Asistenční služby jsou v pojišťovnictví stále více využívány a jsou dnes již běžnou součástí povinného ručení a havarijního pojištění. Výhodou pro řidiče je okamžitá pomoc v nesnázích, které by sami jen velmi těžko řešili. Proto motoristé příliš neváhají a sjednávají si takové pojistky, kde je rozsah těchto služeb co možná nejširší a pomoc mají k dispozici i za hranicemi.

„Motoristům nabízíme tři varianty povinného ručení, které se vedle ceny odlišují například limity na škody a právě rozsahem asistenčních služeb. Většina řidičů si zvolila střední variantu povinného ručení, kde jsou asistenční služby v rámci pojistky poskytovány nejen v Česku, ale i ve většině zemí Evropy. Pomoc dostanou při nehodě, ale také jen při pouhé poruše vozidla," uvedla Renata Čapková, tisková mluvčí České podnikatelské pojišťovny (ČPP).

„Typickým příkladem asistence je oprava vozu na místě, vyproštění či odtah vozidla. Služby jsou přitom dostupné 24 hodin denně."