VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklový závodník Jakub Smrž se zranil, mimo hru bude zhruba tři měsíce

České Budějovice – Pořádně náročný program má v této sezoně motocyklový závodník Jakub Smrž (35 let). Šestou sezonu jede britský šampionát superbiků, ale k tomu si ještě přibral účast v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech ze český tým Mercury Racing. Čáru přes rozpočet mu však udělal pád na posledním závodě v Oscherslebenu, který ho na delší čas vyřadil ze hry.

11.6.2018
SDÍLEJ:

Jakub SmržFoto: Deník

Co se vlastně na třetím závodě vytrvalostního světového šampionátu na německém Oscherslebenu přihodilo?
V kvalifikaci jsem měl pád a vykloubil jsem si klíční kost. Hned v pátek mě v Českých Budějovicích operovali a od soboty už jsem doma.

Zhruba na jak dlouho budete mimo hru?
Mám v rameni dráty, aby všechno drželo a dobře to srostlo. To je ale samozřejmě trošku problém, protože nemohu ani rehabilitovat. Pauza vypadá na nějaké tři měsíce. Budu rád, když stihnu letos ještě alespoň nějaký závod.

V letošním roce jste si vybral pořádně náročný program. Dá se vůbec taková porce závodů zvládnout?
Není to jednoduché. To musím přiznat. Jednak samozřejmě z časového hlediska, protože kromě závodění má člověk také své povinnosti ve firmě a k tomu rodinu. Je to hodně únavné. Stalo se mi, že jsem jel ze závodů na testy, pak na pár dní domů, ale hned zase na závody a pak znovu na další. Takhle se to točí pořád dokola. Už jsem jezdil třeba osm dní v kuse na motorce. Jenom jsem mezitím přelétl na jiný okruh. Náročné to je.

Nemá tak náročný program také negativní vliv na vaši výkonnost?
Musím přiznat, že to trochu poznamenalo můj výkon na vytrvalostních závodech, kde jsem nejel úplně tak, jako kdybych byl čerstvý. Není to ani tak fyzická únava, jako spíše psychická. Hlava už to prostě nebere. Za šest týdnů jsem měl pět závodů a k tomu dvoje testy. Ale zatím sezona probíhá relativně úspěšně. V Anglii mám sice trochu smůlu, když jsme měli nějaké technické problémy. Ve vytrvalostních závodech se ale držíme docela dobře a potenciál je tam větší. Dvakrát jsme byli v první desítce, třetí závod byl sice ovlivněn mým pádem, ale průběžně jsme přesto na pátém místě. To je dobré.



Stavíte oba seriály na stejnou úroveň?
Je to trošku něco jiného. V Anglii jedeme klasické krátké závody a jezdecká konkurence je tam velká. I co se týká jednotlivých týmů a jejich zázemí. Náš tým se nemůže svými podmínkami rovnat těm, které závodí vepředu. Ve vytrvalostních závodech máme podmínky relativně dobré, i když se také nemůžeme naplno měřit s továrními týmy. Ale máme velice slušné jezdecké složení, motorka nám drží a tým funguje parádně. Panuje v něm dobrá atmosféra. Jsme vyrovnaní jezdci a hlavně dojíždíme závody, což je v této disciplíně alfa a omega. Při čtyřiadvacetihodinovém závodě můžete jezdit celou dobu do pátého místa, ale když v poslední hodině spadnete, tak je po všem. Ale relativně všechno funguje tak, jak má.

Kdo jsou vaši parťáci v týmu?
Jedeme s Karlem Hanikou a mým bráchou Matějem. Ještě je s námi Francouz Sylvain Barrier. Je to jezdec z britských superbiků, který byl povolán pro závod v Le Mans. Tam musí mít každý tým povinně čtyři jezdce a až těsně před závodem se rozhoduje, kteří tři pojedou. Není to úplně šťastné pravidlo. Nezdá se mi, že by někdo mohl podle jednoho dne ježdění rozhodnout, jak na tom kdo je. Černý Petr zůstal Matějovi, který po svých zdravotních pauzách ještě nebyl v nejlepší formě. Ale našel místo v jiném týmu, takže si zazávodil i on. Na Slovakia Ringu už jsme jeli pouze my tři v ryze českém složení.

