Michek po dvou letech v italském továrním týmu TM vyměnil dres a stal se novou posilou Orionu Litomyšl – RS Petrol. V zimní přípravě neponechal nic náhodě. „Také proto jsem už od září začal pracovat na fyzičce. Volno jsem měl jenom čtrnáct dní na Vánoce, kdy jsem se věnoval rodině a spořádal nějaké cukroví. Od ledna už jsem trénoval na motorce. Měsíc jsme byli ve Španělsku a odtud jsme přejeli rovnou do Itálie. Snažil jsem se udělat maximum, aby letošní sezona byla úspěšná,“ přeje si. „Po fyzické stránce se cítím opravdu velice dobře. Motokros je dřina a fyzicky je to jeden z nejnáročnějších sportů, i když se to možná nezdá. Na motorce se to musí odmakat. Samo to nejde.“

Naježděno má letos přes zimu opravdu hodně. „Mám za sebou více než padesát hodin na motorce. To je víc než v minulých letech,“ chválí si. Problémy nejsou ani s motocykly KTM, na které od letošní sezony přesedlal. „Všechno funguje velmi dobře,“ říká pilot, jenž bude jezdit na čtyřtaktní čtyřistapadesátce.

Trenérsky na Michkovu formu dohlíží další Jihočech Jan Froněk. „Spolupráce funguje a řekl bych, že jdeme správným směrem. Honza je člověk, který má motokros v srdci. Stará se a já se mu snažím odvděčit co nejlepšími výsledky. Od září spolu trávíme skoro každý den a věřím, že naše spolupráce také přinese výsledky,“ doufá.

V úvodu sezony absolvoval na rozježdění velice prestižní mezinárodní mistrovství Itálie, které bere jako generálku na mistrovství světa prakticky kompletní světová špička. „Jsou tam velké prémie, takže přijíždí skutečně všichni ti nejlepší,“ přikývne. „Navíc se jedou třídy MX1 a MX2 zvlášť, ale nejlepší dvacítka vždy postoupí do superfinále. Vždycky se mi do něj podařilo postoupit, čehož si vážím. Jsou to krásné závody a startují tam skutečně všichni nejlepší,“ zdůrazní. „Nejlepších deset bere velké prémie. Já jsem skončil celkově třináctý, takže to mi trochu uskočilo. Ale nejsem z toho nijak přepadlý. Byla to především kvalitní příprava,“ tvrdí.

Prioritou letos pro Michka bude mistrovství světa třídy MX3, které začíná získávat na větší váze, než tomu bylo v minulých letech. Startovní listina ještě nemá definitivní podobu, ale o kvalitní soupeře rozhodně nebude nouze. „Nebude to legrace. Od letoška tam budou také velké prémie a také velké možnosti se posunout dál. Oproti minulým letům půjde úroveň výrazně nahoru,“ je přesvědčen.

Přesto chce Michek v každém případě bojovat o příčky nejvyšší. „Stojím nohama na zemi, v motokrosu se může stát leccos, ale v hlavě má jasný cíl, a tím je titul mistra světa. Motokros je sport, ve kterém se nedá moc plánovat dopředu. Uvidíme, co napoví první závody. Rozhodně bych ale chtěl bojovat co nejvýš,“ ujistí.

Kalendář světového šampionátu nejsilnější třídy čítá dvanáct závodů. S největší pravděpodobností ale ještě dozná změn a vypadnou z něj tři podniky v Jižní Americe. „Je to tak na osmdesát procent, ale měla by to být oficiální informace. Místo Argentiny se pojede v Itálii. Další dva závody jsou ještě v jednání. Sice se něco ušetří, ale je to škoda, že se tam ty závody nepojedou,“ lituje Jihočech neuskutečněného výletu za oceán. „Všechny závody se tak pojedou v Evropě, což přitáhne ještě víc lidí,“ míní.

Úvodní závod světového šampionátu třídy MX3 se jede 17. dubna v Řecku a hned o týden později následuje druhý v Bulharsku.

Dalším velkým cílem je letos pro českobudějovického závodníka domácí šampionát třídy Open. Zde mu prestižní titul stále uniká a letos by to chtěl změnit. „Termíny vycházejí tak, že se naše mistrovství ani jednou nepřekrývá s mistrovstvím světa, takže i doma budu mít ty nejvyšší cíle. Začíná se osmého května v Pacově. To už za sebou budu mít dva závody mistrovství světa a měl bych být dobře rozjetý. Už jsem byl v našem mistráku druhý a třetí, ale vždycky jsem doplácel na nedojeté závody. Mám hodně vyhraných jízd, ale také dost těch nedokončených. Na tom musím zapracovat. Loni jsem třikrát nedokončil kvůli technice, což mě stálo hrozně moc bodů a asi také titul. Doufám, že letos to bude lepší,“ přeje si.

Konkurence však bude i v domácích podmínkách velice silná. „Kromě naší špičky angažovaly nejsilnější týmy kvalitní zahraniční jezdce, takže závody budou mít vysokou úroveň. Chci se ale o titul poprat,“ ujišťuje.

Přestupu do Orionu Litomyšl v žádném případě nelituje. „Zatím jsem maximálně a všechno funguje tak, jak jsme se dohodli. Mám k dispozici kvalitní techniku a věřím, že budeme spolupracovat co nejdéle,“ chválí si svůj nový tým.