Příprava na nadcházející sezonu nebyla z jeho pohledu vůbec jednoduchá. Na vině byla především letošní tuhá a hodně vytrvalá zima. Simota tak pracoval hlavně na fyzické kondici. „Dvakrát třikrát v týdnu jsem chodil hrát hokej, k tomu nějaké kolo i posilovna a párkrát jsem se svezl i na motokrosové motorce, i když počasí skutečně moc nepřálo," posteskne si.

V zimě se plochodrážníci rádi svezou také na ledě na svých klasických motocyklech se šroubky našroubovanými do pneumatik. „Jednou jsem byl na rybníku v Záhlavách nedaleko a potom jsme měli exhibici na hlubockém zimním stadionu. Moc jsem toho na motorce opravdu nenajezdil," kroutí hlavou s tím, že do závodů je tak letos nucen naskočit doslova rovnýma nohama.

Podobnou zimní přípravu Simota v minulosti nepamatuje. „Pokud bylo špatné počasí, tak jsem odjel trénovat třeba do Itálie nebo jinam do tepla. Ale teď nebyly podmínky ani tam. Nakonec to dopadlo tak, že jsem jel prakticky bez tréninku rovnou na závody ke startovní pásce a hned čtyři ostrá závodní kola," usměje se.

Řeč je o Simotově úvodním klání sezony, kterým byl premiérový závod Jadranského poháru dvojic v chorvatském Goričanu. Zde reprezentoval s dalším Jihočechem Janem Holubem svůj kmenový klub Plzeň. A vedl si znamenitě. Vybojoval šestnáct z osmnácti možných bodů, nositel slavného jihočeského plochodrážního jména Jan Holub nejmladší přidal dalších šest, což  znamenalo stejný bodový zisk jako slovinská Lublaň. O prvenství se rozhodovalo až v dodatkové jízdě, ve které Simota porazil Makse Gregoriče a zajistil svému týmu celkový triumf.

Jadranský pohár dvojic je šestidílnou soutěží, která se kromě  Chorvatska jede také ve Slovinsku, Rakousku, Maďarsku a jedna zastávka se uskuteční 15. května v Plzni. „Měl bych v barvách plzeňského klubu absolvovat celý seriál. Vždycky buď s Honzou Holubem nebo Michaelem Hádkem. Úroveň závodů není špatná, je to minimálně kvalitní příprava," chválí si účast v mezinárodním seriálu.

Vzhledem k tomu, že startoval prakticky bez přípravy, byl výsledek úvodního závodu sezony skutečně milým překvapením. „Povedla se mi první jízda, kdy mi vyšel start a v průběhu čtyř kol jsem si všechno vyzkoušel. Pak už to šlo. První jízdy jsem se bál nejvíce. Nebylo jednoduché po půl roce přijet na pásku a dát rovnou čtyři závodní kola. Jednou jsem si zkusil start a šlo se rovnou na to. Nebylo ani jak si nastavit převody," neměl rozhodně jednoduchý vstup do sezony.

Zvládl ho ale bezvadně, i vzhledem k tomu, že soupeři byli více rozjetí. „Většina jich jela den předtím slovinské mistrovství. V tom měli výhodu. Na mě bylo znát, že jsem seděl letos poprvé na motorce. Byl jsem ztuhlý a bolely mě ruce i zadek. Přestože jsem přes zimu dost cvičil, tak je to přece jen jiný pohyb. Jel jsem hned šest jízd a k tomu ještě sedmou dodatkovou. Měl jsem toho plné zuby," připustí.
Pro psychiku každého závodníka je ale povedený vstup do sezony balzámem na duši. To potvrzuje i Simota. „Určitě je příjemné vyhrát hned první závod sezony. Je to povzbuzení do těch dalších," přikývne. Jadranský pohár bude pokračovat příští sobotu ve slovinské Lublani.

Potom už přijde letošní extraligová premiéra. V nejvyšší domácí soutěži družstev bude letos Simota premiérově hájit barvy Greplu Mšeno. Trojnásobný mistr republiky z let 2009 – 11 loni nedosáhl ani na medailové umístění, a tak letos opět troubí do útoku. Simotovým týmovým kolegou totiž bude třeba také dvojnásobný mistr světa Američan Greg Hancock nebo několik kvalitních Poláků.

Barvy Mšena ale hájí také další Jihočeši Jan Holub nebo Jan Jaroš. „Měli bychom mít kvalitní tým," věří v úspěch. Letošní extraligová premiéra čeká Grepl 23. dubna v Praze na Markétě proti domácímu Olympu.

Kromě extraligy pojede pilot z Hluboké nad Vltavou také za béčko Mšena první ligu.  „Pokud bych měl méně závodů, tak to bude brát spíše jako trénink a možnost vyzkoušet motorky. Navíc i v první lize je možnost vyjezdit si alespoň nějaké peníze," vysvětluje možnost svých startů také ve druhé nejvyšší soutěži. „Je dobré sedět na motorce, protože třeba loni jsem závodů opravdu neměl moc, což je pak znát."

Zatímco na domácí scéně má Jihočech naplánovaný poměrně bohatý program, zahraniční angažmá pro letošní sezonu zatím nemá. „Mám domluvených několik volných mezinárodních závodů jednotlivců v zahraničí, ale z britské ani polské ligy zatím žádná pořádná nabídka nedorazila. Do Polska podepsal z českých jezdců jenom Aleš Dryml. Mají tam spoustu mladých domácích jezdců, takže pro cizince je stále těžší se tam prosadit," konstatuje.

Poprvé v kariéře tak nemá Simota podepsanou smlouvu v některé z prestižních evropských soutěží. „Pojedu některé volné závody, takže na začátek sezony toho mám docela dost. Pořád je ve hře Anglie, kde mám stále ještě motorky a doufám, že tam přece jen něco vyjde," přeje si.

Pro letošní sezonu by měl být Zdeněk Simota také členem českého národního týmu. „Byl jsem v Praze na povinných fyzických testech, tak se mnou snad počítají," usměje se. „Nominace na kvalifikační závody mistrovství světa a Evropy se bude teprve tvořit. Rád bych v ní figuroval. Hodně bude záležet na výkonech v extralize," míní.

Velkým lákadlem je letos finále prestižního Světového poháru družstev, které se uskuteční v červenci v Praze na Markétě a český tým má jako pořadatel do tohoto závodu postup jistý. „Bylo by hrozně fajn si nominaci vybojovat. Udělám pro to maximum," dušuje se.