Máte za sebou start v Motokrosu národů ve Francii, ve kterém náš národní tým obsadil solidní čtrnácté místo. Úspěchem ale byl už postup z kvalifikace. Souhlasíte?

To určitě. Já jsem ale do Francie jel s tím, že bychom do finále měli postoupit a chtěl jsem tam zajet nějaký pěkný výsledek. Postup z kvalifikace jsem bral spíše jako povinnost. Patnácté místo v ní bylo slušné. I vzhledem k tomu, že se nekvalifikovali třeba Švédové. Ve své třídě MX3 jsem byl desátý, což nebylo špatné.

Nasazení jezdců do jednotlivých kubatur je podobné jako při mistrovství republiky družstev?

Ano. Každý si může jezdce do jednotlivých tříd nasadit podle svého uvážení. Ze všech států tam byli skutečně ti nejlepší závodníci.

Ve finále jste skončili čtrnáctí. Brali jste toto umístění?

Šli jsme do finále s tím, že uděláme pro úspěch všechno. Mohlo to být i o kousek lepší, ale čtrnácté místo špatné nebylo.

Je Motokros národů skutečně nejlépe obsazeným závodem světa?

V každém případě. Každý stát nominuje skutečně své tři nejlepší jezdce. Přijedou Američané, Australané, Kanaďané, Japonci nebo Brazilci, kteří běžně mistrovství světa nejezdí. Úroveň závodu je opravdu mimořádná.

Odpovídala tomu i divácká kulisa?

Lidí bylo hodně. Údajně kolem osmdesáti tisíc. Divácká kulisa byla velká.

Motokrosu národů jste se zúčastnil poprvé?

Ne. Tohle byla moje už druhá účast.

S nadsázkou řečeno, na závod mistrovství republiky v Jiníně to byla příprava výborná?

To v každém případě. Ve Francii se jezdilo hodně rychle. Ještě jsem si byl v týdnu zatrénovat v Netolicích, kam jezdím docela často. Připraven bych měl být dobře.

Před závodem v Jiníně máte na druhého v pořadí Maďara Németha náskok dvaapadesáti bodů. Pokud si ho udržíte, můžete už slavit titul.

Nechci předbíhat a pojedu prostě tak, jak umím. Mělo by mi stačit Németha jednou porazit. Kdyby to vyšlo už v Jiníně, tak by to bylo super.

Budete si svého největšího soupeře na trati více hlídat? Je vůbec něco takového v motokrosu možné?

Určitě by se dalo se na něj trochu víc zaměřit, ale já jsem takový jezdec, že budu chtít všechno. Chci vyhrát každý závod, takže mě mechanici možná budou muset spíše brzdit. Jsem trošku horká hlava a nejradši jezdím pořád na plný plyn. Jen nerad prohrávám a bývám třeba i jen druhý. Ale je to sport a může se stát leccos. Nebudu přemýšlet o tom, že mám náskok dvaapadesáti bodů a budu se snažit podat stoprocentní výkon, abych vyhrál.

Máte informace, jaká by se měla ve vaší třídě sejít v Jiníně konkurence?

Přijet by měl Németh a kompletní naše špička. Jedinou výjimkou bude asi Michal Kadleček, jenž je zraněný a nebude zřejmě závodit až do konce sezony.

Trať v Jiníně vám vyhovuje?

Je to pěkná a rychlá trať, která není zase až tak náročná. Je tam hodně rovinek a pár zatáček, ve kterých se podle mého bude rozhodovat. Důležitý bude samozřejmě i start.

Občas si někteří jezdci stěžují, že se v Jiníně hůř předjíždí. Máte podobný názor?

To je pravda. I horší jezdec, který tady dobře odstartuje, tak má šanci dojet vepředu. Trať v Jiníně je jednodušší, ale hezká.

Výhodou areálu v Jiníně je také perfektní zázemí. Je podle vás nejlepší u nás?

V Lokti se jezdí mistrovství světa, je to tam také výborné, ale u nás pouze v Jiníně je všechno tak, jak má být.

Splnil by se vám ziskem titulu mistra republiky ve třídě open jeden z životních cílů?

Byl by to další krok v mé kariéře. Určitě by to bylo příjemné pohlazení po duši. Už jsem ten titul mohl získat i dřív, ale měl jsem i trochu smůly. Je to sport, ale doufám, že letos se mi smůla vyhne, protože už mi chybí opravdu jen kousek.

Co vás čeká ještě do konce letošní sezony?

Po Jinínu ještě poslední závod mistrovství republiky v Přerově, družstva v Kaplici a také mistrovství Evropy družstev, kde budeme reprezentovat spolu s Petrem Bartošem a Martinem Žeravou.

Pro příští rok jste plánoval návrat do mistrovství světa nejprestižnější třídy MX1. Došlo k dalšímu posunu ke splnění tohoto plánu?

Je to v řešení. Posouvá se to dopředu, ale nechtěl bych to zakřiknout. Na papíře ještě nic není. Věřím však, že se to podaří. Zatím je ale ještě brzy.