Od dubna do konce října měli zaměstnanci elektrárny Temelín možnost vyměnit auto za cyklobus a kolo. Šanci využily podle tiskového mluvčího elektrárny Marka Svitáka desítky zaměstnanců, pro které způsob kombinované přepravy cyklobus-kolo znamenal vyšší bezpečnost, úsporu času a nákladů na přepravu. Pro životní prostřední pak přínos v podobně ušetřených emisí (téměř tuna CO2) při nevyužitém osobním automobilu. Celkově letos cyklobusy přepravily 643 kol.

Do práce autobusem a zpět domů na kole. Využívat cyklobusy umožňuje společnost ČEZ pracovníkům temelínské elektrárny devátým rokem. Zaměstnanci za netradiční službu neplatí, je bonusem v rámci jízdného. „Služba mi naprosto vyhovuje, využíval jsem ji téměř každý den. Ráno stačí nasadit kolo do držáku a odpoledne po skončení práce na něj můžu hned nasednout a vyrazit domů,“ říká Kamil Houška, jeden ze zaměstnanců.

Před lety vedení elektrárny zavedlo přepravu kol pro své zaměstnance především kvůli jejich bezpečnosti. Odpoledne je mnohem lepší viditelnost a navíc cyklisté už nemusí nikam pospíchat. Mohou tedy jet po delší trase a vyhnout se hlavnímu silničnímu tahu. Vedle toho služba přináší i benefity pro životní prostředí. Podle údajů z Evropského parlamentu se totiž osobní automobily řadí mezi největší emitenty CO2. Na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,7 procenty.

„Hlavním přínosem je bezpečnost našich zaměstnanců. Lze ale i ukázat, že když se jich několik desítek zapojí, může to mít i nečekané přínosy pro životní prostředí,“ poznamenal Jan Kruml, ředitel JE Temelín.

Držáky na kola má Jihotrans umístěn na pěti z deseti linek zajišťujících návoz zaměstnanců ČEZ do Temelína z Českých Budějovic. Tradičně nejvíce využívaná byla linka z Českých Budějovic s nástupní stanicí sídliště Máj - Milady Horákové. Tou bylo každý měsíc přepraveno průměrně 35 jízdních kol. Celkově od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 4 844 jízdních kol.