Skupina Carlsberg Breweries prodala ve 150 zemích loni 100,7 milionu hektolitrů piva. Nyní tedy seznam doplňuje i Česká republika.


Jak řekl obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt, Carlsberg významně rozšiřuje produktové portfolio budějovického pivovaru, a to o tzv. prémiovou importovanou značku. To na rozdíl od jiné letošní novinky Pardálu, který je zase tzv. „mainstreamovou značkou“ konkurující např. s Gambrinusem, Radegastem či Staropramenem. Carlsberg soutěží s Heinekenem, Stellou Artois, Hoegaardenem aj.


V nabídce bude zatím jen jako láhvové. Letos by Budvar chtěl prodat na 2000 hl, z toho třetinu do gastronomie, kde si vytypoval asi 200 provozů s vyšším podílem cizinecké turistiky zejména v Praze, v Brně a v jižních Čechách. Maloobchod bude zatím koncentrován do tří velkých řetězců, jimž importér doporučuje cenu 19,50 koruny za půllitrovou láhev.


Když jsme u ní, zmiňme, že k jejím zvláštnostem patří etiketa toliko na krku, výrazné logo na skle – a otevírání pouhou rukou, pootočením uzávěru, což by měl být podle některých názorů především marketingový „gag“.


Co si od nabídky Carlsbergu Budějovický Budvar slibuje? – Podle ing. Chrta vylepší obohacení portfolia o segment, kde Budvar dosud neměl co dodávat, vyjednávací pozici pivovaru vůči řetězcům. Při využití synergie – existujících skladů, dopravy atd. – pak vyšší cena dánského ležáku oproti Budějovickému Budvaru slibuje také zajímavou marži a tedy ekonomický přínos. Domácí pozici produkce Budvaru by Carlsberg neměl ohrozit, bude oslovovat nepochybně jinou klientelu. A jak světové zkušenosti ukazují, podíl importovaného piva vůbec se pohybuje obvykle jen kolem dvou procent.
Spolupráce pivovarů přitom není jednosměrná – Carls〜berg prodává Budějovický Budvar od ledna tohoto roku ve Finsku, v Chorvatsku a ve Švédsku, přičemž odbyt se prý vyvíjí velmi slibně . . .