VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklový závodník Jakub Smrž se zranil, mimo hru bude zhruba tři měsíce

České Budějovice – Pořádně náročný program má v této sezoně motocyklový závodník Jakub Smrž (35 let). Šestou sezonu jede britský šampionát superbiků, ale k tomu si ještě přibral účast v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech ze český tým Mercury Racing. Čáru přes rozpočet mu však udělal pád na posledním závodě v Oscherslebenu, který ho na delší čas vyřadil ze hry.

11.6.2018
SDÍLEJ:

Jakub SmržFoto: Deník

Co se vlastně na třetím závodě vytrvalostního světového šampionátu na německém Oscherslebenu přihodilo?
V kvalifikaci jsem měl pád a vykloubil jsem si klíční kost. Hned v pátek mě v Českých Budějovicích operovali a od soboty už jsem doma.

Zhruba na jak dlouho budete mimo hru?
Mám v rameni dráty, aby všechno drželo a dobře to srostlo. To je ale samozřejmě trošku problém, protože nemohu ani rehabilitovat. Pauza vypadá na nějaké tři měsíce. Budu rád, když stihnu letos ještě alespoň nějaký závod.

V letošním roce jste si vybral pořádně náročný program. Dá se vůbec taková porce závodů zvládnout?
Není to jednoduché. To musím přiznat. Jednak samozřejmě z časového hlediska, protože kromě závodění má člověk také své povinnosti ve firmě a k tomu rodinu. Je to hodně únavné. Stalo se mi, že jsem jel ze závodů na testy, pak na pár dní domů, ale hned zase na závody a pak znovu na další. Takhle se to točí pořád dokola. Už jsem jezdil třeba osm dní v kuse na motorce. Jenom jsem mezitím přelétl na jiný okruh. Náročné to je.

Nemá tak náročný program také negativní vliv na vaši výkonnost?
Musím přiznat, že to trochu poznamenalo můj výkon na vytrvalostních závodech, kde jsem nejel úplně tak, jako kdybych byl čerstvý. Není to ani tak fyzická únava, jako spíše psychická. Hlava už to prostě nebere. Za šest týdnů jsem měl pět závodů a k tomu dvoje testy. Ale zatím sezona probíhá relativně úspěšně. V Anglii mám sice trochu smůlu, když jsme měli nějaké technické problémy. Ve vytrvalostních závodech se ale držíme docela dobře a potenciál je tam větší. Dvakrát jsme byli v první desítce, třetí závod byl sice ovlivněn mým pádem, ale průběžně jsme přesto na pátém místě. To je dobré.



Stavíte oba seriály na stejnou úroveň?
Je to trošku něco jiného. V Anglii jedeme klasické krátké závody a jezdecká konkurence je tam velká. I co se týká jednotlivých týmů a jejich zázemí. Náš tým se nemůže svými podmínkami rovnat těm, které závodí vepředu. Ve vytrvalostních závodech máme podmínky relativně dobré, i když se také nemůžeme naplno měřit s továrními týmy. Ale máme velice slušné jezdecké složení, motorka nám drží a tým funguje parádně. Panuje v něm dobrá atmosféra. Jsme vyrovnaní jezdci a hlavně dojíždíme závody, což je v této disciplíně alfa a omega. Při čtyřiadvacetihodinovém závodě můžete jezdit celou dobu do pátého místa, ale když v poslední hodině spadnete, tak je po všem. Ale relativně všechno funguje tak, jak má.

Kdo jsou vaši parťáci v týmu?
Jedeme s Karlem Hanikou a mým bráchou Matějem. Ještě je s námi Francouz Sylvain Barrier. Je to jezdec z britských superbiků, který byl povolán pro závod v Le Mans. Tam musí mít každý tým povinně čtyři jezdce a až těsně před závodem se rozhoduje, kteří tři pojedou. Není to úplně šťastné pravidlo. Nezdá se mi, že by někdo mohl podle jednoho dne ježdění rozhodnout, jak na tom kdo je. Černý Petr zůstal Matějovi, který po svých zdravotních pauzách ještě nebyl v nejlepší formě. Ale našel místo v jiném týmu, takže si zazávodil i on. Na Slovakia Ringu už jsme jeli pouze my tři v ryze českém složení.

