Základ firmy byl postaven na bezpečnostních službách. Během poměrně krátké doby se pak firma už jako společnost poskytující služby v oblasti kompletního facility managementu ve všech jeho oblastech, tedy technického, infrastrukturálního a obchodního, dokázala prosadit na trhu a na mapě České republiky rychle přibývala místa se sídly nových zákazníků. Zhruba před rokem její majitel Václav Franz přestěhoval sídlo společnosti do vlastního objektu v Jánské ulici. Letos v říjnu došlo 
k oficiálnímu otevření budovy, kterou není možné minout, neboť každý, kdo by chtěl jet do centra, musí projet kolem firmy Perseid.CZ.

Vaši firmu si nejčastěji zákazníci spojují s bezpečnostní agenturou. Popište její vývoj až do dnešního honosného označení komplexního facility managementu?

Bezpečnostní agenturou jsme byli pouze na samém počátku mého podnikání. Na přání zákazníků jsme služby rozšiřovali. Proto jsme přidali služby úklidové a s nimi se logicky připojila povinnost dodávek veškerého hygienického materiálu a čistících prostředků. Z toho se stal specializovaný obchod, jehož sortiment si naši zákazníci vytvářejí sami pomocí svých specifických požadavků. Mají tedy možnost objednat si vše, počínaje hygienickým materiálem a konče kancelářským papírem. Odpadá jim nutnost každý druh sortimentu poptávat u rozdílných dodavatelů. Vybrané zboží osobně doručíme a jsme schopni garantovat dodávku do čtyřiadvaceti hodin. Pokud termín nedodržíme, má náš zákazník nárok na poloviční slevu. 
 Poskytování úklidových a bezpečnostních služeb je pro nás stěžejní. V této oblasti proto zajišťujeme vše, co se dá, a samozřejmostí je pult centralizované ochrany. V dnešní době proto zajišťujeme ostrahu objektů, což znamená, že naši zaměstnanci dvacet čtyři hodin denně 
a sedm dní v týdnu včetně svátků střeží objekty našich zákazníků. Spolu s tím souvisí také služby recepční, převozy peněz, cenin nebo dokumentů. Ale umíme nabídnout také služby detektivní.
Zajišťujeme úklidové služby v komerčních i nekomerčních prostorách. Ve většině případů je tato práce prováděna v běžné pracovní době, ale výjimkou nejsou naše služby v odpoledních nebo nočních hodinách.

Vaše služby jsou rozsáhlé, ale jak přilákáte nového zákazníka…

Vždycky říkám, chceme zákazníkům zajistit jistotu. 
A to nejen jistotu bezpečí. Požadavky našich zákazníků jsou řešeny okamžitě, vše zajišťujeme sami a bez pomoci subdodavatelů. Naši zákazníci nesmějí mít pocit, že jsou jedněmi z mnoha. Nabízíme ale také nejrůznější bonusové programy. Nový zákazník si nás může tak trochu otestovat. Nabízíme totiž garanci tak zvané tříměsíční zkušební doby. To v praxi znamená, že po dobu tří měsíců nabízíme zvýhodněné finanční podmínky, během této doby si každý může prověřit kvalitu služeb a v případě nespokojenosti odstoupit od smlouvy. Nabízíme rovněž instalaci elektronických zabezpečovacích systémů s možností dlouhodobého pronájmu. 
 Obrovskou výhodou pro naše klienty je to, že jakýkoliv problém mohou oznamovat nepřetržitě čtyřiadvacet hodin naší stálé službě. Nejpozději do deseti hodin druhého dne od nahlášení pak podle identifikace problému kontaktuje zákazníka odborník z oboru, kde se problém vyskytl. Nechci mluvit o naprosté důvěře a loajalitě. To je pro nás samozřejmostí. 
 V případě, že má někdo o naše služby zájem, stačí nás navštívit. Do osmačtyřiceti hodin od osobní konzultace jsme schopni připravit konkrétní nabídku přizpůsobenou požadavkům jednotlivce. Využíváme různých dotačních titulů, a tak navíc ještě naše zákazníky čeká překvapení, co vše a za jakou cenu jsme schopni nabídnout. Nabízíme ověření kvality a zároveň včasnosti dodávek například tím, že poskytneme třicetidenní zásobu hygienického materiálu zdarma. Když zase uzavře smlouvu na fyzickou ostrahu objektů, zdarma připojíme na pult centralizované ochrany.
 Naši stálí zákazníci pak mají výhodu v ročních bonusech. Jako je například umytí oken, nebo provedení generálního úklidu, který uděláme převážně v době celozávodní dovolené.

