Připomeňte, jak se rozvíjel výrobní program společnosti.
V roce 1992 jsme v Českých Budějovicích začínali výrobou vzduchových kompresorů. Od roku 1997 pak začal postupně nabíhat současný výrobní program budějovického závodu – pedály a nádržové čerpadlové moduly. Jak závod rostl, postupně jsme rozšiřovali a rekonstruovali jeho areál. Dnes máme k dispozici více než 65 tisíc metrů čtverečních výrobních, logistických a kancelářských ploch. Pro společnost byla velmi důležitá stavba vlastního vývojového a testovacího centra. V současnosti zde zaměstnáváme již více než 420 lidí. Pracují na náročných zákaznických vývojových projektech a testování nejen našich výrobků, ale 
i produktů jiných závodů koncernu Bosch Group z celého světa. Do roku 2009 jsme byli závodem divize benzinových systémů. Poté, co jsme zahájili výrobu systémů DNOX sloužících ke snižování emisí ve výfukových plynech dieslových motorů, vyrábíme pro dvě divize, Gasoline a Diesel Systems. Jsou to právě výrobky divize dieselových systémů, jejichž výroba v posledních letech razantně nabývá na objemu, což byl také důvod stavby nové haly před více než dvěma lety. V posledních letech zaznamenáváme rekordní růsty objemu výroby a obratu společnosti. I rok 2014 byl opět takový rekordní rok. Jak co se týče obratu, tak i překročením počtu tří tisíc zaměstnanců.

Část výroby jste nyní stěhovali do pronajatých prostor v Českých Budějovicích. Počítáte proto s dalším rozšiřováním původního areálu, abyste vyráběli „ve svém"?
Právě dostavujeme novou budovu závodní jídelny 
s vlastní kuchyní a původní budovu využijeme pro nové školicí středisko. O dalším rozšiřování současného areálu ve čtvrti Kněžské Dvory 
v blízké budoucnosti neuvažujeme, ale studie zpracovány máme. Zatím se budeme podle potřeb snažit vystačit 
s pronájmem výrobních 
a kancelářských prostor tady v okolí.

Vyrábíte hlavně produkty pro automobilový průmysl. Přibližte, o které součástky jde a v jakých typech vozidel se s nimi mohou zákazníci setkat.
Vyrábíme různé typy palivových čerpadlových modulů – jak pro klasická paliva jako benzin a nafta, tak pro paliva 
z obnovitelných zdrojů, jako jsou E85 nebo bionafta. Naše čerpadlo dokonce čerpá LPG v tekutém stavu. Další výrobky jsou například plynové pedály, komponenty do rozvodů vzduchu a paliva. Naše produkty naleznete jak 
v nejmenších modelech aut, jako jsou Smart, Škoda Citigo nebo Fiat 500, tak i v kompaktních vozech koncernu VW, Ford, ve vozech BMW řady 5, ale i v luxusních SUV, jako je například Maserati Kubang. A dokonce i v supersportech od Ferrari. 
V dieselové oblasti vyrábíme již zmiňované systémy DNOX. Mezi největší zákazníky zde patří VW, Mercedes 
a BMW. Pokud jde o zajímavé aplikace, pak jsou to třeba projekty off highway, mezi něž patří třeba speciální bagry a nákladní auta pracující v lomech, těžká stavební technika, ale i zemědělské stroje jako kombajny a traktory.

Postihla vás v minulých letech globální ekonomická krize?
Vysloveně krizi jsme zatím zažili jen v roce 2009. Po poklesu výroby o desítky procent jsme půl roku nevěděli, jestli obrat opět stoupne, nebo už zůstane trvale na nižší úrovni. Váhali jsme, zda propouštět zaměstnance, či vydržet. Ale podařilo se nám i díky novým produktům a vývoji na trhu menších aut vydržet a již po půl roce znovu najet téměř na plný výkon. K překlenutí krize nám pomohla bezesporu i loajalita našich zaměstnanců, kteří přistoupili na námi navržená úsporná opatření. Tím se nám podařilo udržet pracovní místa i v době hospodářských turbulencí a nestability.

Společnost Robert Bosch patří 
k největším zaměstnavatelům 
v Českých Budějovicích. Na kterých pozicích u vás pracuje nejvíce lidí? Jaké benefity svým zaměstnancům nabízíte?
Naší výhodou je, že kromě výroby samotné a na ni vázaných výrobních oddělení nabízíme uplatnění i v různých jiných profesích. Od konstrukce výrobních linek
a nástrojů, kontroly kvality, technického nákupu přes logistiku, personalistiku, controlling, specialisty v IT až po již zmiňované vývojové a testovací centrum. Nejvíce lidí 
u nás pracuje samozřejmě na výrobních linkách a dále 
v odděleních vyžadujících technické vzdělání. Zaměstnancům bez rozdílu nabízíme široké spektrum benefitů, například pět týdnů dovolené, 13. a 14. plat, široký bonusový systém, kvartální a roční prémie odvozené od hospodářského výsledku či možnost práce z domova tam, kde to náplň práce umožňuje.

Vaše firma, to není jen výroba, ale také vývojové centrum. Právě do něj sháníte vysokoškolsky vzdělané lidi technického směru, jichž je na trhu práce nedostatek. Jak se vám to daří a čím je lákáte?
Kandidátů s vysokoškolským vzděláním technického směru je nedostatek, přitom jsou to právě tito lidé, které hledáme nejintenzivněji. Snažíme se kontakt s nimi navázat prakticky již od útlého věku, spolupracujeme se základními i středními školami, kde se například projektem Nebojte se matematiky snažíme zvýšit zájem 
o techniku jako takovou. Největší důraz ale samozřejmě klademe na spolupráci s univerzitami, zveme studenty 
k nám. Vloni jsme také spolu s ČVUT podpořili akreditaci oboru mechatronika na Jihočeské univerzitě, od něhož si slibujeme nové kandidáty.

Jak vidíte společnost Robert Bosch za dalších dvacet let?
Bude zajímavé sledovat vývoj elektromobility a vyrovnání jeho poměru na trhu vůči spalovacím motorům. 
A jistě také téma autonomně řízených vozidel. Prognózy jsou v obou směrech odvážné. Ale ať už bude situace v oblasti automotive jakákoliv, pevně věřím, že náš závod bude i v horizontu dalších dvaceti let dodávat kvalitní výrobky a bude nadále držet krok i s těmi nejnáročnějšími požadavky zákazníků.