Kolik toho při vytrvalostním čtyřiadvacetihodinovém závodě najezdíte?
Když to porovnám, tak v Británii jedeme závod, který trvá zhruba třicet až čtyřicet minut. Při čtyřiadvacetihodinovce trvá jedna jízda jednoho jezdce padesát až padesát dvě minuty a jedete devětkrát. Je to opravdu náročné.

Ve vytrvalostních závodech ale nejste nováček. V minulosti jste si je už vyzkoušel.
V roce 2007 jsem jel Le Mans ve francouzském týmu a skončili jsme sedmí. Pak jsem absolvoval ještě osmihodinovku v Kataru, kdy jsme obsadili třetí místo a dostali se tak na stupně vítězů. Třetím závodem byla osmihodinovka v japonské Suzuce, kde jsme byli někde ve třetí desítce.

Musíte se na tak dlouhé závody připravovat fyzicky více než dříve?
Fyzicky náročné to je. I psychicky. Prostě po všech stránkách. Pauzy jsou krátké, je důležité doplňovat tekutiny. To je u mě trošku problém, protože se hodně potím. Navíc dost trpím na záda, což je v delším závodě také pořádně cítit. Velkou roli hraje i správné stravování. S fyzičkou však problém nemám. Myslím, že fyzicky jsem na tom velice dobře. Ani jsem v přípravě nic neměnil. Náš kondiční trenér Dan Fekl moc dobře ví, co dělá.



Nemáte problém přepínat z dlouhých na krátké závody?
Ani ne. Když jsem jel z Le Mans do Anglie testovat, tak jsem si tam zajel svůj rekord okruhu. Vytrvalostní závody mi pomáhají v tom, že člověk stráví strašně času na motorce. Je to trochu větší a těžší motocykl, který nemá takový výkon jako superbike pro britské mistrovství. Když se pak dostanu na anglickou motorku, tak je to pro mě posun vpřed. Lépe brzdí, zatáčí a má o něco větší výkon. Jedno druhému spíše pomáhá.

Zranění to samozřejmě všechno zhatilo, ale s jakými plány jste vlastně vstupoval do letošní sezony?
V Anglii jsem měl plány pořád stejné. Chtěl jsem tam jezdit pravidelně v první desítce. Co se týká časů a výkonnosti, tak jsme od tohoto cíle nebyli daleko. Ale provází nás smůla a nic nefungovalo tak, jak by mělo. Ve vytrvalostních závodech jsme se chtěli posunout ještě výš a bojovat o stupně vítězů, což nebylo nereálné. Jsou ale samozřejmě věci, které je třeba zlepšit. Ze strany jezdců i techniky. V celkovém hodnocení bychom se chtěli udržet v první pětce.

Nic na tom nezměnil ani poslední závod v Oscherslebenu, který směrem k vašemu týmu výrazně negativním směrem ovlivnil váš pád?
Karel Hanika se Sylvainem Barrierem museli jet pouze ve dvou, což byl samozřejmě značný hendikep. Skončili čtrnáctí, ale v průběžné klasifikaci držíme před posledním závodem stále páté místo. Ten se jede za měsíc, takže se mě bohužel nebude týkat. Samozřejmě je to škoda, ale to se nedá nic dělat. Pády k závodům prostě patří, tak to musím brát.

