V roce příštím by chtěl na tyto velké úspěchy minimálně navázat. V přípravě se tomu snaží podřídit maximum.

Letošním posledním a spíše exhibičním kláním měl být pro Michka závod do strmého vrchu v Chýnově. Nakonec se však přece jen ještě jednou postavil na start ostrého závodu.

Objevil se dost nečekaně mezi účastníky prestižního halového superkrosu v německém Lipsku. „Organizátoři mi zavolali tři dny před závodem, jestli bych nepřijel. Neodmítl jsem, i když jsem předtím měl volno a měsíc jsme neseděl na motorce,” vysvětluje Michek, jenž si přesto nevedl špatně a postoupil v silné konkurenci do semifinále.

Do finálové desítky už se protlačit nedokázal. „Potřeboval bych trochu víc potrénovat. To mi chybělo,” přiznává. „Startovalo hodně Američanů a byla tam spousta opravdu dobrých pilotů. Vzhledem k tomu, že jsem jel prakticky bez přípravy, tak to nebude špatné,” dodá.

Superkros patřil v minulosti k Michkovým silným stránkám. V současnosti už se ale zaměřuje především na klasický motokros. „Superkrosy už nejezdím asi pět let a trošku jsem z toho vypadl. Je to přece jen něco jiného než motokros.”

Momentálně už začal současný český motokrosař číslo jedna s přípravou na příští sezonu. „Od pondělka do pátku trénuji třífázově. Tréninkové dávky mám rozplánované na celý den. To hlavní se odehrává v posilovně,” zdůrazní.

Kromě posilovny má ve svém repertoáru také běhání nebo třeba veslování na trenažéru. „K tomu jsou doplňkové sporty: squash, fotbal nebo hokej.”
V letošním roce na Michkovu přípravu trenérsky dohlížel Jan Froněk. To už je ale minulost. „V této fázi sezony s Honzou nespolupracujeme,” potvrzuje tuto informaci. „Honza se chce více věnovat mladším sportovcům. To ale neznamená, že spolu nadále nejsme v kontaktu.”

Úzká spolupráce s Janem Froňkem jako tomu bylo letos se však už konat s největší pravděpodobností nebude. „Nějaké zkušenosti už mám, takže si fyzickou přípravu budu kočírovat hlavně sám,” vysvětlí.

Aktuální počasí motokrosařům přeje, Michek však s tréninkem na motocyklu nepospíchá. „Jezdit by se určitě dalo, ale na motorku je času dost. Začátkem února bych měl odjet na měsíc do Španělska. Odtud pak rovnou do Belgie nebo Itálie, takže natrénováno na motorce bych měl mít před sezonou opravdu hodně,” má už zcela jasno o svém tréninkovém plánu.

V příští sezoně zůstane Michek v Orionu Litomyšl, kde si na podmínky nemůže stěžovat. „V Orionu mi udělali ještě lepší podmínky, než jsem měl letos. V jiném týmu u nás by mi asi lepší jen těžko mohli nabídnout, takže jsem naprosto spokojen a nemám žádný důvod odcházet jinam,” zdůrazní.
Také techniku by měl mít k dispozici konkurenceschopnou. Sedlat bude čtyřtaktní motocykl KTM o obsahu 450 ccm. „Měla by tam být i menší podpora přímo od továrny, takže motorka by to měla být skutečně kvalitní,” chválí si.

Startovat by měl ve stejných seriálech jako letos. Prioritou bude mistrovství světa třídy MX3 a k tomu domácí šampionát, kde bude obhajovat titul.
Obhájit loňské pozice nebude vůbec jednoduché, a to přitom ve světovém šampionátu pošilhává Michek po ještě vyšší příčce. „Chtěl bych zaútočit výš,” souhlasně přikývne. „Proto na sobě tvrdě makám a snažím se trénovat ještě víc než loni. Samozřejmě k tomu bude třeba i kus štěstí. Nebude jednoduché obhájit letos vybudované pozice. Dělám však všechno pro to, abych to dokázal a potvrdil, že letošní sezona nebyla náhoda,” netají se velkým odhodláním.

Michkovým tajným snem byl návrat do mistrovství světa nejprestižnější třídy MX1. Ten se ale zatím odkládá. „Úplně definitivní to ještě není, ale příští rok zřejmě MX1 nepojedu. Tam je všechno o penězích.Účast v tomto nejsilnějším seriálu je skutečně mimořádně nákladná. Dva závody se jedou v zámoří, což finanční náročnost ještě zvyšuje. Možná absolvuji nějaký jednotlivý závod, ale celý seriál určitě ne,” konstatuje.

Motoristickým hnutím u nás momentálně hýbe boj o to, zda bude Českou republiku na mezinárodním poli zastupovat i nadále Autoklub České republiky, nebo nově vzniklý Česky svaz motocyklového sportu (ČSMS), který preferuje ministr školství, mládeže a tělovýchovy Dobeš. „Samozřejmě to sleduji. Nejsem v tomto sporu ale nijak hluboce zainteresovaný. Podobné věci jen těžko vyřeším, i když vím, o co jde. Zůstávám neutrální. Pro nás závodníky je hlavně důležité, aby nám někdo vydal licenci a mohli jsme hlavně závodit,” zdůrazní nejlepší český motokrosař.