„Mohli nám to vzkázat dřív a možná i trochu přemýšlet," uvedl Radek Šťovíček, předseda spolku Půjčovny lodí a kempy na Vltavě. „Vyšší Brod je pro vodáky pupeční destinace, protože tam všichni začínají. A všechny půjčovny touto trasou lodě navážejí i proto, aby odlehčily Rožmberku, nejen ty krumlovské, ale i českobudějovické."
Lenka Schwarzová, starostka Rožmberka, ve kterém kvůli uzavírce stoupne přes léto provoz, s touto komplikací počítá: „Jsem o tom zpravená a řešili jsme to. Nicméně se s tím dá těžko něco dělat, opravy jsou potřeba, i my budeme příští rok opravovat celý pruh na hlavním tahu."
Půjčovnám s prvními dny prázdnin vypukla hlavní sezona, a proto bude každý kilometr a každá minuta navíc znát. „Opravdu to zasáhne celou sezonu," vyjádřil své obavy Radek Šťovíček. „Nechápu, proč nezačali na jaře, počasí nebylo zas tak divoké, v dubnu už mohli dělat a mohli to mít do začátku léta hotové. Na přípravu stavby, bourání mostu a podobné věci určitě technologické počasí nutně nepotřebují."
Silnice měla být zavřená už od 1. července. „Ve středu firma stavbu nepřevzala, protože tam byly nějaké nedostatky s dopravně inženýrským opatřením ohledně objížděk," vysvětlil starosta Vyššího Brodu Milan Zálešák. „Komunikace se tak tento týden určitě zavírat nebude, další termín nám sdělí, ale počítám, že to nebude ani na začátku příštího týdne."
Starosta přiblížil i důvod, proč se stavaři do opravy mostu pouštějí až teď, na sezónu: „Půjčovny úplně chápu, v létě mají žně a v této době komunikace nejvíc využívají, ale my zase musíme chápat silničáře v tom, že jednak se některé věci dají dělat jen v létě, ale hlavně, jak už proletělo médii, kraje dostaly nemalé prostředky na komunikace a mosty a samozřejmě se ty peníze snaží utratit, takže se dělá tolik věcí, kolik se dlouho nedělalo."
Jeho slova potvrdil i jihočeský radní pro dopravu Antonín Krák. „Jihočeský kraj dostal počátkem letošního roku z Fondu dopravní infrastruktury 492 milionů korun na rekonstrukci silnic a mostů v rámci Jihočeského kraje. Kraj tyto peníze rozdělil na šestadvacet silničních úseků, které se budou letos rekonstruovat, a na šestadvacet mostů." Kraj má tak v plánu ještě letos rekonstruovat více než 520 kilometrů z celkem 6 000 kilometrů své silniční sítě, tj. téměř deset procent silnic druhé a třetí třídy.
„Všechny akce musí být ukončeny do listopadu 2015, protože musí předloženo vyúčtování k 15. prosinci," vysvětlil Antonín Krák. „Vybrali jsme mosty, které odpovídají IV.–VI. stupni havarijního stavu. Celkem je sedm stupňů, jedničky nejlepší, sedmičky nejhorší. Snažíme se opravit hlavně pětkové mosty a jsme rádi, že na to máme peníze. Je nám moc líto, že opravy komplikují dopravu. O uzavírkách jsou ale včas informováni starostové, a to jak kvůli tzv. povolovačkám, tak kvůli objízdným trasám." Radní také připomněl, že občané informace o uzavírkách včetně mapy najdou na webovém portále kraje v sekci „Modernizace silnic II. a III. třídy".