Po měsíční pauze opět pokračovaly boje o mistrovské body ve třídě FIM Superstock Cup 1000 a na startu nemohl chybět ani českobudějovický tým MS Racing. Závodilo se opět na anglické půdě, tentokrát na okruhu v Donington Parku.

Voda, voda a nic než voda. Takto by se dalo jednoduše popsat, jak asi v Anglii probíhal celý závodní víkend. V sezoně poprvé a všichni také doufají, že naposledy, od čtvrtka až do neděle pršelo.

Pro britského jezdce jihočeského týmu Barryho Burrella se jednalo o domácí závod, Matěj Smrž se zase netají tím, že na mokrém asfaltu jezdí celkem rád. „Voda mi nevadí. Naopak. Docela se mi na ní daří a udělal jsem na ní dobré výsledky. To se ale tentokrát bohužel nepotvrdilo,“ pokrčí rameny.

Burrelovi nakonec voda ani trochu nesvědčila a po prvním kvalifikačním tréninku dokonce ani nesplňoval časový kvalifikační limit. Ve druhé části, při které bylo vody přece jen o něco méně, už ale zrychlil a pro start do závodu si vybojoval 15. příčku.

Viróza brzdou

Jediný český zástupce v celém seriálu Matěj Smrž zase celý víkend bojoval s nachlazením. „V Anglii byla dost velká zima a asi jsem chytil nějakou lehčí virózu. Cítil jsem značnou únavu a tušil jsem, že výkony nemohou být stoprocentní,“ posteskl si.

O tom, že by nenastoupil na start, vůbec neuvažoval. „Už jsem jezdil i s horečkou třicet devět stupňů. Bylo by trapné přijet do Anglie a pak nezávodit kvůli teplotě. Na start bych nastoupil, i kdyby mi měla upadnout ruka,“ tvrdí.

Na start závodu se postavil na konec třetí řady z dvanáctého místa. „To nebylo špatná. Kvalifikace se vyvíjely celkem normálně. Byl jsem tam, kam patřím,“ míní.

Start do samotného závodu se oběma jezdcům povedl a do první zatáčky najížděli za hranicí desátého místa. V první zatáčce po startu ale došlo k pádu Itala Cortiho a na to bohužel doplatil Matěj Smrž, který se už padajícímu jezdci nedokázal vyhnout.

Pádu se prý nedalo zabránit. „Corti padal a vyhnout se mu nešlo. Padl jsem přes něj. Nic vážného to ale nebylo,“ tvrdí. „Na startu jsem se stejně ulil a čekal by mne průjezd boxovou uličkou. Takhle se to vyřešilo samo,“ podotkne.

Barry Burrell začínal závod na místě sedmém a po celých dvanáct kol si také tuto pozici držel. Až v posledním kole závodu ho dva soupeři předjeli a dokončil tak na lichotivém devátém místě.

I přes Smržovu smůlu může být tým MS Racing s účinkováním v Doningtonu spokojen. Opět totiž dokázal, že jako tým patří v této prestižní třídě do tzv. Top ten. Po osmi závodech z deseti vypsaných zůstává Matěj Smrž v průběžné klasifikaci osmý, Burrell poskočil na celkovou 12. příčku.

V konečné klasifikaci by se chtěl Smrž posunout na sedmou pozici. „To jsme si dali se svým trenérem Arnoštem Zemenem jako cíl. Na Itala Antonelliho ztrácím devět bodů, to by mohlo vyjít,“ věří.

Průběžné pořadí po 8 závodech: 1. Roberst (Austr.) 122, 2. Simeon (Bel.) 120, 3. Berger (Fr.) 119, 4. Polita 114, 5. Pirro 83, 6. Giugliano 71, 7. Antonelli (všichni It.) 57, 8. M. Smrž (ČR) 48, 12. Burrell (Brit.) 31.

Devátý závod se jede 5. října na francouzském okruhu Magny Course.