Kolik toho při vytrvalostním čtyřiadvacetihodinovém závodě najezdíte?
Když to porovnám, tak v Británii jedeme závod, který trvá zhruba třicet až čtyřicet minut. Při čtyřiadvacetihodinovce trvá jedna jízda jednoho jezdce padesát až padesát dvě minuty a jedete devětkrát. Je to opravdu náročné.

Ve vytrvalostních závodech ale nejste nováček. V minulosti jste si je už vyzkoušel.
V roce 2007 jsem jel Le Mans ve francouzském týmu a skončili jsme sedmí. Pak jsem absolvoval ještě osmihodinovku v Kataru, kdy jsme obsadili třetí místo a dostali se tak na stupně vítězů. Třetím závodem byla osmihodinovka v japonské Suzuce, kde jsme byli někde ve třetí desítce.

Musíte se na tak dlouhé závody připravovat fyzicky více než dříve?
Fyzicky náročné to je. I psychicky. Prostě po všech stránkách. Pauzy jsou krátké, je důležité doplňovat tekutiny. To je u mě trošku problém, protože se hodně potím. Navíc dost trpím na záda, což je v delším závodě také pořádně cítit. Velkou roli hraje i správné stravování. S fyzičkou však problém nemám. Myslím, že fyzicky jsem na tom velice dobře. Ani jsem v přípravě nic neměnil. Náš kondiční trenér Dan Fekl moc dobře ví, co dělá.



Nemáte problém přepínat z dlouhých na krátké závody?
Ani ne. Když jsem jel z Le Mans do Anglie testovat, tak jsem si tam zajel svůj rekord okruhu. Vytrvalostní závody mi pomáhají v tom, že člověk stráví strašně času na motorce. Je to trochu větší a těžší motocykl, který nemá takový výkon jako superbike pro britské mistrovství. Když se pak dostanu na anglickou motorku, tak je to pro mě posun vpřed. Lépe brzdí, zatáčí a má o něco větší výkon. Jedno druhému spíše pomáhá.

Zranění to samozřejmě všechno zhatilo, ale s jakými plány jste vlastně vstupoval do letošní sezony?
V Anglii jsem měl plány pořád stejné. Chtěl jsem tam jezdit pravidelně v první desítce. Co se týká časů a výkonnosti, tak jsme od tohoto cíle nebyli daleko. Ale provází nás smůla a nic nefungovalo tak, jak by mělo. Ve vytrvalostních závodech jsme se chtěli posunout ještě výš a bojovat o stupně vítězů, což nebylo nereálné. Jsou ale samozřejmě věci, které je třeba zlepšit. Ze strany jezdců i techniky. V celkovém hodnocení bychom se chtěli udržet v první pětce.

Nic na tom nezměnil ani poslední závod v Oscherslebenu, který směrem k vašemu týmu výrazně negativním směrem ovlivnil váš pád?
Karel Hanika se Sylvainem Barrierem museli jet pouze ve dvou, což byl samozřejmě značný hendikep. Skončili čtrnáctí, ale v průběžné klasifikaci držíme před posledním závodem stále páté místo. Ten se jede za měsíc, takže se mě bohužel nebude týkat. Samozřejmě je to škoda, ale to se nedá nic dělat. Pády k závodům prostě patří, tak to musím brát.

Autor: Pavel Kortus

11.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Obchod Pokladní 19 000 Kč

Pokladníci v prodejnách POKLADNÍ v maloobchodní prodejně. Požadované vzdělání: nižší střední. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracovní náplň : , nakládání se zbožím , kontrola a prezentace zboží , obsluha pokladny , , Požadujeme : , vzdělání – nižší střední , praxe v obchodním řetězci výhodou , samostatný a výkonný způsob práce, nasazení , spolehlivost, pracovitost, flexibilitu a pozitivní postoj k obchodu , příjemné vystupování , ochotu k fyzické práci , , Nabízíme : , Řádné zaškolení, možnost profesního růstu , Odpovídající finanční ohodnocení, plný úvazek 19.000,-, inventurní prémie 1.000,-, DPP 130,- hod. jistotu stálého zaměstnání. Pracoviště: Norma k.s.s - n12 - litvínovice, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Kateřina Slavíková, +420 225 996 614.

