Sedm přeložek vodovodního řadu si vyžádá u Českých Budějovic stavba dálnice D3. Momentálně se například u Vidova pracuje na novém hlavním potrubí z Plavu, kde je úpravna vody Jihočeského vodárenského svazu. Potrubí má na starost například zásobování poloviny Českých Budějovic, Tábora či Jindřichova Hradce a mnoha dalších obcí a měst.

Přeložka u Vidova se buduje proto, aby bylo možné na D3 stavět základy pro nové mosty.

Podle provozního náměstka Jihočeského vodárenského svazu Františka Rytíře se staví přeložka, u níž průměr potrubí činí 1020 milimetrů. Denně současným řadem o tomto průměru proteče 12 – 15 milionů litrů vody, za vteřinu je to 500 – 1000 litrů. František Rytíř to srovnává s průtokem řeky Malše, který v Roudném průměrně dosahuje 1200 litrů za vteřinu.

Kvůli stavbě D3 se například u Ševětína dělala přeložka hlavního řadu vedoucího na Táborsko vloni na podzim. U Českých Budějovic je jich celkem sedm. Vše platí investor dálnice – tedy Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Nový řad u Vidova bude nutné vyzkoušet na tlak, dezinfikovat a až všechny zkoušky úspěšně skončí, měl by být na přelomu února a března uveden do provozu.

Přepojení starého a nového potrubí ale bude náročné. „Bude to spojené s velkou odstávkou na dvacet hodin,“ upozorňuje František Rytíř s tím, že bude nutné využít zásobní kapacity na trase nebo spolupráci s Čevakem, aby vše proběhlo bez komplikací.

Práce u Vidova v současnosti znamenají i dočasnou objížďku, která má trvat do poloviny prosince. Hromadné dopravy se ale akce nedotkla.