Situační komedie Vy nám taky, šéfe vypráví o tom, že i podceňovaní slabší můžou vyhrát, pokud opravdu chtějí a snaží se o něco, na čem jim opravdu záleží. Takovým je i Leo; třicetiletý floutek, pohodář, kterého nerozhodí ani věci, které by ho rozhodit měly. Jeho snem je stát se hereckou hvězdou – ve skutečnosti má za sebou jen pár bezvýznamných štěků, to však rozeného optimistu, jakým je Leo, nemůže zastavit. Z toho důvodu nepovažuje ani za nutné hledat si nějakou stálou, nebo dokonce, nedej bože, zodpovědnou práci. Když ho vyhledá jeho strýc, asi padesátiletý úspěšný podnikatel Ivan Mráz a nabídne mu místo ředitele ve své reklamní agentuře, Leo nabídku nejprve zděšeně odmítá.

Podmínka: outsider

Jenže ve filmu, kterým chtěl konečně prorazit, mu vyškrtli celou jeho roli, nemá ani korunu, dluží, kam se podívá, elektřina už je vypnutá a vystěhování je na spadnutí. Leo nakonec nemá jinou možnost, než proti své vůli nabízené místo přijmout. Účetní v důchodu Karlička (Iva Janžurová), pubertální textař Miki (Ladislav Hampl), mimoidní grafik Kamil (Pavel Šimčík), mladá manažerka Tereza (Sandra Nováková), i jejich šéf, neambiciózní flákač a příležitostný herec Leo (Jan Zadražil) neměli ještě donedávna ani tušení, že by na nějakém podobném „atraktivním“ místě mohli vůbec kdy pracovat. A také nemají tušení, jak to v takové reklamce vlastně chodí. „To, jak se mění realita, je v podstatě náš osobní příběh, ke kterému jsme dofabulovali ten filmový. Snažili jsme se vyprávět to, co je nám vlastní. Zjistili jsme, že přes veškerý profesní a profesionální úspěch našich vrstevníků, je nám vlastní nespokojenost s tím, jakým pavoukem člověk prolézá a jak se mu daří uspokojit vlastní život. A je to téma, které jde napříč společností, takže jsme si řekli, že by stálo za to natočit film,“ říká režisér Martin Kotík ke svému třetímu a dle svých slov z obsazení rolí, jejich počtu i realizace zatím největšímu snímku.

Reklamu každý zná

„S Petrem Nepovímem jsme po FAMU pracovali ve společnosti na distribuci filmů. Tam jsme poznali, že není vždy výhodou pro zaměstnance mít zaměstnance zorientované v oboru a do mezinárodních řetězců firem bývají obsazováni limitovaní lidé. V prvních verzích vyprávěl náš příběh situovaný do továrny daleko víc jednotlivé osobní linky postav, ale ukázalo se, že musíme práci ukázat. Přemýšleli jsme, co by bylo fotogenické a srozumitelné. Marketing a reklama lidi obklopují, každý se v tom orientuje, takže jsme zvolili reklamní agenturu. Do deseti nejprestižnějších agentur jsme napsali žádost o školení a sedm z nich nám odpovědělo. Během dvou měsíců jsme si prošli tuto práci, ale zjistili jsme, že celý film musíme přepsat,“ pokračuje s úsměvem Kotík.

Tříleté natáčení

Na to, aby tým dokázal dělat kampaně, které budou profi a důstojné a budou děj posouvat dál, se musel spojit s velkou nadnárodní agenturou. To dle jeho slov oddálilo natáčení na půl roku. „Pak jsme zjistili, že nejsou vtipné námi vymyšlené výrobky, a že je musíme osadit skutečnými značkami. Přesvědčit manažery o tom, aby nám propůjčili značku nebo produkt, aniž by zasahovali do našeho nakládání, nebylo úplně jednoduché. Věděli jsme, že musíme mít určité typy služeb a výrobků. Hlavní kampaň firmy ETA mohla být právě na tu pípu. Až poté, co jsem odvezl generálního ředitele do centrály do Hlinska, kde vše vysvětlil, nad námi vzal supervizi. Slovo jednoho člověka znamenalo, že jsme film mohli natočit. Při obsazování jsem chtěl mít povahově a generačně pestrou skupinu lidí. Ale najít partičku komiků do třiceti let, nebylo snadné. Casting trval rok a čtvrt,“ uzavřel režisér s tím, že snímek trval od příprav až do jeho dokončení tři roky.

Jan Zadražil, pro kterého role byla filmovým debutem, prozradil, že cestu k sobě hledali s režisérem právě přes hlavní roli Leo Pavlíčka. „Já jsem nikdy takhle velkou práci nedělal a nikdy jsem na plátně neviděl svoji hlavu tak velikou. Přesvědčilo mě, že Martin a Petr šli svojí buldozéří silou někam, kam to ani nemohlo jít. Pro mě je mimo zkušenost nejcennější také to, že jsem se potkal se zajímavými lidmi; já rád dělám, když je mi s lidmi dobře. Cítím se v tom filmu natolik zaháčkovaný, že nevím, zda je dobrý. Zabývám se totiž tím, že se film jednou udělá a nedá se opravit a já bych ho opravoval. Pro mě je to, že film vznikl, určitým zázrakem,“ uzavřel Zadražil, protagonista průvodčí a zároveň tragikomické postavy Lea.

Film promítá CineStar denně ve čtyřech projekcích.