Autor: Pavel Kortus

11.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 120 Kč Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) ŘIDIČ NÁKLADNÍHO AUTOMOBILU. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 120 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: nástup dle dohody, mzda bude upřesněna při osobním jednání, ŘP"C", profesní průkaz, místo výkonu práce Jihočeský kraj.. Pracoviště: Jihočeská stavební spol. s r.o. - pracoviště české budějovice, Rudolfovská tř., č.p. 202, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Kolář, +420 603 522 340. Zákaznický servis - Zákaznický servis Pracovníci v zákaznických 17 000 Kč Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech Specialista kontaktu se zákazníky MND. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 18000 kč. Volných pracovních míst: 14. Poznámka: Co takhle mít pohodová pracovní rána? Zažít přátelskou atmosféru, která „práci“ mění na místo, kde tě to baví. Chceš pracovat 4 hodiny a mít zaplaceno za 8 hodin? , , Co bude tvým posláním?, •Budeš telefonicky komunikovat a pomůžeš lidem získat slevu na plyn a elektřinu. , •Základní práce s PC., •Soutěžit, smát se a rozvíjet se., Pokud nemáš zkušenosti, nevadí. U nás jsou úspěšní především ti, kteří chtějí pracovat sami na sobě., Jak poznáš, že jsi tím pravým uchazečem?, •Máš příjemný hlasový projev a čeština je tvůj rodný jazyk., •Pro komunikaci s lidmi nepotřebuješ manuál, naopak si bez problémů vystačíš se svým přirozeným komunikačním talentem., , Proč do toho jít?, •Máš volbu pracovního úvazku –8, 7, 6, 5 a 4 hodinový., •Už jsi někdy v zaměstnání dostával nanuky, pizzy, ovoce nebo třeba i koblihu? U nás je to běžné., •Budeš v rodinném kolektivu a krásném pracovním prostředí (Administrativní centrum PIANO)., •Získáš zvýhodněné mobilní tarify pro tebe i tvé okolí., •Pokud splníš svůj denní plán, můžeš jít domů a zbytek pracovní doby ti bude zaplacen., •Pracovní doba PO - PÁ (8:00 - 16:30 – dle pracovního úvazku), víkendy a svátky volno.. Pracoviště: Atoda telemarketing, spol. s r.o., Mánesova, č.p. 83, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Nicola Plánská, +420 380 900 122. Gastronomie - Gastronomie Číšník, servírka 18 000 Kč Číšníci a servírky OBSLUHA KAVÁRNY. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Přijmeme obsluhu do kavárny v DOC Mercury. Nabízíme zázemí stabilní firmy, příjemné prostředí a kolektiv. Požadujeme praxi v oboru, komunikativnost, pracovitost, příjemné vystupování. Nástup ihned, Kontakt: telefonicky. Pracoviště: Mobil servis centrum s.r.o - doc mercury, Nádražní, č.p. 1759, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Jan Knebl, +420 608 023 190. Stavebnictví - Stavebnictví Stavební a provozní elektrikáři 25 000 Kč Stavební a provozní elektrikáři Elektrikář - montážní pracovník výroby elektro VZT jednotek. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 31000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce:, , montážní práce elektro, zapojování a kontrola ve výrobě clon a jednotek podle požadavků, specifikace nebo nákresu, použíti drobného nářadí a nástrojů, zodpovědnost za jejich správné používání, dodržovaní bezpečnostních předpisu, pravidelná údržba nástrojů, udržování pořádku na svém pracovišti, , ., , Požadujeme:, , SOU výhodou ve skupině oborů elektro výroba, elektrikář, elektromechanik/SŠ elektro nebo jiné technické (vzdělání není podstatné, důležitá je prokazatelná znalost), samostatnost, manuální zručnost, pečlivost, odpovědnost, schopnost čtení technických a technologických výkresů pro výkon své práce, ochota učit se novým věcem, vyhláška 50/1978 Sb., §6 (v případě obnovení pořízení na náklady společnosti), praxe na stejné nebo podobné pozici výhodou, zaučíme i absolventy po škole s chutí pracovat. Pracoviště: Stavoklima s.r.o., Budějovická, č.p. 450, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Eva Křivánková, +420 380 420 950,770 166 235.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dynamo České Budějovice - Hradec Králové 3:1
6

David Ledecký hattrickem rozhodl

Karel Plášil

Motor se zaskvěl, vyloupil Lapač a veze ze Vsetína hodně cenné tři body

Série neřešíme, každá někdy začne a zase někdy skončí, tvrdí kanonýr Lukáš Endál

České Budějovice – Rok a půl čekali příznivci hokejistů ČEZ Motoru další domácí zápas s Duklou Jihlava. Až v pondělí zase vyzve jejich tým v 17. kole první Chance ligy svého největšího rivala. Začátek mimořádně atraktivního duelu je v 17.30 a v přímém přenosu ho odvysílá ČT sport.

Jihostroj veze z Benátek výhru. Za tři sety si zasloužil tři body

Benátky nad Jizerou - Jihostroj nastoupil v Benátkách nad Jizerou se Šotolou na postu univerzála. Hned první set ukázal, že hosté dorazili na zápas dobře připravení.

Kapitán Karviné Marek Janečka: Baník? Kvalita. Ale na zadek se z něj neposadím

Karviná – Velmi těžká mise čeká dnes od 17 hodin na fotbalisty MFK Karviná, kteří míří do moravskoslezské metropole k regionálnímu derby s Baníkem.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT