Stavba nové části dálnice, za kterou má stát zaplatit 634,7 milionu korun, nejvíce ovlivnila dopravu ve Veselí nad Lužnicí. Město si v minulých měsících vyzkoušelo jak nebývalý návrat dopravní zátěže, tak poměrný klid. Šokem bylo před časem zpoplatnění jízdy na polovině nové dálnice, protože se spousta řidičů vrátila ke staré trase vedoucí přímo středem Veselí. Ministerstvo dopravy ale po delším jednání rozestavěnou dálnici zprostilo dočasně poplatku a tranzit se pak dostal zase mimo město.

Od poloviny srpna už je ve zkušebním provozu také sjezd na dálnici od Třeboně. Dokud se na něm pracovalo, tak podle Ladislava Sýkory, starosty Veselí nad Lužnicí, kdo jel od Třeboně a chtěl na Tábor nebo do Soběslavi, projížděl přes Veselí. Teď už tranzit od Třeboně míří přímo na obchvat Veselí nad Lužnicí. Podle starosty se tedy nynější otevření dálnice pro zkušební provoz přímo ve městě neprojeví.

Výstavba dálnice D3

Otázkou ale zůstává, jestli i do budoucna bude dálnice u Veselí nad Lužnicí bez poplatku. „Očekávám, že do konce roku dálnice zpoplatněna nebude,“ říká Ladislav Sýkora a dodává, že podle jeho názoru by úsek Veselí nad Lužnicí sever až Veselí nad Lužnicí jih měl zůstat bez poplatku trvale.

Město už se v tomto smyslu vyjádřilo i v rámci připomínkového řízení, které vede ministerstvo dopravy. „Požadavek byl uplatněn,“ říká Ladislav Novák s tím, že by chtěl bezplatnost přinejmenším do doby, než bude dokončena celá část dálnice D3 mezi Českými Budějovicemi a Táborem. „Hrozí, že spousta řidičů jinak bude znovu jezdit přes město. Snažíme se toho občany ušetřit. Děláme pro to všechno,“ zdůrazňuje Ladislav Sýkora. Věc rozhodne ministerstvo dopravy.

Úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem neměl jednoduché ani zahájení stavby. Námitky, které se vyskytly v rámci výběrového řízení, se řešily zhruba dva roky! A místo Skansky nakonec úsek stavělo sdružení vedené společností Strabag.