Na českém trhu je pivovar třetí
Mezi domácími výrobci potvrdil Budějovický Budvar svou pozici mezi třemi největšími producenty, na tuzemské výrobě se pivovar podílí 5,8 procenta. Lídrem domácího trhu je Plzeňský Prazdroj, který pokrývá 44 procent spotřeby piva, na druhém místě je Staropramen s 15,7 procenta.
„Velmi úspěšní jsme loni byli v exportu piva, který se meziročně zvýšil o osm procent. Budějovický Budvar vyvezl do padesáti států celkem 555 tisíc hektolitrů piva, což je nejlepší výsledek v celé 112leté historii pivovaru,“ uvedl ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček.
Hlavními exportními trhy pivovaru jsou Německo, Velká Británie, Slovensko, Rakousko a Rusko. Největší nárůst vývozu zaznamenal vloni Budvar v Rakousku, a to o třináct procent. V Rakousku je Budweiser Budvar číslo jedna mezi importovanými ležáky s velkým náskokem před ostatními dovozci.
Řidiči vypili víc piva bez alkoholu
„Potěšitelné je, že jsme vloni vyvezli víc piva i do Německa a Velké Británie, ačkoli tam celkově konzumace piva klesá. Pozitivní vývoj prodeje je i na Slovensku, které je jediným exportním trhem, na který vyvážíme výčepní pivo,“ podotkl Boček.
Na domácím trhu prodal Budějovický Budvar 597 hektolitrů piva, což znamená meziroční nárůst o 3,3 procenta. Především kvůli novému silničnímu zákonu, který začal platit v polovině loňského roku, výrazně vzrostl prodej nealkoholického piva. Zejména kvůli řidičům, kteří nechtějí riskovat udělení trestných bodů kvůli jízdě pod vlivem alkoholu, se zvýšil prodej lahvového nealkoholického piva o jedenačtyřicet procent.
Sortiment pivovaru vloni rozšířilo nové výčepní pivo Pardál, které otvírá pivovaru cestu mezi nové spotřebitele. Budějovický Budvar také úspěšně ukončil několik známkoprávních sporů, například v Číně, Finsku či Portugalsku.