Už nestačí domluvit se jen v angličtině či němčině, na řadu přichází francouzština a další jazyky.


„Naším cílem je, aby se u nás turisté ze kterékoliv země cítili velmi dobře. K tomu přispívá právě komunikace v mateřštině návštěvníků,“ potvrdil ředitel Parkhotelu v Hluboké nad Vltavou Jan Sudek.


Kvůli početným výpravám z Francie, které přijíždějí pravidelně po celý rok, zajistil letos na jaře pro své zaměstnance rychlokurz francouzštiny. Šéf hotelu chce, aby si jeho zaměstnanci osvojili zejména základní společenské fráze a vytvořili pro klienty příjemnou atmosféru.


„Na začátku to bylo poměrně náročné. Stáli jsme před úkolem naučit personál komunikovat alespoň v základních situacích v jazyce, který je poměrně náročný. Zaměstnanci absolvovali deset lekcí, které jsme věnovali hlavně praktické výuce, tedy dialogům a modelovým situacím,“ řekla jednatelka jazykové firmy Jazz-com z Hluboké nad Vltavou Michaela Krausová, která kurzy pořádala.


Hlubocký Parkhotel není jediným ubytovacím a stravovacím zařízením na jihu Čech, který klade důraz na schopnost zaměstnanců hovořit více jazyky.
„Je to trend, který sleduji už několik let. Spolupracujeme například s třeboňskými lázeňskými komplexy Aurora a Berta na vzdělávání lékařů a sester, recepčních a dalšího personálu v angličtině nebo němčině,“ dodala Michaela Krausová.


Agentura Jazz–com, která se specializuje i na výuku pracovníků v cestovním ruchu, připravila právě pro lázně osm specializovaných brožur pro správnou komunikaci v němčině, vždy pro určitý typ provozu.