Na tradiční trať z Českých Budějovic, konkrétně Českého Vrbného, vyrazilo v pátek ráno 16 posádek. „Je to třídenní etapový závod, je dlouhý sto osmdesát kilometrů, pádluje se po Vltavě,“ popisují pořadatelé.

Zajímavostí letošního ročníku byla účast veslařské posádky na dvojskifu Radek Smékal a Martin Salač z Českých Budějovic. „Borci se poprali už v prvním dnu v silném protivětru na téměř padesátikilometrové trase,“ popisuje vedoucí 1. Centra zdravotně postižených Jihočeského kraje Jiří Smékal a přidává také kuriózní příhodou. Oba veslaři totiž dorazili do cíle v Praze jako historicky první veslaři na tomto tradičním kanoistickém závodě. „Na Orlíku se tito borci skoro půl hodiny prali s výjezdem pod přehradou z lodního výtahu, šíře mezi betonovými břehy jim neumožňovala vytáhnout naplno vesla a vyrazit,“ vrací se Smékal k dramatu.

„Chlapci byli jako lapeni do pasti. Ale vše svou vůlí překonali a mohli odměřovat se svou lodí dále vzdálenost do Prahy.“

Problémy měli závodníci také při pokračování. „Ve druhé etapě jsme zase bojovali kromě nepřízně počasí také s neohleduplným chováním rekreantů na přehradách při řízení motorových člunů,“přibližuje potíže na náročné trase Martin Salač, který plnil funkci háčka lodi při hlídání směru trati. „Veslaři totiž, naopak od kanonistů, jeli celých sto osmdesát kilometrů zády k cíli, nikoliv čelem jako kanoisté,“ vysvětluje další zajímavost vedoucí 1. Centra zdravotně postižených Jihočeského kraje Jiří Smékal.

„Součástí tohoto maratonu bylo několik jezů a přehrad, kde Radek a Martin museli přenášet deset metrů dlouhou a přes třicet kilogramů těžkou loď.“ K tomu je třeba připočítat také čtyři vesla. Trenér Fitness Loděnice Jiří Smékal jejich výkon a snahu vyzdvihl a pochválil. Radek Smékal ještě dodal: „Průměrná přenáška na souši byla asi pět set metrů, stejně tak bylo náročné vylodění a nalodění bez veslařského plata,“ vrací se k průběhu závodu.
„Tím jsme v celkovém hodnocení určitě ztratili spoustu minut.“

Závodníci na trase letos zastavovali v kempech Na Husárně na Orlické přehradě. Tam končila první. etapa (měřila 68 km). Druhá etapa končila na Skalici na Slapech (měřila 69 km).
V neděli třetí etapa startovala spolu s doprovodným krátkým maratonem Slapy – Praha (31 k ). „Na ten se letos vydalo pětačtyřicet lodí.“

Cíl byl v loděnici USK Praha nad mostem Inteligence. „Veslaře z Českých Budějovic přišla podpořit také olympijská vítězka ve veslování Mirka Topinková Knapková,“ dodává trenér a vedoucí Centra Jiří Smékal.

„Posíláme prostřednictvím Deníku poděkování Petru Mojžíškovi a jeho týmu. Právě oni umožnili poprvé v historii na tomto legendárním maratonu účast veslařům z Fitness loděnice v Českých Budějovicích.“ Shodou okolností závodníci mají centrum v jihočeské metropoli přímo na vltavském nábřeží. „Tito veslaři dokázali, že i extrémní podmínky nejsou překážkou,“ zhodnotil obdivuhodný výkon vedoucí 1. Centra zdravotně postižených Jihočeského kraje Jiří Smékal.