Po celkem úspěšných sezonách se Škodou 1000 MB a Š 110R, kterou postupně upravovali od prakticky sériové A1 až po špičkovou A2 1150, řešila českobudějovická dvojice otázku, jak pokračovat dál. „Jelikož jsme se chtěli opět o něco zrychlit a přitom zůstat u historické škodovky, jako nejschůdnějšího řešení se jevilo přestavět naše kupátko na Škodu 130 RS do třídy V3 pro Český pohár v rallye, kde jsou povoleny větší úpravy vozidel a nevyžadují se originální díly,“ vysvětluje pilot Jevický. „Je možné například použít blok a hlavu motoru ze Škody Favorit. Přestavba nám trvala prakticky celé dva roky. Z původního auta zůstal jenom skelet s ochranným rámem, který jsme však museli také upravit a více vyztužit kvůli jiné zadní nápravě.“

Hned první testy naznačily, že to byl krok správným směrem. Pro uplynulý rok si tak Jevický s Votavou naplánovali start na čtyřech závodech.
Sezonu zahájili na Rallye Vysočina v Okříškách. „Chtěli jsme hlavně dojet do cíle a s novým autem se učit. V pátek ale pršelo a my jsme zjistili, že s sebou nemáme mokré gumy. Mechanici jezdili večer po Třebíči a sháněli pneuservis, kde by nám prořezali naše měkké suché gumy,“ přidává Jevický k lepšímu zajímavost z letošní premiéry. „V sobotu upravené pneumatiky slušně fungovaly, takže jsme v první etapě zajížděli slušné časy. Vedli jsme ve třídě V3 a i absolutně ve véčku. Ve druhé etapě však začalo pršet se sněhem a auto začalo silně klouzat, takže jsme zvolnili a bohužel jsme přišli o třetí místo absolutně. Nakonec jsme skončili na pátém místě v absolutním pořadí a vyhráli jsme véčka,“ vzpomíná na úvod sezony.

Čaj do chladiče

Dalším závodem byla Rallye Tišnov. „Zde jsme si na auto začínali zvykat a zkusili jsme trochu zrychlit. Byly z toho časy na špici pohárového pole. Ve třicetistupňovém vedru se však začaly projevovat dětské nemoci. Na nejdelší rychlostní zkoušce, která byla převážně do kopce, jsme totálně vyvařili všechnu vodu a mysleli si, že je pro nás dvě vložky před cílem po závodech. Riskli jsme to, dolili čaj, který jsme měli na pití, a dojeli asi dva kilometry do první vsi k potoku, kde jsme vodu dolili. Následovala stíhací jízda do časovky, kterou jsme jen tak tak stihli a absolvovali již bez problémů zbylé dvě erzety. Bylo z toho druhé místo absolutně a první ve třídě, což byl náš historicky nejlepší výsledek,“ pochvaluje si Jevický přes všechny peripetie povedený závod.

V květnu se Jihočechům naskytla možnost svézt se před domácími fanoušky při prestižní Rallye Č. Krumlov. „Díky pozvání pořadatelů jsme se představili ve vloženém závodě mezi Lanciemi 037 a Stratos. Při supererzetě na budějovickém výstavišti jsme si vyloženě užívali jízdu mezi těmito legendami rallysportu. Nikdy jsme si nemysleli, že se nám něco takového poštěstí. I když nešlo o opravdové závodění, snažili jsme se pobavit diváky a myslím, že šlo o dosavadní vrchol naší kariéry,“ líbila se Jevickému vydařená divácká exhibice.

Druhá polovina sezony už tak vydařená nebyla. „Začala se projevovat únava materiálu,“ posteskl si zkušený závodník. „Sériové díly, které ještě na voze zůstaly, přestaly snášet zvýšený výkon a postupně začaly odcházet. V Pačejově se nám ve druhé erzetě rozsypala převodovka a v Prachaticích nám hned v úvodu praskla kliková hřídel,“ připomíná dvě vinou technických problémů nepříliš povedené soutěže.

Přesto nakonec Jevický s Votavou vyhráli pohárovou skupinu V a absolutně skončili dvanáctí. „Snad jsme si již vybrali veškerou smůlu a letošní rok bude lepší. Chceme dát nový motor. Auto má potenciál na daleko lepší výsledky,“ je na startu letošního roku přesvědčen Jiří Jevický.