Prací prášky, granule pro psy, dětské pleny, bonboniéry, káva i jáhly byly vykládány znákupních vozíků čtyř finalistů na pás pokladny a po jejich součtu znovu vráceny do regálů. „Soutěž probíhala formou dvanácti znalostních otázek, které jsme zveřejnili vjihočeských Denících vdobě od 5. září do 29. září. Pokud soutěžící neznali správné odpovědi na tyto otázky, mohli najít nápovědu ve vysílání Českého rozhlasu České Budějovice. Celkem nám byly doručeny pouze čtyři správně vyplněné kupony, jejichž odesílatele jsme pozvali právě na zmíněné finále,“ upřesnila Renáta Kollarczyková, zástupkynějihočeských Deníků.

„Původně jsem si myslel, že otázky nejsou nijak těžké a že správných odpovědí přijde daleko více,“ poznamenal súsměvem tvůrce soutěžních otázek Petr Stupka, který finále soutěže moderoval. Že nebyly jednoduché pouze otázky, se přesvědčili finalisté, kteří museli vykonat závěrečnou výkonnostní zkoušku, jejíž pravidla sestavila Kateřina Bejdáková, marketingová manažerka spotřebního družstva JEDNOTA. „ Soutěžící museli včasovém limitu maximálně 20 minut nakoupit zboží, jehož celková hodnota se nejvíce přiblíží ceně 1400 korun. Není to tak snadné, protože finalisté dostali navíc přesný seznam druhů zboží, ze kterého mohou vybírat. Například jsme nepřipustili nákup alkoholu, cigaret, mraženého zboží či pečiva. Finalistům se určitě vyplatila orientace v uložení zboží v Ternu a především počtářské schopnosti,“ uvedla Kateřina Bejdáková.

Přísné podmínky závěrečného kola soutěže splnil nejlépe pan Král snákupem vhodnotě 1382 korun, který opatřil během třinácti minut. Všichni soutěžící získali zrukou paní Bejdákové knihu receptů, finalista, který se umístil na druhém místě získal propagační dárky Českého rozhlasu, za třetí umístění bylo darováno půlroční předplatné jihočeských Deníků a propagační dárky Deníku.

Finále se konalo vrámci zábavného dne, vjehož průběhu mohli návštěvníci ochutnat pečeného vola či poslechnout si country vpodání skupiny Drobek & Clondike nebo kapely Bryčka.