Patrik Janeček (nejen) o Rallye Český Krumlov.Zdroj: Archiv Patrika JanečkaObsadil jste ve vaší kategorii druhé místo. Berete to jako nejvydařenější závod celé vaší dosavadní sportovní kariéry?

Určitě ano. Připravovali jsme se pět měsíců. Bylo to velice náročné. Sehnat finance a dobrý tým je dnes zázrak. Ten se také stal.

Takže hodnotíte celý průběh Rallye Český Krumlov jako velmi úspěšný?
Byl to nejlepší závod v kariéře. Můj sen bylo stát na stupních vítězů. Druhé místo ve třídě a jedenatřicáté absolutně v českém mistrovství je pro mě veliká věc. K tomu se přikloní každý, kdo Rallye Český Krumlov jel. Závod byl opravdu až nad očekávání naše i diváků.

Fanoušci, už tradičně, za vámi vyrazili i na českobudějovické Výstaviště. Co říkáte těmto speciálním rychlostním zkouškám?
Výstaviště je jedna z nejtechničtejších rychlostních zkoušek v této soutěži.

Je obtížná?
Není jednoduchá. Snadno se dá udělat defekt, vytrhne se kolo. Zároveň podél trati stojí mnoho diváků s dětmi, takže se musí jezdit hlavou. Dá se tam hodně získat, ale také hodně ztratit. To máme na paměti úplně všichni. Jinak jsme rádi, že i pro diváky je tato superspeciálka vedle servisu, takže je vidět opravdu všechno.

Velikou roli při závodech hraje technika. Vy jste neměli žádný problém?
Na letošním ročníku jsme měli tu čest využít techniku pod vedením Davida Houště z DH Racing, jehož tým nám velkou části dopomohl k tak skvělému výsledku. Nejen, že auto fungovalo na sto procent, ale pracoval tak i každý jednotlivý člen tohoto týmu.

Úspěch na Rallye Český Krumlov je právě dílem týmu?
Bez týmu, fanoušků a sponzorů bych nemohl startovat. Rád bych poděkoval všem, kteří nám pomohli a pomáhají plnit naše cíle. Od fanoušků jsme dostávali skvělou podporu nejen u trati, ale také prostřednictvím sociálních sítí. Strašně moc si toho vážíme. Uděláme maximum, abychom se setkali na dalších závodech.

Váš renault šlapal jako dobře seřízené hodinky?
Využili jsme auto Renault Clio sport třetí generace, které v předchozí sezoně vyhrálo mistra České republiky s posádkou Petr Krajča a Jan Houšť. Silnou stránkou tohoto vozu je podvozek, ale i za nastavením stojí tým, který funguje na profesionální úrovni.

Posádku s vámi tvoří Patrik Dvořák, jak funguje vzájemná spolupráce?
Patrik mě doprovází tento tok už na druhé úspěšné soutěži. Spolu jsme si sedli. Nejen humorem, ale také cílevědomostí. Myslím, že ve třídě osm ještě pár posádkám zatopíme. Společně se podporujeme a ženeme dopředu, za to jsem strašně rád.

Nikdy se nehádáte?
Neshody si nějak nevybavuju. Oba si závody užíváme, spíš se smějeme, takže i díky tomu nám jde vše mnohem snadněji a lépe.

Jaké jsou vaše další cíle?
Náš další cíl je Rallye Bohemia, kterou jsem loni dokončil na druhém místě. Doufám, že se nám podaří tento úspěch zopakovat. Pak by měla následovat Barum Czech Rallye Zlín 2019. Dále zatím nevíme.