Podnikatelé mohou žádat nejen o dotace na výstavbu ubytovacích zařízení, ale i na různé marketingové aktivity.


„Vloni se mi podařilo získat dotaci na výstavbu hotelu Záviš z Falkenštejna a k tomu ještě přes tři sta tisíc korun na propagaci hotelu,“ uvedl Jiří Hanuš, majitel hotelu Záviš z Falkenštejna v Hluboké nad Vltavou.


Díky tomuto projektu byly vytvořeny internetové stránky v pěti jazycích. „Chtěli jsme, aby stránky informovaly nejen o nabídce našeho hotelu, ale i o dalších aktivitách v Hluboké nad Vltavou,“ popsal Jiří Hanuš. Ve speciální sekci internetové stránky hotelu lze najít informace o památkách, zajímavostech a akcích v Hluboké a okolí.


V rámci projektu vznikly i propagační brožury v angličtině, němčině, holandštině, ruštině a francouzštině. Zároveň se hotel zapojil do městského informačního systému přímo ve městě.


„Cestovní ruch nyní podporuje Regionální operační program. Ten může podnikatelům poskytnout dotaci až ve výši několika milionů na propagaci jejich ubytovacích zařízení. Za dotaci z fondů Evropské unie může podnikatel vytvořit brožury, letáky, skládanky, internetové stránky, informační tabule, ale i prezentovat svůj hotel či penzion na veletrhu cestovního ruchu,“ uvedla Martina Kučerová, ředitelka poradenské společnosti G-PROJECT v Českých Budějovicích.