Na jihu Čech je zatím možné mimo domácí plničky nebo soukromé firemní areály čerpat CNG v Písku, Táboře a Českých Budějovicích. Klasická čerpací stanice je ale nejblíže na Vysočině u Humpolce. Počet automobilů, které jezdí na zmíněný pohon přitom stále roste. Ve 2. čtvrtletí už jich v České republice bylo 5,5 tisíce. Lákavé jsou pro majitele vozů především nižší provozní náklady – zhruba poloviční, ve srovnání s benzínem nebo naftou.

V Českých Budějovicích provozuje čerpací stanici na CNG ve Vrbenské ulici společnost E.ON, ale je to především pro potřebu jejích služebních vozů. „Ostatní motoristé mohou využít čerpací stanici jen za pomoci speciální dobíjecí karty, kterou poskytuje E.ON," uvedl Tomáš Nováček z tiskového oddělení společnosti E.ON. Tomáš Nováček ale upozornil, že u nájezdu na dálnici nedaleko Humpolce vznikl ve spolupráci s prodejcem dalších pohonných hmot i stojan umožňující čerpat také CNG pro širokou motoristickou veřejnost. „Stojan na CNG je mezi stojany s běžnými palivy, lze tam normálně zajet a platit kartou jako u každé jiné pohonné hmoty," zmínil Tomáš Nováček.

U Humpolce se jednalo 
o první podobný stojan v České republice. „Druhá stanice se vzápětí letos na jaře otevírala v Brně," říká Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON, která je mimo jiné i distributorem plynu. Vladimír Vácha zároveň připomíná, že automobilů s pohonem na CNG stále přibývá. V roce 2011 jich bylo v České republice registrováno 3250, ve 2. čtvrtletí letošního roku to bylo už 5,5 tisíce vozů. Vedle osobních aut se jedná i o dodávky nebo dokonce autobusy. „Zajímavé je to pro malé a střední podnikatele," vysvětluje Vladimír Vácha.

Trochu tomu odpovídá i fakt, že nová stanice v Jindřichově Hradci se bude nacházet v oblasti průmyslové zóny bezprostředně u výpadovky E551 na Pelhřimov. „O CNG je v Jindřichově Hradci velký zájem jak ze strany jednotlivců, tak firem a společností," vyjádřil se Jiří Slíva, ředitel divize Speciální obrábění a výroba společnosti MOTOR JIKOV Strojírenská a.s. „Namátkou jde například o Českou poštu, pekárny DK Open nebo společnost AGRO-LA," dodal Jiří Slíva s tím, že některé firmy o pořízení vozů na CNG uvažují a dosud váhaly například právě z důvodu nižší dostupnosti tankování.

Firma MOTOR JIKOV Strojírenská a.s. zahájila v roce 2010 výrobu vlastního plnicího zařízení pro přímé plnění MJ Compact 05. O rok později už s ní vyhrála prestižní soutěž E.ON Energy Globe Award ČR. „Obliba CNG roste. Toto palivo má velkou budoucnost z hlediska ekologie, bezpečnosti a ekonomie," říká předseda představenstva a generální ředitel MOTOR JIKOV Group a.s. Miroslav Dvořák.

Nevýhodou CNG je zatím nedostatečná síť čerpacích stanic, v ČR je jich aktuálně necelá padesátka. V roce 2020 by ale podle odborníků mělo být v tuzemsku na 400 stanic.