České Budějovice – S velkými ambicemi vstupuje do letošní sezony aktuálně nejlepší jihočeský motokrosový závodník Martin Michek. Dvaadvacetiletý pilot chce zaútočit na titul mistra světa ve třídě MX3.

Dlouhých třicet pět let český motokros nezískal medailové umístění v konečné klasifikaci mistrovství světa. Naposledy se to povedlo v roce 1976 Jiřímu Churavému, jenž byl druhý ve třídě do 125 ccm.

Michek po dvou sezonách v italském továrním týmu TM přestoupil do Orionu Litomyšl – RS Petrol. Mění také kubaturu. Zatímco v předcházejících dvou letech se pohyboval v nabitějších kategoriích MX1 a MX2, letos bude s motocyklem KTM 450 bojovat v již zmíněné třídě MX3.

Do budoucna však plánuje návrat do elitní kubatury MX1. Vítěz MS kubatury MX3 totiž bude mít jistý vstup mezi elitu. Automaticky totiž postoupí do třídy MX1 a bude mít zaplacené startovné. „To je lákavé. V MX3 chci jezdit jednu sezonu, zkusit uspět a pak bych se chtěl vrátit do MX1 a jezdit tam o přední pozice. Život sportovce je krátký a já ho nechci promeškat,“ řekl Michek. „Musím mít sebevědomí, když chceme medaili. Víme, že i ostatní jezdci jsou lidi jako my, a jdeme válčit, jdeme do toho naplno,“ prohlašuje Michek. „Jedeme na titul,“ ujistil.

Přes zimu hodně pracoval na fyzičce, v únoru už trénoval na motorce ve Španělsku a před začátkem sezony, která odstartuje za dva týdny v Řecku, absolvoval přípravné závody v Itálii. „Snažil jsem se nic neponechat náhodě, najeto máme už kolem padesáti hodin, což je na začátek sezony hodně,“ řekl Michek.

Kvůli motokrosu dokonce přerušil na začátku druhého ročníku studium na pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a zvykal si na nový stroj. „Tak měsíc jsme se sžívali, než jsem všechno nastavil. Největší kámen úrazu jsou vždy tlumiče, nejtěžší je naladit pérování s terénem,“ řekl Michek. Zatím si motocykl jen chválil. „Perfektně mi sedí a motor je silný, tak snad to vydrží,“ řekl.
Na cestách bude Michka doprovázet jako trenér další Jihočech Jan Froněk.