„Tradičně naše prodeje táhl nárůst našeho exportu na klíčových trzích, zejména pak v Německu, nicméně dobrou zprávou je také více než 2% nárůst objemu našeho prodaného piva na domácím trhu,“ komentuje výsledky ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák. 

„Na exportních trzích jsme prodali o téměř 3,5 % více celkového objemu piva, než v roce 2019. Jsem rád, že se nám daří naplňovat misi národního pivovaru a i nadále rozvíjet dobré jméno českého piva doma i v zahraničí.,“ dodává Petr Dvořák.

Celkové obchodní výsledky pivovaru za loňský rok samozřejmě negativně ovlivnila celosvětová koronavirová krize. Budějovický Budvar přišel vlivem opatření souvisejících s koronavirem o desítky milionů korun, zejména kvůli zavřeným hospodám a restauracím, ale například i celoročním uzavřením návštěvnického centra pivovaru. Celkové tržby za pivo rostly o 1% oproti předcházejícímu roku, tedy pomaleji než růst objemu. Zde se projevily chybějící tržby za sudové a tankové pivo.

Naopak k dobrým prodejním výsledkům přispěly klíčové projekty loňského roku, a to uvedení Budvaru 33 na domácím trhu a změna designu celého obalového portfolia, jak na domácím tak na všech exportních trzích. Budvar 33 – „první hořký ležák z Budvaru“ uvedl pivovar na trh už v roce 2019. Ležák si u zákazníků získal velmi příznivou odezvu a tak na jaře loňského roku pivovar uvedl na trh i jeho balenou verzi.

„Také díky uvedení nové lahvové stáčecí linky do provozu na konci roku 2019 jsme byli schopni pružně zareagovat na masivní přesun objemu piva ze sudů do lahví,“ pochvaluje si Petr Dvořák rychlé zhodnocování dlouhodobého investičního rozvoje pivovaru. Kompletní ekonomické výsledky zveřejní Budějovický Budvar po ukončení auditu v závěru prvního pololetí 2021.