V kolika městech dnes působíte 
a kolik zaměstnáváte lidí?

Naše služby využívají firmy na zhruba jedné třetině České republiky, přesný počet měst a míst vyjmenovat okamžitě nedokážu. Zaměstnáváme asi sto dvacet lidí a zhruba devadesát procent z nich je, jak já říkám, zdravotně znevýhodněných. Spolupracujeme s organizacemi zdravotně postižených, na jejich doporučení dáme, získáváme i nové zaměstnance. V této chvíli nabízíme osm pracovních míst pro vozíčkáře. Všichni naši zaměstnanci jsou proškolení. Nikdo u nás nepracuje bez pracovní smlouvy. Konkurzy na pracovní místa ovšem mají několik stupňů. Ve výsledku každou svou práci může provádět pouze ten, jehož zdravotní omezení nebrání plnohodnotnému vykonávání námi poskytovaných služeb.

Zmínil jste nedávné otevření nového sídla firmy. Objekt vlastníte, znamená to, že jste chtěl soustředit všechno pod jednu střechu?

Ano, to byl hlavní důvod. Přiznávám ale, že jsme také potřebovali nové skladovací prostory. Většinu námi nabízeného materiálu máme totiž na skladě, proto jsme schopni objednávky vyřídit do čtyřiadvaceti hodin. Nové zboží objednáváme vždy s velkým předstihem. Proto potřebujeme velké skladovací prostory. V objektu jsme ale zřídili i nový dispečink pultu centralizované ochrany a obchodní oddělení.
 Dalším důvodem byl bezbariérový přístup do budovy. Do přestěhování jsme sídlili v historickém objektu poblíž centra města, což neumožňovalo zaměstnat zdravotně znevýhodněné osoby. Je jich valná většina a všichni se nyní dostanou na své pracovní místo bez jakýchkoliv překážek.

Zmínil jste, že většina zaměstnanců vaší firmy jsou lidé se zdravotním hendikepem…
Ano, postupem času jsem totiž přišel na to, že zdravotně znevýhodnění lidé si váží práce mnohem více a dokáží naprosto to samé, co lidé zcela zdraví. Samozřejmě nemohou stát osm hodin u stroje 
v továrně. Ale práci na dispečinku, nebo vůbec v naší firmě zvládnou naprosto dokonale. Získáváme částečnou dotaci od státu, mohli jsme upravit strategii, abychom se mohli stát konkurenceschopnou firmou. Zdravotně znevýhodnění mají české společnosti co nabídnout. To vím z vlastní zkušenosti.

Perseid podporuje akce zdravotně postižených organizací ve městě..
Pravidelně to je setkání zdravotně postižených, které bylo začátkem prosince. Podporujeme ovšem také kulturní a sportovní akce. Částečně pomáháme financovat Štěpánský běh, taneční skupiny Crabdance a 4ever nebo Dechový orchestr Prachatice, jehož jsem dirigentem. Přispíváme na ekologické i sociální akce v Prachaticích.

Plánujete ještě další rozšiřování firmy?
Samozřejmě. Naše firemní strategie počítá s rozšířením veškerých činností do konce příštího roku minimálně o sto procent. V oblasti služeb a v oblasti obchodu o částku obratu přesahující deset milionů korun ročně. To samozřejmě znamená rozšíření portfólia našich zaměstnanců nejen v obchodním oddělení.



Součástí odpovědného chování firem je i snaha o co nejekologičtější chování. Jak jste na tom vy?
Ani tato oblast nám není cizí. Naopak musím říci, že se stala jednou z nejvíce preferovaných jak při nákupu zboží, tak při používání úklidových materiálů. Ekologické chování se zároveň stává nedílnou součástí školení našich zaměstnanců.