Firmy tak navážou na obchodní spolupráci zahájenou počátkem letošního roku, kdy se Carlsberg ujal prodeje budějovického ležáku ve Skandinávii a Chorvatsku.
Češi však podle Hospodářských novin po importovaných pivech příliš neprahnou. Z více než 16,2 milionu hektolitrů piva, které se loni u nás vypilo, tvoří piva z dovozu jen přes 200 tisíc hektolitrů, což je produkce středního pivovaru. Jejich prodej ale rok od roku roste. V roce 2001 se v Česku prodalo 142 000 hektolitrů importovaných piv.
Například piva značky Heineken se loni v tuzemsku prodalo zhruba 11 tisíc hektolitrů. Letos to má být až dvojnásobek. Ve své obchodní síti jej spolu se značkou Amstel a Edelweiss nabízí Starobrno, patřící do nadnárodní skupiny Heineken.
Podobně postupují i Pivovary Staropramen, vlastněné mezinárodní korporací InBev. Z improtovaných piv nabízejí prémiové značky Stella Artois, pšeničné pivo Hoegaarden White nebo klášterní piva Leffe Bruin a Blonde a třešňové pivo Belle-Vue Kriek. Naproti tomu lídr trhu Plzeňský Prazdroj ze skupiny SABMiller zahraniční značky neprodává a ani do budoucna s nimi nepočítá.
Z cizích piv se na tuzemském trhu prodávají ještě například slovenský Topvar, německý Klausthaler a irský Guinness. Trh dále nabízí i značky jako Zwettler nebo Corona.
Carlsberg je šestým největším producentem piva na světě. V letošním prvním čtvrtletí hospodařil s čistým ziskem 45 milionů dánských korun (170 milionů korun) po ztrátě 219 milionů před rokem. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 8,86 miliardy eur díky více než pětinovému nárůstu objemu prodeje piva na 16 milionů hektolitrů.
Budvar je třetím největším pivovarem v České republice a patří mezi přední tuzemské exportéry piva. Loni zvýšil vývoz o sedm procent na rekordních 556 tisíc hektolitrů piva.
Výstav pivovaru loni vzrostl o pět procent na 1,151 milionu hektolitrů piva.