Letos bylo v 15. ročníku soutěže, kterou vyhlašuje Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství ve spolupráci se Svazem podnikatelů ve stavebnictví a Českou komorou architektů a inženýrů činných ve výstavbě, přihlášeno padesát staveb.


Porotci vybírali ve finále z patnácti a titul rozdali pěti novým stavbám. Generálním projektantem lávky je českobudějovický Atelier 8000, autorem dopravního řešení Atelier SIS, Jiří Stráský. Ocenění přivezla z Prahy náměstkyně primátora Ivana Popelová. „Město je investorem lávky. Jsme rádi, že byla oceněna po stránce architektonické i konstrukční,“ řekla Popelová.


V krajském městě bylo v posledních letech oceněno více mostních staveb. Cenu Presta 2003 pro prestižní stavbu jižních Čech dostala nově vzniklá Dlouhá lávka. „Ta dostala i Cenu ministerstva průmyslu a obchodu za originální technické řešení. Cenu Presta 2001 získal také Dlouhý most,“ uvedl primátor Juraj Thoma.


Z jižních Čech soutěžil o Stavbu roku 2007 ještě areál rekreačních apartmánů s výhledem na Lipenskou přehradu, který vyrostl v Lipně nad Vltavou. Přitom například dopravně obchodní centrum Mercury v Českých Budějovicích nebylo do soutěže vůbec přihlášeno. Stavba je originální tím, že na její střeše funguje autobusové nádraží.


„Nevadí nám, že stavbu nikdo do soutěže nepřihlásil. Za nejdůležitější považujeme, že se autobusové nádraží lidem líbí a jsou spokojeni,“ řekl architekt Jiří Střítecký z Atelieru 8000, který je autorem atraktivní stavby.