Loni jste poprvé jako tovární jezdec TM absolvoval celou sezonu ve světovém šampionátu MX2. Žádná sláva to ale nebyla a body jste sbíral jen velmi těžko. Jak hodnotíte premiérovou sezonu v továrním týmu?

Těch bodů bylo celkem čtrnáct a je pravda, že to nebylo úplně ideální, jak bych si představoval. Menší kubatura mi tolik neseděla. Proto jsem také pro sezonu letošní přešel do vyšší třídy.

Kubatura MX1 vám sedí víc?

Určitě. Je to jako Moto GP na silnici. Absolutně ta nejprestižnější třída. Navíc podle nových regulí je třída MX2 vypsána pouze do třiadvaceti let, takže do MX1 přešli všichni nejlepší z této kubatury. Stala se z ní skutečně mimořádně nabitá třída, ve které startuje čtyřicet jezdců a není mezi nimi nikdo slabý. Není to tam vůbec jednoduché se prosadit.

Do finálových jízd postupuje všech čtyřicet jezdců, nebo třicítku postupujících určí kvalifikace?

Čtyřicet jezdců je daných a ti všichni jedou závod.

Na premiérový bod mezi motokrosovou smetánkou stále čekáte. Kde jste byl bodované dvacítce nejblíže?

Na bod jsem stále ještě nedosáhl. Nejlépe jsem byl shodou okolností na písku v Holandsku jednadvacátý. To byla škoda, tam mi chyběl k bodu jen kousek. Je to ale opravdu těžké. Třídu MX1 jedou skutečně nejlepší motokrosaři světa. Přesto věřím, že se mi nějaké body podaří udělat.

V kvalifikacích, které se jedou na nejrychlejší měřené kolo, se vám daří prosadit více?

To ano. Tam se pohybuji na hranici dvacítku. Chce to jen trošku štěstí také v závodě. A také lepší starty.

Přestože body ještě letos nemáte, zkušenosti z mistrovství světa musí být k nezaplacení.

Zkušenost je to rozhodně velká. Oproti loňsku se třída MX1 zvedla až neskutečným způsobem. Jezdecké obsazení je skvělé.

Jsou závody světového šampionátu divácky hodně navštěvovány?

Diváků je hodně. Za víkend to bývá většinou kolem třiceti až čtyřiceti tisíc. Atmosféra je výborná.

Váš tovární motocykl TM je konkurenceschopný?

Určitě. Je to tovární motorka, která je mi udělána na míru. Hodně testujeme, takže motocykl je připraven dobře.

Jste členem italského týmu. Trávíte v Itálii hodně času?

Jsem tam přes zimu. Rozjezdím se tam před sezonou v dobrých podmínkách. Jinak trávím většinu času doma a vždy ve čtvrtek odlétám na závody. Do Itálie odjedu pouze v případě, že je třeba něco rychle otestovat. Už to ale není tak, abych tam byl třeba dva nebo tři měsíce v kuse.

Je motokros zároveň vaším zaměstnáním?

Ano. Dostávám fixní plat a k tomu mám vypsány prémie za umístění. Jsem rád, že se mohu živit tím, co mě baví.

Odjel jste také oba úvodní závody mistrovství republiky. Na tom prvním v Pacově jste ale ani jednou neviděl cíl. Co se přihodilo?

V Pacově jsem měl v obou jízdách technický problém. Pokaždé jsem jel na prvním místě, ale motorka se mi pokaždé zastavila. V první jízdě to bylo hned dvě zatáčky po startu. Ve druhé jsem zůstal stát po třech kolech. Byla to škoda. Vyhrál jsem trénink i kvalifikaci. Motorka fungovala, ale v závodě selhala.

Druhý závod ve Stříbře, tak už to bylo lepší. Celkové vítězství potěšilo?

Rozhodně. V první jízdě jsem měl problém. Nespadlo mi startovní zařízení a vyjížděl jsem z posledního místa. Dotáhl jsem to na třetí pozici, což jsem považoval za slušný výkon. Ve druhé jsem vedl od startu do cíle, takže jsem vyhrál i celkově závod.

Dovolí vám termínová listina absolvovat i zbývající čtyři podniky našeho mistrovství?

Díky mému českému sponzorovi objedu celé mistrovství republiky. Vynechám kvůli tomu i závod mistrovství světa v Litvě. Sponzoři by byli rádi, kdybych u nás jel na titul mistr republiky. To bude ale hodně těžké.

Manko ze dvou nedojetých rozjížděk v Pacově je příliš velké?

Dvě jízdy, to je padesát bodů. Při dvanácti rozjížďkách je to strašně moc. Budu se snažit, ale ta bodová ztráta je velká.

Třikrát se letos v našem šampionátu radoval z vítězství Maďar Neméth. Co říkáte jeho vstupu do našeho mistrovství?

Je to výborný pilot, který dříve úspěšně působil v mistrovství světa. Teď odjel do Kanady a nepojede asi všechny závody.

Koho tedy považujete za největšího soka v boji o titul?

Asi Jirku Čepeláka. Je to vyrovnané, ale Jirka má výbornou formu a považuji ho za největšího soupeře.

Váš nejbližší program?

O víkendu jedu mistrovství světa ve Francii. Nikdy jsem na tamní trati nebyl a nevím, co od závodu mohu očekávat. Podle fotografií by tam měl být tvrdší hlinitý povrch, na který jsme zvyklí. Doufám, že budu mít i trochu štěstí a konečně dosáhnu na body.

Objevíte se také někde na závodech na jihu Čech?

V srpnu pojedu mistrovství republiky v Kaplici. Termínový kalendář mám hodně nabitý a jinak se na závodech v kraji asi neobjevím. Ta šance je hodně malá. Skoro každý víkend mám závody.

Vaší oblíbenou disciplínou býval superkros. Zbývá vám na něj vůbec ještě čas?

Superkros momentálně už vůbec nejezdím. Není na to čas a v týmu nechtějí o superkrosu ani slyšet kvůli větší možnosti zranění. Je to moje srdeční záležitost, ale teď ho musím oželet.

Freestyle motokros vás neláká?

Je to určitě hodně adrenalinový sport a malinko už jsem ho i vyzkoušel, ale více mě naplňuje závod na trati plné jezdců. Mám radši větší rychlost a souboje. Je to ale určitě sport s velkým S.