Jeho tatínek byl šéfem opery Jihočeského divadla, maminka baletkou. Lukáš Průdek hrál i v několika dětských rolích. "V Budějovicích jsem žil do třinácti let. Můj táta Josef Průdek se pak stal šéfem opery v Národním divadle, tak jsme se přestěhovali do Prahy. A v Praze jsem už zůstal," vypráví Lukáš Průdek. 

Po gymnáziu vystudoval produkci na DAMU. Už v průběhu studia působil v různých divadlech. "Ve čtvrťáku jsem dostal od ředitelky Dejvického divadla Evy Kejkrtkové Měřičkové nabídku jít tehdy za mateřskou dovolenou na post tajemníka právě Dejvického divadla." Později se stal vedoucím marketingu a produkce a poté zástupcem ředitelky.

Minulý rok dostal nabídku aby se zúčastnil výběrového řízení na ředitele Jihočeského divadla. "Vrátit se do Budějovic pro mne byla vždycky svým způsobem výzva," vysvětluje Lukáš Průdek s tím, že tato nabídka byla velmi lákavá. Domluvil se tedy se svou ženou i s vedením Dejvického divadla na tom, že do výběrového řízení půjde. A povedlo se. Na post ředitele Jihočeského divadla nastoupil 1. listopadu 2014.

Jak nybější ředitel Jihočeského divadla říká, problémem pro něj a jeho rodinu nebylo ani tak přestěhování z velkého města do menšího. Naopak. "V Praze jsme nikdy nebydleli v centru, vždycky na okraji. Tady v Budějovicích se nám podařilo sehnat bydlení přímo ve městě, což se nám moc líbí," říká Lukáš Průdek s tím, že mu zde nechybí ani pestrý společenský život. "Naopak, tady se pořád konají nějaké akce," usmívá se spokojeně Lukáš Průdek.

Nový ředitel chce zachovat nejen čtyřsouborové, ale dokonce pětisouborové Jihočeské divadlo. "Od ledna funguje ateliér 3D, který v této chvíli tvoří Veronika Riedlbauchová. Je to tedy vlastně pátý soubor, i když tvořený pouze jedním člověkem," říká Lukáš Průdek s tím, že se domnívá, že se jedná o nezbytnou součást divadla.

"Takovéto aktivity edukačního tipu, které dokážou divákovi dát nahlédnout do kuchyně divadla, ukázat, co to vlastně je to divadlo, jak vznikají hry, jak náročná práce to je…, to je, myslím, hrozně důležité," vysvětluje nový ředitel. 

Svůj názor vyjádřil Lukáš Průdek i ohledně otáčivého hlediště. "Největší smůla otáčivého hlediště je to, že se na problém kolem něho pohlíží jako na boj mezi těmi, kteří si přejí zachování zahrady v původním stavu a těmi, kteří si tam přejí otáčivé hlediště. To je podle mne špatný pohled na celou tu věc," míní Lukáš Průdek. 

Dodává, že otáčivé hlediště je stejně jako krumlovská zahrada unikát. "Propojení mezi scénickým a hledištním prostorem je zcela jedinečně vymyšlené," vysvětluje Lukáš Průdek s tím, že pokud by se otáčko přestěhovalo jinam, už nikdy by nemělo takové kouzlo. "Teď jde o to, jestli vyhraje jedna z těch stran, nebo jestli vyhraje to, že spojení nádherné zahrady a otáčka je prostě unikát," vysvětluje Lukáš Průdek, kterého na jevišti prý zřejmě neuvidíme. "Na rozdíl od mého předchůdce nejsem herec. To by muselo jít jedině snad o nějakou legraci," vysvětluje s úsměvem.