„Získání titulu si velmi vážíme. Našimi konkurenty byla piva z celého světa. Tmavý ležák tentokrát ocenili odborníci, ale pro nás je důležité hlavně to, že má velký úspěch u našich zákazníků a jeho prodej rychle roste,“ uvedl mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec.


Vloni činil výstav tmavého ležáku Budweiser Budvar téměř dvacet tisíc hektolitrů, což znamená meziroční zvýšení o 56 procent. Asi polovinu jeho produkce exportoval pivovar do třinácti států. Dynamický nárůst prodeje pokračoval i v letošním prvním pololetí, kdy celkové meziroční zvýšení činilo více než polovinu.

Tři kola k titulu

V soutěži World Beer Awards byly vzorky piv hodnoceny ve třech kolech. V prvním kole mezinárodní porota hodnotila stovky pivních značek. Vybrala v něm vítěze celkem ve 42 skupinách v pěti hlavních kategoriích: ležák, ale, stout/porter, pšeničné pivo a speciální pivo.


Vítězné vzorky postoupily do druhého kola, ve kterém byly anonymně posuzovány nejlepšími britskými sládky a pivovarníky. Ti určili dvanáct vítězů subkategorií. Tmavý ležák Budweiser Budvar tak například zvítězil v subkategorii World´s Best Dark Lager.


Ve finále ochutnávali vítězná piva znovu anonymně porotci a určili absolutní vítěze čtyř hlavních kategorií: ležák, ale (nejběžnější britské pivo hnědé barvy), stout/porter (silné černé pivo) a pšeničné pivo. Právě v tomto kole získal tmavý ležák Budweiser Budvar titul Nejlepší ležák světa.


Celá procedura hodnocení je poměrně obsáhlá a náročná, hlavně vzhledem k širokému spektru produktů v soutěži. „Porotci byli ohromeni kvalitou a množstvím piv v naší soutěži. Bylo velice obtížné nalézt vítěze. Doufám, že nejen celkoví vítězové naší soutěže, ale všechny zúčastněné značky získají zaslouženou pozornost spotřebitelů a budou jim přinášet radost a potěšení,“ podotkl předseda poroty Roger Protz, britský pivovarnický odborník a publicista.