Užívá si ji spíš, když seriál superbiků zavítá do Brna. „Jezdím doma rád, ale připadá mi, že pro fanoušky a novináře, jako by to byl jediný závod,“ říká jediný stálý český jezdec v šampionátu.

To vás neštve, že superbiky nejsou tak populární? Nechtěl byste jezdit radši MotoGP?
Tam bych se rozhodně nehrnul. Mám rád závody a jezdím proto, abych závodil. Nelíbilo by se mi jet s tím, že když dva spadnou, tak se vejdu do desítky. Právě o tom MotoGP dneska je. Dám přednost superbikům, ve kterých bude příští rok startovat téměř čtyřicet jezdců.

Superbiky jsou tedy podle vás víc?
MotoGP je sledovanější. Ale superbiky jsou lepší. Nebude trvat dlouho a přiblíží se.

Čím jsou zajímavější?
Jsou hlavně o jezdeckých kvalitách. Ne tolik o technice a zázemí. Spousta lidí určitě potvrdí, že se na superbiky dívá úplně jinak, než když třeba v holandském Assenu dojedou jezdci do cíle po pěti vteřinách. Navíc už dopředu víte, mezi kterými třemi se bude rozhodovat o vítězi.

Vy jste přešel ze třídy 250 ccm. Jak velký je to rozdíl?
Všechno je jiné. Superbike vychází z produkční motorky, je dvakrát těžší a silnější.

Když jste si zvykal na těžší motorku, musel jste kvůli tomu také posilovat?
To ne, já jsem byl na tom vždycky dobře. Samozřejmě ale fyzičku trénuju, abych byl na závody připravený.

Brněnský okruh má nový povrch. Už jste se s ním stihl seznámit?
Svezl jsem se akorát na pár kol. Nebylo to ideální, protože byl hodně hustý provoz a dost pomalých lidí. Aspoň jsem si to vyzkoušel.

A jaký máte dojem?
Slyšel jsem, že je po rekonstrukci hodně špatný, ale není to tak hrozný. Asfalt není dobrej, bude záležet na počasí.

Motorkáři říkají, že povrch klouže.
To si nemyslím. Opravy vyřešily to, že některé zatáčky byly hrbaté. Přibyly ale zase jiné hrby. Nevím, co se za rekonstrukcí skrývalo, protože podle mě to bylo předtím dobrý. Teď je problém s gumama, dlouho nevydrží.