„Prémiový světlý ležák je pro nás klíčovým druhem piva na jeho celkové produkci měl loni podíl téměř 60 procent a na exportu 90 procent," říká mluvčí pivovaru Petr Samec. „Do USA, Kanady a dalších zemí se náš ležák vyváží pod značkou Czechvar, i když ve většině zemí se prodává pod značkou Budweiser Budvar nebo Budějovický Budvar," dodal mluvčí. Do soutěže, jejíž výsledky vyhlásili 23. října, bylo v 59 kategoriích přihlášeno 680 vzorků piva a cideru.

„Soutěž se od roku 1997 zaměřuje na uznávané a unikátní značky piva z celého světa, a jsme nadšeni, že Czechvar získal zlatou medaili," říká Georgia Homsany ze společnosti United States Beverage LLC, která zajišťuje import do USA. „Výrobní postup Czechvaru, vycházející z používání výhradně českých přírodních surovin, mu dává bezkonkurenční chuťový profil, který lidé oceňují." řekla.