U příležitosti podpisu Pracovního programu na roky 2006-2009 mezi spolkovou zemí Dolní Rakousy a kraji Jihočeským, Jihomoravským a Vysočina to v Mikulově řekl dolnorakouský hejtman Erwin Pröll. Reagoval tak na slova jihočeského hejtmana Jan Zahradníka, který v této souvislosti vyzdvihl význam meziregionální osobní dopravy pro rozvoj turistiky.


„Znovuzprovoznění této tratě má na české straně podporu a věříme, že tomu tak nakonec bude i na straně rakouské,“ uvedl Jan Zahradník. Podpořil ho také hejtman kraje Vysočina Miloš Vystrčil, který zmínil souvislost zprovoznění tratě s dolnorakouskou Zemskou výstavou 2009, na níž se podílí kraj Vysočina a město Telč.


Podle Erwina Prölla konečné slovo na rakouské straně nepadlo. Dolnorakouská vláda je přitom podle jeho slov připravena předfinancovat výstavbu trati na rakouském území ve výši 27 milionů eur.


„Musíme však mít jasno do podzimu, jinak bude ta perspektiva pryč. Sami ale dobře víte, že když se vymění ministři, nastane jakási nejistota. A to se nyní u nás v Rakousku stalo, nový ministr určil jiné priority a dříve dohodnuté se stalo otazníkem. Konečné rozhodnutí budu mít do září, nejpozději října,“ řekl dolnorakouský hejtman.


Hejtman Jan Zahradník zároveň rakouskou stranu požádal o podporu elektrizace tratě České Velenice – Veselí nad Lužnicí. „Na úrovni spolkové země, respektive vlády, o této stavbě není dosud rozhodnuto. Víme o tom, že v oblasti Wald〜viertlu je velký zájem o rychlejší spojení s Prahou a rakouské oficiální stanovisko by mohlo být podkladem pro rozhodování českého ministerstva dopravy o investicích na železnici v nejbližších letech, respektive pořadí priorit,“ upřesnil.