Dlužno dodat, že měl ulehčenou roli. Na vině byla termínová kolize s mistrovstvím Evropy v Itálii. Řada jeho největších soupeřů totiž zamířila bojovat právě o evropské body na Apeninský poloostrov a na startu tak v Písku stálo pouhých šest pilotů. „Chybělo hodně jezdců ze špičky, což je samozřejmě velká škoda. Závodit v šesti lidech, to nevypadá vůbec dobře," přikývl pozdější vítěz.

Lipový si prvenstvím v měřeném tréninku zajistil pole position pro start do obou bodovaných jízd. Na startu té první mu ale vypálil rybník domácí matador Jindřich Vácha. Několik kol jezdil Lipový těsně za ním a potom v horní pasáži trati u hájenky zaútočil. „Snažil jsem se číst Jindrovu stopu. Jakmile se trochu ohřály motor, podvozek i brzdy, tak jsem si ho nachystal nahoře před protahovákem a poslal jsem mu to tam na brzdy. Tam se mi podařilo Jindru předjet. Potom už jsem jenom zvětšoval náskok a podařilo se mi poodskočit mu," popisuje vítěz klíčový moment první jízdy.

Přestože písecký veterán Vácha podával skutečně obdivuhodný výkon, Lipový byl na trati přece jen rychlejší. „Věřil jsem, že Jindru předjedu. A to se mi také povedlo."

Ve druhé jízdě si ostravský závodník vítězství zopakoval, což mu vyneslo nejen celkové prvenství v píseckém závodě, ale vyhouplo ho to i do čela průběžné klasifikace šampionátu. „Přestože tady bylo málo závodníků, tak pro mě to jsou nesmírně cenné body. Poslední závod se jede ve Vysokém Mýtě a pokud tam alespoň v jedné rozjížďce dojedu před Adamem Janoušem, tak bych měl obhájit loňský titul," spřádá plány pro závěr letošní sezony.