„Zákon nic nepřikazuje a lidé mohou jezdit přezouvat už od začátku dubna. Což taky dělají a v těchto dnech jich je nejvíc," potvrdil Karel Myslivec z českokrumlovského pneuservisu Internacional.

Mnoho lidí si ale pneumatiky nepřezouvá zatím vůbec a jezdí stále na zimních, aby je takzvaně dojeli. Odborníci na pneumatiky se vesměs shodují na tom, že dojíždění zimních gum není až tak zásadní problém, dodržují-li se některá pravidla.

„Je třeba říci, že zimní pneumatiky udělaly za poslední roky obrovský pokrok, co se přilnavosti na mokré vozovce týče," řekl Michal Hrubec z mpneu.cz. Ale i tady platí zlaté pravidlo, že nic se nemá přehánět. Směs, ze které je zimní pneumatika vyrobená, je měkčí, aby se i na prostydlé vozovce snáze zahřála na provozní teplotu a měla správnou přilnavost. Na letní rozpálené vozovce, kde se může teplota vyšplhat i na šedesát stupňů, ztrácí zimní pneumatika své vlastnosti. Nemluvě o tom, bude-li bouřka a vozovka bude mokrá. Ale za určitých podmínek se na zimních pneumatikách jezdit dá. „Může se nechat dojít třeba na 3mm hloubku dezénu, ale potom už jí určitě vyměnit," uvedl Martin Hrubec.