Vedení města rozhodnutí nemile překvapilo. To vysvětlil místostarosta Evžen Zadražil. „Doprava ve městě je neúnosná hlavně z důvodu nebezpečnosti. Kvůli velkému převýšení, nepřehledným zatáčkám a úzkým průjezdům činí problémy hlavně kamionům. Ne nadarmo je Chýnov řidiči označován jako jedno z nejrizikovějších míst na silnici první třídy číslo devatenáct,“ popsal.

Právní zástupce stěžovatelky napadá pochybení v úředních úkonech již z roku 2017 i dříve. „Bohužel v současnosti nemá ani naše město, ba dokonce ani investor stavby moc s rozhodnutím ministerstva cokoliv udělat,“ dodal místostarosta.

ŘSD má platné územní rozhodnutí, vykoupené pozemky i ukončený archeologický průzkum. Stačilo by jenom prvně kopnout do země.

Ředitel Odboru pozemních komunikací Ministerstva dopravy Václav Krumphanzl poskytl šestnáctistránkové rozhodnutí. V něm mj. uvádí, že se kraj dodatečně nevypořádal s námitkami. Věc mu tak vrací k novému projednání. „V současné době není správní řízení dokončeno, a proto se nebudeme vyjadřovat,“ reagoval mluvčí Krajského úřadu Radek Šíma.

ČEKAJÍ NA POVOLENÍ

Obchvat investor připravuje déle než 10 let, od loňska je vysoutěžený i stavitel. ŘSD nyní musí doplnit nová fakta, aktuální studie vlivu na životní prostředí, hlavně měření hlučnosti. Zahájení stavby je tak odloženo nejméně o půl roku. Čeká se jen na nové stavební povolení. Samotná výstavba potrvá asi 27 měsíců.