Letošní sezonu zatím považuje rodák z Mělníka za povedenou. „Jsou odjeté tři závody mistrovství světa. V prvních dvou ve Španělsku jsem moc štěstí neměl. Měl jsem trochu technické problémy a k tomu jsem přidal i některé jezdecké chybičky, takže z toho byla dvě čtvrtá místa. Nejlepší byl poslední závod v Itálii, kde jsem byl dvakrát druhý a celkově mi to dalo třetí místo," bilancuje svou dosavadní účast ve světovém šampionátu. „S první letošní bednou jsem byl spokojen. Navíc mi o pouhé dva bodíky uteklo celkové vítězství," dodá.
Do konce světového šampionátu zbývají ještě čtyři závody. „Chci v nich uspět co nejlépe. Myslím na stupně vítězů, ale většinou jsme čtyři adepti na tři místa," vypočítává své největší soupeře: úřadujícího šampiona Francouze Chareyreho, Němce Schmidta a Rakušana Hollbachera.
První dva jmenovaní mají k dispozici tovární motocykly TM. Přesto jim Kejmar stačí. „V kvalifikaci jezdíme prakticky stejné časy. Není lehké udržet se s nimi na stejné úrovni. Tovární jezdci mají k dispozici mnohem více materiálu a mohou tak měnit díly častěji než my. Ale snažím co nejvíc," ujistí.
Nabídka z továrního týmu k českému závodníkovi prý zatím nedorazila. „Skoro mě více baví jezdit v privátních týmech. Chci supermotu pomoci, protože odchází trochu do stínu," míní.
Zatímco ve světě se Kejmarovi daří, doma tvrdě bojuje o titul s Tomášem Trávníčkem. „Tomáš dva roky nejezdil, ale všichni víme, že je hodně rychlý," hovoří s respektem o svém rivalovi. „Naše mistrovství jedu na tréninkové motorce. Obě závodní pro mistrovství světa mám v Itálii, což je také malinko znát. A především po psychické stránce je pak cítit, když člověk jede ve světě pod tlakem, a nebo u nás, kde všechny tratě zná skoro popaměti."
Trávníček Kejmara porazil před Pískem ve všech úvodních čtyřech jízdách mistrovství republiky. „Není to ideální, ale je to prostě tak. Makám na tom, aby to tak nebylo," usměje se.
Nedělní třetí podnik našeho šampionátu v Písku nakonec skutečně přinesl zvrat. Trávníček sice vyhrál kvalifikaci, ale v první finálové jízdě upadl z prvního místa hned v prvním kole a jízdu nedokončil. Kejmar tak zvítězil, ve druhé rozjížďce dojel za Trávníčkem druhý, ale vyhrál celkově závod na Hradišti a v průběžné klasifikaci šampionátu se posunul do čela o deset bodů před svého rivala.
Písecká trať přitom nepatří k jeho nejoblíbenějším. „Je taková hodně těsná," připustí. „Je trošku pomalejší a je na ní hrozně málo míst na předjíždění. Start je vždycky velice důležitý. Záleží na reakci, jak kdo rychle pustí spojku," zdůrazní.
Jako bývalý motokrosař se Kejmar vyžívá v terénních úsecích tratí pro supermoto. V Písku je ale terénní vložka dost krátká. „Asi nejkratší, jakou znám," přikývne. „V mistrovství světa bývá klidně i třicet procent tratě v terénu," doplní.
