Na jevišti hrála závodní kapela a pod ním tančili skoro všichni zaměstnanci Igly nebo Tesly, tedy pokud zrovna nekonzumovali lihoviny ve výčepu. Byl to pro ně jakýsi podnikový odpustek, ale pravidelný a celkem i příjemný.

„V dnešní době převládají studentské plesy nebo plesy pořádané velkými obchodními společnostmi, které přikládají této akci větší význam a investují do ní. Organizátoři pak hledají a připravují nejrůznější atrakce, kterými by akci ozvláštnili a přitáhli lidi. Ačkoli se ples už neodehrává pouze na parketě, stává se velkou společenskou party a mnohdy určitou součástí reklamního image firmy,“ říká ze své dlouholeté organizátorské zkušenosti plesů a bálů Jaromír Schel.

Podle jeho slov ustoupily bály na vesnicích pořadům diskotékového charakteru, na které se sjíždí mladí z okolí. Tradiční plesy se udržely tehdy, pokud se v místě udržela nějaká aktivita – ať hasičského nebo mysliveckého sdružení. „Po nedávném úspěchu znovu obnoveného mysliveckého bálu bychom do budoucna rádi pořádali hasičský, ale třeba i rybářský ples. Je to vždy výjimečná událost, která má své nezaměnitelné kouzlo. Myslím, že ples je dneska výrazem patriotismu a přiznání se k určité nostalgii,“ dodal bývalý ředitel DK Metropol Schel.