„Austrálie patří mezi nejvzdálenější vývozní teritoria Budějovického Budvaru, ale zároveň se řadí k těm, ve kterých se prodej velmi dynamicky rozvíjí,“ řekl Tomáš Bártů, exportní manažer Budvaru pro Austrálii. Export do země známého klokana Skippyho pravidelně dosahuje dvojciferných meziročních nárůstů.
„Australanům naše pivo s jemnou hořkostí zachutnalo. Svědčí o tom i velmi dobrý vývoj našeho prodeje. Podle předběžného zájmu zákazníků očekáváme, že zde bude úspěšný i náš tmavý ležák,“ konstatoval Bártů k zásilce, která opustila pivovar 21. května.

Pivovar vyváží i do nedalekého teritoria jihovýchodní Asie. Budějovický Budvar je také oficiálním českým pivem na světové výstavě v Šanghaji. Do Austrálie se začal vyvážet světlý ležák pod značkou „Budějovický Budvar“ v roce 2004. Tehdy byl prodaný objem 380 hektolitrů. Během pouhých pěti let se podařilo tento objem zvýšit osminásobně. Podle Bártů činil v roce 2009 vývoz do Austrálie 3100 hektolitrů, což představuje, navzdory ekonomické recesi, meziroční zvýšení o 35 %.

„Velmi dobře se v této zemi rozvíjí i prodej čepovaného světlého ležáku, který obohatil nabídku restaurací v Sydney, Melbourne, Perthu nebo Adelaide loni v červenci,“ zmínil tiskový mluvčí Budvaru Petr Samec. Cena za půllitr pěnivého moku, pocházejícího z jižních Čech, se pohybuje na úrovni sedmi australských dolarů (v přepočtu asi 125 Kč).

„Budějovický Budvar očekává v letošním roce další zvýšení celkových prodejů v Austrálii. Zvláště vysoký nárůst bude dosažen u sudového piva,“ je si jist Bártů.