Výroba - Výroba Seřizovači 30 000 Kč

Seřizovači a obsluha obráběcích strojů (kromě dřevoobráběcích) SEŘIZOVAČ BALÍCÍCH A PLNÍCÍCH LINEK. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracovní doba: ranní 6:00-14:30 odpolední 14:00-22:00 , Benefity: práce v moderním potravinářském provozu, závodní stravování, roční prémie, příplatky za přesčasy, víkendy a svátky, vzdělání a školení, další firemní benefity , Termín nástupu: ihned nebo dohodou , Vzdělání kandidáta: min. vyučen v oboru strojním, elektro , Kontakt: technik@zarubafood.cz , tel. 737 277 300, Ostatní osvědčení: zdravotní průkaz podmínkou, vyhláška § 50 výhodou, Požadujeme čistý trestní rejstřík !. Pracoviště: Záruba food a. s., Vrbenská, č.p. 481, 370 06 České Budějovice 6. Informace: Kontakt, +420 737 277 300.

Řemeslné práce - Řemeslné práce Svářeč 13 400 Kč

Svářeči SVÁŘEČ CO2, WIG/TIG. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13400 kč, mzda max. 15000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: Místo výkonu práce:Novohradská 1, České Budějovice 370 01, Požadavky: dobrá orientace v technických výkresech, výhodou svářečský průkaz na svařování - pálení plamenem, Zam. výhody: stravenky, odměna vedoucího v závislosti na plnění plánu, Kontakt telefonicky v pracovních dnech 10:00 -11:00 hod. nebo e-mailem.. Pracoviště: Ostimpex cb družstvo, Novohradská, č.p. 1452, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Karel Zíb, +420 724 037 348.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 14 500 Kč

Obsluha strojů na výrobu a zpracování výrobků z plastu VÝROBCE OBALŮ (UMĚLÝCH STŘEV). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 14500 kč, mzda max. 26000 kč. Volných pracovních míst: 14. Poznámka: Pracoviště: Průmyslová 377/2, České Budějovice, Smlouva se uzavírá nejprve na dobu určitou, poté na dobu neurčitou., NÁPLŇ PRÁCE:, - zpracovávání materiálů dle platných specifikací/ standardů a kontrola hotového výrobku, - vyřazování výrobků, které se neslučují se specifikací/standardy, - ukládání a označování hotových výrobků dle platné specifikace a standardů, POŽADUJEME: manuální zručnost, odpovědnost, samostatnost, Zam. výhody: stravování, pracovní oděvy, bonus za výkon, Kontakt telefonicky 8 - 15 hod. nebo e-mailem. Pracoviště: Viscofan cz s.r.o., Průmyslová, č.p. 377, 370 01 České Budějovice 1. Informace: Renata Pavlíková, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Hezoučký sleduje svůj Olešník v krajském přeboru

Pavel Hezoučký sleduje svůj Olešník v krajském přeboru

V Plané u Českých Budějovic slavili společně výročí hasiči a sportovci. S doprovodným kulturním programem a charitativní aukcí.
24

Hasiči a sportovci slavili výročí společně

Poprvé v historii tituly z mistrovství České republiky v paddleboardingu

Na vranovské pláži se odehrálo historicky 1. mistrovství České republiky ve dvou stand up paddleboardových disciplínách: long distance a sprint.

Karel Plášil je v Motoru spokojený a dělá maximum, aby si vybojoval smlouvu

České Budějovice – Hokejisty ČEZ Motoru čeká zítra další z řady přípravných zápasů na domácím ledě v Budvar aréně proti Linci (17). V jejich sestavě by neměl chybět českobudějovický odchovanec obránce Karel Plášil (24 let), jenž je v klubu na zkoušce a pere se o své pevné místo v kádru pro nadcházející sezonu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT