Jak sám se smíchem přiznává, uzenář se z něj stal víceméně náhodou. „V Jestřebicích už vlastníme ranč, kde je možné se ubytovat, uspořádat svatby, firemní akce nebo jiné oslavy. K tomu jsme tehdy koupili ještě přilehlý areál a řešili jsme, co s ním,“ vyprávěl.  

Ptal jsem se firemního partnera, který nám řeší dotace, jestli bychom je nemohli využít i na obnovu areálu a jestli aktuálně nejsou nějaké tituly vypsané.  A on povídá:  ‚Šla by masná výroba.‘ Tak jsem se ho ptal: ‚A co bych jako dělal? ‘  A on mi řekl, že špekáčky. Tak jsem řekl:  ‚Dobrá, to jsem ještě nedělal.‘ A dnes si myslím, že vyrábíme jedny z nejlepších špekáčků v České republice,“ řekl majitel a hlavní degustátor Rancherských specialit.

Ranch Jestřebice je ideálním místem pro dovolenou i všechny možné akce.
Dechberoucí pohled. Ranch Jestřebice je místem, kam se lidé rádi vrací

On i jeho zaměstnanci se vydali cestou kvality, nikoli kvantity. „Od začátku se specializujeme na výrobu výhradně z českého hovězího a vepřového masa od okolních farmářů. U našich výrobků se soustřeďujeme na výbornou chuť s cílem vyrábět pro své zákazníky chutné a kvalitní uzeniny s vysokým podílem masa a bez zbytečných náhražek,“ řekl  Josef Houžvička.

Jestřebická paštika, Jestřebický lovecký salám, Jestřebická hovězí šunka nebo Jestřebická kovbojská slanina. Všechny tyto produkty získaly v posledních dvou letech ocenění v soutěži Potravina Středočeského kraje. Josef Houžvička však přiznává, že někdy je to alchymie. „Stále se vyvíjíme, zkoušíme něco nového a společnými silami ladíme naše výrobky k dokonalosti,“ popsal výrobní proces. „Hrajeme si s tím, přičemž nejdůležitější pro nás je, aby se nám produkt líbil a pak až kalkulujeme cenu,“ dodal Josef Houžvička, který je také vrchní ochutnavač. „To, co mi nechutná, jednoduše neprodáváme,“ dodal sice s úsměvem na tváři, ale rozhodně. 

Firma Zahrádka blahobytu - V obci Zahájí u Hluboké nad Vltavou funguje firma Zahrádka blahobytu
Minizeleninu rozváží mladí pěstitelé osobně, chutná i papouškovi

V současné době dodávají produkty do vlastních prodejen, které mají v Jestřebicích, Benešově, Vlašimi, Milevsku, ve spřátelených prodejnách v Praze a do budoucna také v Táboře.  „Chceme si dohlédnout na to, aby naši zákazníci dostali vždy perfektní výrobky, proto nevyhledáváme řetězce, tam nejsme schopni to garantovat,“ vysvětloval Josef Houžvička s tím, že koupit u nich můžete vedle šunky, špekáčků, párků či salámů, také paštiky, uzená masa nebo hotová jídla.

Dnes má vedle společnosti poskytující internet a ranče také masovýrobnu, z níž se mu podařilo za čtyři roky vybudovat prosperující firmu. Velké rozšiřování ale do budoucna neplánuje. „Ono to z kapacitního důvodu ani není možné. Jsme schopni dělat tak dvě stě výrobků, více ne, takže chceme držet kvalitu a zlepšovat se,“ řekl. 

Pivo. Ilustrační snímek
Lehká piva jsou v kurzu. Osmičky oslovují vodáky i cyklisty

V čem podle něj tví jejich úspěch? „Jednak je to tou partou, která se tu sešla. Ta se povedla a lidi ta práce baví. A pak to naše rozhodnutí jít cestou kvality,“ dodal na závěr.