zařízeních, práci se špičkovým výpočetním systémem, dobré platové podmínky včetně systému odměn, možnost dalšího vzdělávání a zvyšování kvalifikace, Zaměstnanecké benefity: 5 týdnů dovolené, odměny za pracovní věrnost firmě, příspěvek na penzijní připojištění, sociální výpomoc v mimořádných životních situacích, bezúročné půjčky na bytové účely, příspěvek na závodní stravování. Pracoviště: Motor jikov slévárna a.s., Kněžskodvorská, č.p. 2277, 370 04 České Budějovice 4. Informace: Marie Petráňová, +420 602 165 871. Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 17 000 Kč Prodavači elektrotechniky, elektroniky a domácích potřeb PŘÍJEMCE OPRAV - PRODAVAČ. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Znalost práce s počítačem. Zboží oboru elektro pro opravy el.spotřebičů, praček a elektromotorů.., Vítán řid.průkaz skupiny B- rozvoz zboží a zakázek., Vhodné pro muže.. Pracoviště: Elmot veřejná obchodní společnost české budějovice - 001, Blahoslavova, č.p. 538, 370 04 České Budějovice 4. Informace: Jan Řídel, +420 387 438 911,731 583 433.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Sivák se podílel na všech třech zásazích větřínského týmu ve Lhenicích, ale nakonec i on musel skousnout porážku.

Vedení o dva góly Větřínským ve Lhenicích k bodům nestačilo

Ondrášovka KP muži – 2. kolo: FK Slavoj Český Krumlov (zelené dresy) – FK Protivín 1:0 (1:0).
27

OBRAZEM: Vydřená výhra Slavoje nad nepříjemným Protivínem

David Tupý zase dál

České Budějovice – David Tupý (18, Bechyně, 196 cm, 109 kg) zlepšil v Plzni krajský rekord juniorů ve vrhu šestikilogramovou koulí o 38 centimetrů na 17,32 metru.

Motor zužoval kádr, skončili obránci Kachyňa a útočníci Škoda s Čížkem

České Budějovice - Hokejisté ČEZ Motoru za sebou mají druhou fázi zužování kádru. „Nebylo to nic příjemného. Pro nás, ani pro hráče. Ale nemůžeme pořád trénovat v šesti pětkách,“ je si vědom trenér Václav Prospal.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT